even heerlijk schelden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door darkness, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Vandaag naar de apotheek geweest voor medicatie die ik al 15 jaar neem en waarvan de kinderarts,het ziekenhuis en de huisarts zeggen dat ze geen kwaad kunnen bij de zwangerschap.

Kom ik daar, begint een apothekersassistente me allemaal ongevraagde adviezen te geven, wil ze kopieën meegeven en wil ze me een complex aanpraten, waar een hoop mensen bij staan en als ik hierop reageer dat ik geen informatie hoef aangezien ik dat al krijg van het ziekenhuis eist ze dat ik een verklaring teken waarin ik de medicijnen gebruik op eigen risico.

En dan geen officiële verklaring, gewoon een krabbel op een afgescheurd zakje waar ook telefoonnummers van andere mensen op staan. Kreeg gewoon het idee dat ze niet helemaal goed in d'r bol was.

Of ligt dit aan mij?

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wat een rotreactie! Het lijkt me wel heel spannend, maar hoe bijzonder! Hoop dat alles goed met jou en je baby'tjes gaat.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ eltigra: nee, dat ligniet aan jou. Het mens spoort niet...

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik moet ook even ventileren!!!
    AAAHHHHH ik word gek van mijn schoonfamilie!!!

Ging op 2e paasdag over als de 2e straks geboren is dat smoeder het onzin vind dat ik de oudste gewoon zoveel mogelijk in hetzelfde ritme wil houden (er verandert toch al zoveel) en dus ook de oppasdagen van opa's en oma's redelijk hetzelfde wil houden en nee niet hele dagen maar wel een paar uurtjes. De oudste blijft ook gewoon naar de kinderopvang gaan want het lijkt mij dat het minder ingrijpend is dan hem 3 maanden eraf halen om hem daarna er weer te "dumpen"
    Oke smoeder mag een eigen mening hebben maar bij haar is alles eigenbelang! Ze wil haar vrije dag terug etc. Oudste mag nu niet eens logeren want haar slaap is heilig... en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Ml heeft ook al vaker tegen haar gezegd dat we het ook anders kunnen oplossen als het allemaal teveel voor haar is maar dat is dan weer niet de bedoeling...NOU HOUD JE BEK DAN!!!! Of wel of niet maar niet zeggen dat ze wel willen oppassen maar dan vervolgens elke gelegenheid aangrijpen om te klagen dat ze het zo zwaar en lastig vind etc....
    Dan zit vervolgens op 2e paasdag schoonzus ook nog zo begrijpend mee te knikken terwijl zij niet eens een vriend/gezin heeft en gewoon helemaal niet in de gaten heeft wat erbij komt kijken dus tja.....
    Mijn moeder kwam zelfs een artikel tegen dat het juist fijn is voor de oudste als er toch een vorm van afleiding etc is en bepaalde zaken zoals spelen bij de kindjes vd kinderopvang is toch nog alleen van hem....

Ach ja als dit zo doorgaat houd ik mijn hart vast voor oktober en denk ik dat het zo einde oefening is voor de oppasdag van sfamilie

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    FF UP!

@Boeffie
    Groot gelijk hoor. Jullie oudste moet ook zijn eigen dingen houden. En het lijkt me fijn dat jij/jullie aandacht hebben voor de baby of kunnen rusten en als de oudste weer thuiskomt is er even speciaal aandacht voor hem.

@Natasjee
    Dat van die eerste reactie kan ik nog wel begrijpen ergens (al is het natuurlijk vervelend en eigenlijk onbeschoft) maar ik vind het helemaal dol dat mensen die het al langer weten tegen je zeggen hoe erg het is.
    Trek je er niks van aan, er zijn genoeg mensen die wel blij zijn voor jullie (zp leeft mee :D)

Hier tot nu toe geen nieuwe grote frustraties. Probeer het van me af te laten glijden. Schoonmoeder kraamt wel wat onzin uit over kleerjes enzo (ze denkt dat maat 50 veeeel te klein is terwijl de kans best groot is dat ons kindje wat kleiner zal zijn en ze beweert dat een romper met felroze ruches unisex is). Maar ach, bepaal zelf wel wat het kind aan krijgt.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Even een terugblik van mijzelf. Je ziet mijn buik nu een week, de betast-score staat nu op 3 :p
    Nog wel bekende, maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog zo blijft ;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Grrr.....verheug me al weken op de 3D-pretecho, ligt madame in een stuit met haar koppie naar mijn rugwand! Alleen achterhoofd zichtbaar!

Grrrr......over 2 weken herkansing...

Verklaard wel waarom mijn buik af en toe zo zeer doet! En dan met name de onderkant, want als mevrouw zich uitstrekt, staat ze op mijn blaas!

8. Kimcrans

Kimcrans Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    Paard
    Amstelveen
    #168 Kimcrans, 9 mei 2014
    Laatst bewerkt: 9 mei 2014
    Ja zo irritant, wat wordt je dik!!! Moet er straks ook allemaal af!
    Alsof ik zelf geen spiegel heb!
    Heb er wel een paar keer uitgeflapt "wat krijg je een oude kop" oeps!

