Hoi, Ik ben bezig met het uitzoeken van geboortekaartjes. Voor onze eerste hadden wij een vrij klassiek simpel kaartje, denk aan hartjes/voetjes/ruitjes. Nu heb ik vandaag een aantal voorbeeldkaarten gekregen. Ik heb zowel hetzelfde type kaartjes besteld, maar ook een paar met uil(en) of schaapjes bv. Vind ik ook wel leuk. Maar dat is dan dus niet dezelfde ''stijl'' als de eerste. Houden jullie hier rekening mee? En is het wel leuk om op de voorkant behalve de naam ''broertje/zusje'' te zetten, of alleen binnenin? Houden jullie wel van een klein gedichtje erin of niet? Wij hadden bij de eerste een 4 zinnen gedichtje en denk dat ik dat nu weer doe, maar dan namens dochter. Lief gedichtje over broertje/zusje. Graag jullie ideeen hierover. Ik weet wel dat het ieder zijn eigen smaak is, mijn man geeft helemaal niks om geboortekaartjes dus heb ik niet zoveel aan. Die heeft het veel drukker met het klussen
Wij hebben een kaartje in dezelfde stijl als bij ons meisje. Dat vinden wij leuk. Ik denk dat het een persoonlijke keus is. Onze smaak is gewoon nog niet veranderd qua kaartjes (zit ook niet zoveel tijd tussen natuurlijk haha) Vrienden van ons hadden 2 totaal verschillenden kaartjes maar ik vond dat niet heel storend.. Het is dat wij alle kaartjes bewaren en daarom konden vergelijken maar ik denk dat er ook een boel mensen zijn die zijn vergeten hoe het kaartje er bij de eerste uitzag.
Niks moet natuurlijk Ik denk dat het vooral belangrijk is om naar je eigen mening in deze te luisteren. Andere mensen hebben misschien geen flauw idee meer hoe het eerste geboortekaartje eruit zag....
Bij de tweede alleen aan de binnenkant gezet onder de naam "zusje van ....." Nu bij de derde komt er een gedichtje namens mn dochters op de linkerkant binnenin. Daaronder "trotse grote zussen ..... en ....." verser nergens hun namen. Alle 3 de kaartjes zijn ook totaal verschillend. Bij ons zit er 3 en 4 jaar tussen, dus ook qua stijl verandert er veel. De site waar kaartje nr 1 besteld is bestaat zelfs niet meer. Verder vinden wij dat ieder kindje uniek is en dus een eigen kaartje krijgt. Hoeft.niet matchen met iets. Maar collega van me heeft dat net wel gedaan. Lekker ouderwets op kaartje 1, 1getekende baby. Nr 2 stonden er 2 en bij de derde 3 kids. Ook leuk
Wij hebben niet specifiek naar eenzelfde soort kaartje gezocht, maar kwamen uiteindelijk wel drie keer op kaartjes uit die een zekere overlap hadden. 1e: zelfgemaakt kaartje met op voorkant hart in het zand en twee regels. Binnenin een gedichtje uit onze naam en fotootje, andere kant naam, gewicht en onze namen plus telefoonnummer etc. 2e: zelfgemaakt kaartje lichtroze met donkerroze hart op voorkant en rijmpje vier regels. Binnenin een gedichtje uit naam oudste en foto, andere kant naam, gewicht etc, onze namen, grote zus haar naam etc. 3e: houten geboorte'kaartje' in de vorm van een hart met een regel bovenaan, naam midden, geboortedatum eronder en dan onze namen, kidsnamen etc. Maar ik zou dus echt gewoon voor hetgeen gaan dat jullie mooi vinden, niet voor het kaartje dat het beste past bij het andere kaartje. Zelfde geldt voor een gedichtje de een houdt ervan, de ander niet. Gewoon doen wat jullie mooi vinden.
Hier een totaal ander kaartje ontworpen. Bewust eigenlijk. Enne, niets moet of hoort. Het is júllie kaartje.
Nee hoor hoeft helemaal niet. Ik had bij de andere kinderen een creatieve bui en maakte zelf een kaartje. Maar daar had ik bij deze echt totaaaaaaaaaaaaaal geen zin in! Dus nu een kaartje online uitgezocht en besteld.
Ik heb bewust wel weer iets gemaakt in een soortgelijke stijl. Maar toch ook wel weer anders. Wel voor beide dezelfde afmetingen gekozen. De tekst binnenin was ook redelijk hetzelfde. Beide kinderen hebben op de voorkant alleen de naam staan. Ik vind broertje / zusje van persoonlijk meer voor de binnenkant.
Wij hadden twee totaal verschillende kaartjes! Bij de oudste modern, met grote bloemen en felle kleuren. Bij de jongste zo'n 'ouderwets' kaartje op geschept papier, met zo'n strikje en klassieke letters. Het enige dat overeen kwam was de kort en bondige tekst erin. Wij houden niet van die gedichtjes of opmerkingen dat mensen 'eerst moeten bellen' (als mensen dat niet snappen, dan spoort er iets niet is onze mening'. Enige eigen inbreng in tekst (naast naam, geboortedatum, adres etc) was een zin uit een voor ons belangrijke songtekst. Voor de derde zoeken we ook nog een mooi nummer.
Bij de eerste hadden we een heel origineel "kaartje"... De mensen kregen dan een dikke envelop thuis en als ze die dan openden sprong er een kubus uit. Dat was ons kaartje. Nu ik zwanger ben van de tweede wilden we niet hetzelfde doen maar wel weer origineel. Dat was wel moeilijk te vinden maar het is gelukt... Bij de eerste hebben we er geen gedichtje in gezet. Alleen de woorden "We zullen er altijd voor je zijn". We weten nog niet wat we op het tweede kaartje willen zetten. Hebben nog heel ff de tijd om erover na te denken haha! Iig wel een foto van zus met brusje.
Wij hebben er wel voor gekozen om het in de stijl te doen van het kaartje van onze eerste dochter. Vind het mooi als de kaartjes bij elkaar aansluiten! Maar is voor iedereen verschillend toch, sommigen willen iets totaal anders
ik heb drie totaal verschillende stijlen kaartjes gehad... eerste was poeh, die was bij de tweede niet meer verkrijgbaar, tweede helemaal zelf ontworpen op basis van zijn voornaam. Bij de derde een wat romantisch bloemenkaartje. zijn toch ook drie verschillende kindjes?! verder zit tussen alle drie 3 jaar dus alles verandert. al zullen de echte klassieke kaartjes wel blijven. je mag het natuurlijk helemaal zelf weten, doe wat jou een goed gevoel geeft!