Wie ervaring met de Weight Watchers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zoals de titel al luidt overweeg ik om me aan te melden voor de Weight Watchers online cursus. Ik heb geen overgewicht maar wil wel graag 5 kilo afvallen en vraag me af of dit een leuk geschikt programma is.

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb goede ervaringen met de weight watchers. Ik ben inmiddels 10 kilo kwijt (moet er nog 15...).

In principe is weight watchers geschikt voor alle soorten gewichtsverlies, of je nu veel of weinig kilo's kwijt wil. Je moet wel een gezond BMI nastreven tussen 20 en 25.

In principe mag je alles eten, het gaat om de juiste verhoudingen/hoeveelheden. Het werkt met een puntensysteem, alle soorten voeding kennen een bepaalde waarde in punten en je mag per dag een bepaalde hoeveelheid punten eten/drinken. Ik mag nu per dag 32 punten eten, ik zou ervoor kunnen kiezen om 32 chokotoffs te eten (1 chokotoff is 1 punt), maar dan mag ik de rest van de dag niks :D

Je zou het kunnen proberen, je kunt per maand opzeggen geloof ik, dus je bent hooguit een paar tientjes kwijt als je het niks vindt.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Interessant. Superjollie, doe jij het online? Ik vind die wekelijkse cursussen op locatie erg duur (voor mij momenteel ook niet haalbaar). Nu ben ik zwanger dus op het moment mag ik niet maar als ik bevallen ben wil ik wel graag eens iets aan mijn overgewicht doen. Ik moet wel een heel stuk meer kwijt dan jullie en ik wil beslist geen crash dieten doen.

Belangrijkste vraag voor mij is: kan ik gewoon 's avonds mijn normale recepten koken. Die zijn overigens altijd gezond hoor. Goede gezonde en verse producten, weinig vet etc etc. en overwegend mediterraan. Veel salades en dat soort dingen dus.
    Omdat ik met een Griek ben is het lastig om dat om te gooien. Iets wat bij crash dieten vaak wel moet. Als ik de WW site zo lees kan ik gewoon zo blijven koken en voor mezelf punten aanhouden terwijl mijn vriend gewoon vrolijk kan mee eten.

Klopt dat?

Sorry, Minny, ik wilde ook weer niet meteen een nieuw topic openen *bloos*. Ik dacht ik gooi het er hier meteen even in.

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er overigens ook ergens te bekijken welke voedingsmiddelen nou hoeveel punten hebben? Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

5. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minny: goedmakertje voor mijn topicdiefstal :D. Afvallen en Dieten Forum

Die vond ik net. Dacht, misschien vind je die ook wel nuttig. Mocht je deze nog niet gevonden hebben. Geeft een mooi inzicht in alles.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Je kan alles eten wat je wilt en hoef je niet aan recepten te houden. Je maakt gewoon het aantal dagpunten op wat je mag hebben met eventueel wat weekpunten erbij. Het maakt je bewuster wat je eet en laat sneller automatisch de wat slechtere dingen staan. Het is niet echt een dieet maar een lifestyle change. Ik ben er vorige keer 23 kilo in 3.5 maand mee kwijt geraakt.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Je mag aan mij wat voedingsmiddelen vragen dan zal ik wel kijken hoeveel punten het is goed?

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maarstel je maakt al je punten voor een dag op in bv de snackbar, val je dan toch nog af?

Het aantal punten wat je mag hebben is persoonlijk toch, ligt toch aan je bmi enzo?

Ik ben heel benieuwd hoeveel punten je op een dag mag en hoeveel punten iets is.

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow. Dat is indrukwekkend Muppet. Geeft de burger moed :).

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je moet gewoon minder eten dan dat je verbruikt en vooral gezond blijven eten. Hoeveel je verbruikt kan je zelf berekenen (BMR).
    Als je iedere dag 20 minuten jogt, een uur stevig wandelt, heb je dus meer effect.

Ik vind puntensysteem behoorlijk vreemd klinken: lekker gezond als je je punten aan een hele zak chocotoff of kapsalonnetje besteed.;)

Je kan via de Eetmeter van het VC of de Voedingswaardetabel heel simpel de voedingswaarde van producten berekenen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Zo werkt het ook niet helemaal. Ja je mag alles eten, maar je moet per dag minimaal 5 porties groenten en fruit eten, 8 glazen vocht drinken, voldoende bewegen (half uur per dag) en twee porties gezonde vetten eten, zoals halvarine.

Groenteb en fruit tel je trouwens geen punten voor. Dus theoretisch kun je idd elke dag alleen maar friet eten maar dan besodemieter je jezelf, dus ja..

Voorbeeld van muppet is extreem hoor, ww streeft naar 1 kilo per week. Ik ben nu 5 maanden bezig, zie mijn onderschrift.

