Hallo Ik woon 3 maanden in Belgie. Heb contract in NL voor 0 uren... tot juni 2008. Eigenlijk zou ik liever in Belgie werk zoeken, maar ik ben 21 weken zwanger, uitgerekend voor 21.01.08. In NL kan jij als uitzendkracht werken als jij zwanger bent, maar hoe is het hier in belgie? Heb wel gehord dat je meteen moet vertellen aan je baas dat je zwanger je zwanger bent...anders volg een ontslag. Mij vraag is: heb dat een zien om te solliciteren ? maak ik een kans als ik via interim gaat werken ? Ik ben ziekenverzorgende, maar voorlopig zou ik elke werk willen doen, liefs in de winkel, of fabriek (inpak) alleen weet niet of dat een zien heb... (ik zelf zou het heel erg graag willen - ik mis contact met mensen, een even tussenuit ) heb iemand hier een ervaring me? maak ik een kans? Groetjes! Sima
dat je meteen moet vertellen dat je zwnager bent is helemaal niet waar. ja MAG het vertellen maar MOET niet het is zo dat wanneer je het verteld mogen ze je niet ontslaan vanwegen je zwnagerschap. je moet het uiterlijk 6 weken voor je uiterlijke bevallingsdatum zeggen omdat dan hetzwangerschapsverlof ingaat. je kan je inschrijven bij interim bureaus en kijken wat die zeggen. inschrijven is nooit verloren moeite een nee heb je een ja kan je krijgen he.
Tja ik ben ook Nederlandse in Belgie en ik weet dat de Interim's niet behulpzaam zijn. inschrijven kan nooit geen kwaad. Maar jij als ziekenverzorgende zou wel heel makkelijk een baan moeten kunnen vinden in Belgie, ze springen erom! Kijk anders een op de www.vdab.be daar staan altijd vacatures op. En je hoeft idd niet te melden dat je zwanger bent, maar wel zo netjes natuurlijk. Waar precies in Belgie woon je nu?
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om werk te vinden. Ik denk dat je goed doet je in te schrijven bij verschillende interim kantoren. Je kan zeggen dat je enkel tijdelijke jobs wilt doen. Ikzelf (ben Belg) ben sinds enkele weekjes op zoek naar tijdelijk werk (ben na 2 jaar vertrokken op m'n vorig werk wegens problemen) en ik kan morgen reeds aan de slag, het is een job in een grote kledingszaak, geen ervaring vereist. Heb dan wel een diploma grafische vormgeving maar voor een tijdelijke job maakt het niet echt uit vind ik. Ik zou heel graag een opleiding volgen volgend jaar, en alvast in het begin thuis zijn voor de baby als alles goed gaat, dus dan is een tijdelijke job ideaal! Je kan inderdaad jobs vinden op www.vdab.be of zelf naar uitzendbureaus stapen! Succes!
Hallo Dank jullie wel voor de reacties. Mila , ik woon in gem Ravels, dat is zo 10 km van af Turnhout, richting Tilburg. Ik zou proberen van af maandag me inschrijven bij interim b . Het gaat echt om tijdelijke " klusjes". Heb wel gehord dat het bjv bij chocolade fab, voor inpak mensen nodig waren. Eigenlijk zou ik heel graag een vrachtwagen rijbewijs willen halen, maar ja aangezien dat ik al 35 ben en ook nog zwanger... ik zie geen kansen meer, maar ja, we zien het wel, misschien na de bevalling . In NL hebben ze wel acties voor nieuwe toekomstige chauffeurs via VTL, dus ze helpen je aan de rijbewijs - ook financiel, maar je moet paar jaar in dienst bij hun blijven. Nou als het zo mogelijkheid was in Belgie... dan zou ik meteen proberen. Groetjes! Sima Ps. sorry voor speel fouten, ik ben een "neppe nederlandse", oorspronkelijk kom ik uit Oost-blok ,maar wonde al 14 j in NL, en nu 3 m in Belgie.