En op dit moment ben ik 40+4 en krijg al weken elke dag berichtjes, commentaar en telefoontjes of de baby er al is. En dan vooral van mensen die je daarvoor nooit hoorde, die verwachten nu ineens dat ze het als eerste mogen weten!
    Of dat mensen dan zeggen ja hij moet er echt uit want ik ben zo benieuwd! Ehhh ja denk dat ik zelf nog wel benieuwder ben hoor! GRRRR

Oudere mensen erger ik me ook behoorlijk aan!
    Gister nog, sta ik met hond aan de riem, boodschappen tas, kopje en mijn jas in mijn handen, probeer de zware liftdeur open te trekken... Met moeite sta ik half in de lift komt er een oude vrouw aan, of ze soms niet mee mocht omdat ik de deur niet voor haar open hield tot ze helemaal binnen was!
    Of in de supermarkt, of ik even wat kan pakken en tillen want ik ben lang!

Dit lucht op! :p

9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Herkenbare dingen hier allemaal...

Ik ben overtijd...en ben er zat van...en van alle stomme opmerkingen die overtijd gaan met zich mee brengt....ik kan geen normaal gesprek meer voeren met mensen en mijd dus nu ook maar iedereen ;) Iedereen bedoeld het goed, dat weet ik, maar kan het gewoon niet hebben...
    En dat praten of denken namens mijn dochter word ik ook pissig van: " oh ze is nu al lekker eigenwijs" "Ze denkt vast: ik zit nog zoo goed bij mama" Ze krijgt nu al een stempel van eigenwijs en pittig...:x

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    OHHH het houd niet op met mijn schoonfam!!!!
    Hebben afgelopen zaterdag gezien wat ons tweede wondertje kwa geslacht is...een meisje!!! We hadden besloten dat we mijn broertje en mn schoonvader zouden vragen voor peetoom/vader. Svader was super enthousiast en wou het graag doen.
    Volgende dag hadden we van mijn opa/oma groot feest omdat zij 60 jr getrouwd waren. Wordt er vlak voor we gaan gebeld....mijn svader...dat hij het toch niet wil doen :$
    Wij beiden natuurlijk helemaal over de zeik en met name omdat dat bommetje ff gedropt wordt vlak voor het feest....dat begon dus voor ons ook niet fijn!!!
    Ml kwaad en heeft per app ook aangegeven naar beide ouders dat hij zwaar teleurgesteld was en te boos om op dat moment te reageren. Wij naar dat feest waar we natuurlijk vrij over de zeik aankwamen...situatie uitgelegd dus vanuit mijn fam ook nog verontwaardigheid.... Afgelopen maandag krijgt ML telefoontje van zijn zus (die NOOIT zelf belt) over hoe het gaat en dat ze gehoord had van hun moeder dat hij boos was.... (is smoeder die de zaak niet direct wil/kan vragen aan ML) Hij savonds gaan praten en uitgelegd wat wij verwachten van peetvader....gewoon een hele leuk opa blijven/zijn zoals dat nu is. het is alleen een stuk trots vanuit ML naar zijn vader dat hij zo'n leuke opa is voor ons zoontje nu al en hopen dat dat voor dochter ook zo zal zijn. Kreeg hij vanuit smoeder de vraag waarom hij voor zijn vader had gekozen (oftewel JALOERS) Hij uitgelegd dat svader veel meer met zoontje doet en het ook leuk vind om dingen samen te doen en dat hij komt logeren etc. Dat vind zij niet zo leuk.... Kreeg hij de opmerking van smoeder dat zij haar vrije dag al op offerde :$ waarop ML duidelijk boos werd en zei dat als dat zo'n probleem was en het echt zo voelde we wel wat anders voor de oppasdag gingen regelen....dat was natuurlijk niet de bedoeling ;) Toen de opmerking van als er iets met de ouders gebeurd is het gebruikelijk dat de peetouders de kinderen dan toegewezen krijgen...ML heeft ff heel duidelijk gemaakt dat ze zich daar geen zorgen over hoefde te maken want dat dat per testament al helemaal geregeld is.....

Uiteindelijke conclusie
    Schoonvader wil het nu wel doen maar ML heeft gezegt dat hij er maar even goed over na moet denken en niet naderhand weer terugkrabbelt

11. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boeffie2011: lijkt me wel enorm kwetsend. Eerst toezeggen, dan afzeggen en zich dan weer bedenken. En dan je schoonmoeder nog die duidelijk jaloers is. Pfff!

Ben duidelijk niet de enige met een rotschoonfamilie.. mijn schoonvader zei gisteren nog over de babykamer dat mijn broer dat heel goed gedaan had. Dit terwijl ik eigenlijk het meeste alleen gedaan heb. En hij voegde er ook even aan toe dat hij niet naar het kraamfeest komt en we geen cadeautje moeten verwachten want "ik kom voor hem (mijn vriend) en niet voor cadeaus". Hij was ook teleurgesteld dat het een meisje werd, ivm het verder zetten van de naam..
    Ik overweeg om niet meer op bezoek te gaan. Ik kom er iedere keer weer gekwetst buiten.

12. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Aaaaagrh! Die verdomde rot bouwstichting die 1,5 jaar na oplevering van de woning heeft bedacht de riolering te vervangen en de straten opnieuw te tegelen terwijl ze nog niet uitgebouwd zijn!
    In week 36 van mijn zwangerschap (begin verlof) horen krijgen dat vanaf week 37de staat dicht gegooid wordt zodat ik niet meer dicht bij huis kan parkeren tot week 41 van mijn zwangerschap.....van week 37 tot halverwege week 38 een giga pompsysteem in de straat te plaatsen die de hele nacht door herrie maakt waardoor ik niet in slaap kom en elke keer weer wakker wordt wanneer het slapen is gelukt en nu sinds deze week verdorie giga graafmachines vanaf 7u door de straat laten rijden en ooow ja....sinds vandaag beshikken ze ook over werelds grootste zaag die natuurlijk ook vanaf half 7 al aanstaat!
    Ik had beter door kunnen blijven werken wat zo heb ik dus niets aan mijn verlof :(

Zucht......

Maar zo....dat lucht even op :p

13. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Oh heerlijk dit, ik lees mee!
    Mwhahahahaaaaaaaa.

Ik erger me rot aan m'n schoonmoeder. Zij zit zelf de hele dag op Facebook alles te pieping te liken. Zegt ze tegen mij: Als je maar geen foto's plaatst van je echo of van je kind later, want dan wordt ik boos.

Pardon? je bent mn moeder niet? Wordt je boos? Oh nou wordt ik bang. Sorry hoor. Ik plaats op Facebook wat ik wil. Bovendien post ik alleen maar werkdingen dus waar heeft ze het over. Heb haar meteen in zo'n lijst gezet: kan jou niet volgen. Dan hoef ik haar niet te verwijderen maar ziet ze ook m'n posts niet meer. Met dr ge-like. Zo.

14. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Is het echt zo dat ook vreemden op een gegeven moment aan je buik gaan zitten?? Ik kwam laatst van die positieshirts tegen met de tekst: "If you didn't put it there, DON'T TOUCH IT!" Maar nooit verwacht dat dat nodig zou zijn. Moet er niet aan denken dat vreemden zomaar aan mijn buik gaan zitten! Wat onbeschoft!

Zelfs bij mij schoonzussen (hele goede band mee) heb ik altijd het altijd netjes gevraagd als ik wilde voelen. En dan voelde ik me al best brutaal.

Verder on topic: ik heb nog niet echt frustraties over de zwangerschap zelf, maar merk wel dat ik me verdraait snel kan ergeren aan mensen om me heen. Echt om simpele dingen! Bijv. Ik werk nu al een paar weken met de dochter van een kennis en werkelijk iedere afspraak moet van mijn kant komen! Daar heb ik me echt een paar weken druk om lopen maken, terwijl... Mezelf kennende zou het me normaal gesproken echt niks kunnen schelen. Ik weet dat ze het stikdruk heeft en het is echt een ontzettend lieve vrouw... Maar neem potverdorie eens initiatief!! ;)

15. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ja helaas wel;) echt bizar...ze begonnen er bij mij al mee toen ik nog maar een piepklein buikje had! Het voelde echt als een invasie op mijn persoonlijke ruimte gewoon! Ik kan het me beter voorstellen wanneer je echt een giga toeter hebt (zoals ik nu;)) maar blijf het vreemd vinden!

16. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Blij dat ik het van tevoren weet... Anders hadden de eersten denk ik toch wel een tik op hun klauwtjes gehad! Ik kan er echt niet tegen als mensen zomaar aan je zitten, bah.

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

JA, dat is echt zo :)
    Helaas......
    Score is alweer wat hoger hoor, ongevraagd. Pas iemand op straat (die ik vluchtig ken) die zichtbaar even wilde voelen, maar zich ineens bedacht dat dat misschien iewat gek was :D

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Hier bij alle 3 de keren tot nog toe geen vreemden gehad die wilde voelen, bij de eerste alleen zusjes

19. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Hier over het algemeen geen probleem mee als mensen voelen. Maar ik kom het alleen tegen bij familie en vrienden. Ik vind het juist bijzonder en leuk dat ze ons baby'tje al een soort van aangeraakt hebben. Maar een paar weken geleden deinsde ik wel een meter achteruit toen ik dacht dat de vader van een cliënt aan me wilde zitten. Ooooow en het is al zo'n mannetje die op allerlei manieren vunzige toespeling maakt in welke gelegenheid ook...

Ik wil even schelden over het vocht wat ik weer begin vast te houden:x
    Ik ga zo even naar de winkel nieuwe sandaaltjes halen, ik kan geen schoenen meer aan. :(

20. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    "Nog steeds geen baby?"
    ... Ik ben die vraag zoooo zat! Het is allemaal lief bedoeld maar ehh NEE NOG STEEDS GEEN BABY NEE. Vraag dan hoe het met me gaat ofzo. Alleen om die vraag al zou ik het verschrikkelijk vinden om 2 weken over tijd te gaan. Zucht...

Deel Deze Pagina