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het idee is natuurlijk niet om iedere dag 23 chokotoffs te eten. Je komt er dan al snel achter dat je dat niet volhoudt en dus leer je om gezonde keuzes te maken.

In principe kun je gewoon je avondeten blijven eten. Voedingsmiddelen die veel punten kosten: vlees, kaas, en natuurlijk snoep/chips etc. Fruit en de meeste groentes zijn 0 punten en mag je dus flink eten. Dus als je man graag veel vlees heeft bij z'n avondeten kun jij misschien wat minder vlees eten en je maaltijd aanvullen met een salade.
    Zo leer je door weight watchers keuzes maken terwijl je wel blijft eten.

Weight watchers online heeft ook een app voor de iPhone (andere smartphones weet ik niet) en die gebruik ik heel veel. Je kunt hier ook heel makkelijk bijhouden of je voldoende water drinkt en groeten/fruit/zuivel eet. Als je het programma op deze manier volgt werkt het het beste.

13. zogelukkig

Maar die punten van de WW zijn dus niet openbaar, daar moet je dus voor dokken?

Als je lijnt, heb je gewoon goede bouwstoffen en meer eiwitten dan vetten en koolhydraten nodig. Dus: wat is er mis met biefstuk of kipfilet ofwel mager eiwitrijkvlees? Kijk; volvette kaas is baggervet, dat snap ik.

Ik ken ook mensen die veel zijn afgevallen met WW, maar heel kundig waren in het ongezond compenseren. Die dus gingen bezuinigen op goede voeding als er een ijsje, patatje of pilsje naar binnen was gegaan.

Kan miz nooit gezond zijn.

14. Marieke1983

Ja maar dat doen ze zelf hoor, dan komen ze ook vanzelf alles weer aan. Ww is een goed dieet maar je blijft natuurlijk zelf verantwoordelijk.

Mijn avondeten is wel veranderd, ik eet nog maar 100 gram vlees, 100 gram pasta of aardappelen en verder Groenteb. Gaat prima.

15. Marieke1983

Trouwens, iedere dag alleen maar chocola eten hou je nooit vol, krijg je mega honger van ;) van ww mag je geen honger hebben.
    Ik doe trouwens ww met bijeenkomsten, dat motiveert zo ontzettend goed!! Ik vind het ideaal :)

16. zogelukkig

Ik denk ook dat dat voor bepaalde types heel handig is: soort stok achter de deur.:D

Ik altijd al 100 gram mager vlees, daar kan ik niet op beknibbelen.

17. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik heb laatst zo'n proefweek gedaan van weight watchers online. Ik vond het 3x niks. Erg onduidelijk allemaal en ik vond ook dat ik weinig mocht eten.

Zelf gebruik ik dit rekensommetje:

655 + (9,6 X gewicht in kg) + (1,8 X lengte in cm) - (4,7 X leeftijd in jaren)

Het getal dat uit deze berekening komt is je ruststofwisseling. Dat houdt in: het aantal calorieën wat je per dag nodig hebt om je lichaam in leven te houden zonder enige vorm van beweging.
    Bovenstaand rekensommetje kun je nu vervolgen om te bepalen hoeveel je nodig hebt als je dagelijks beweegt. Dit doe je door de uitkomst van bovenstaande berekening te vermenigvuldigen met jouw activiteitsfactor.

1,2: inactief (nauwelijks beweging, kantoorbaan)
    1,375: licht actief (1-3 X per week sporten, of matig actieve baan)
    1,55: gemiddeld actief (3-5 X per week sporten, of actief beroep)
    1,725: vrij actief (6-7 X per week sporten, of zwaar werk)
    1,9: extreem actief (dagelijks sporten én zwaar werk)

Het getal dat hier uit komt is het aantal calorieën dat je dagelijks nodig hebt. Als je wilt afvallen, moet je hier nog 15-20% vanaf trekken.

Zelf houd ik op de site Welkom bij ValtAf.nl dagelijks bij wat ik eet. Dat is een gratis site. In mijn eetdagboek kan ik dan ook zien of de verhouding van mijn dagmenu goed is qua eiwitten, koolhydraten en vetten.

18. Marieke1983

19. Marieke1983

Ik mag 40 per dag, eet zes boterhammen, een vol bord eten, drie stukken fruit, een zak chips in het weekend en val een kilo per week af. Vraag me af Juul of jouw berekening wel klopt ;) ww is het enige dieet dat massaal door artsen en diëtisten wordt ondersteund :)

Maar ik geloof er wel in dat je een dieet moet vinden dat bij je past, Voor de een werkt sb, voor een ander ww en de derde heeft weer baat bij Atkinson. Even zoeken dus tot je hebt gevonden wat voor jou werkt.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik doe weightwatchers. ik mag 26 punten per dag en het bevalt me goed... ben nu 14 kilo afgevallen...

Deel Deze Pagina