Even helpen graag....hoe om te gaan met collega!?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Dat heb ik ook.....ik bedenk me ook dat het niet een vriendin is en dat ik er boven moet staan. Maar toch blijft het knagen en komt het tot ongemakkelijke situaties.

Ga het wel doen, maar ben een beetje bang dat ze weer neerbuigend gaat reageren.....maar goed dan heb ik er wel alles aan gedaan en dan houdt het op dan kan ik mijn conclusie trekken.

Nu blijf ik ook maar gissen ;)

2. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Hier dacht ik ook aan. Is haar vrije dag soms niet doorgegaan, of had ze nu extra veel werk doordat jij er niet was? Sommige mensen raken van extra werk meteen in de stress en reageren dat vaak op de verkeerde af.

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik zou haar er ook gewoon op aanspreken en als ze zegt dat er niets aan de hand is, het lekker laten rusten! Is niet meer jouw probleem dan ;)

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    En? Hoe ging het?

5. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ik heb gevraagd of ze eventjes tijd voor me had....ik heb aangegeven dat ik het zo niet zag zitten om gezellig te gaan eten donderdagavond.
    Haar eerste reactie was heel koel en zei "dan ga je toch niet mee" :(
    Okay duidelijk.....maar heb gezegd sorry maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik loop met 1 groot vraagteken waarom dat je zo doet.

Uiteindelijk vertelde ze me dat ze had verwacht dat ik de woensdag (voordat ze donderdag vrij was en ik dus ziek op bed lag) had gebeld om te zeggen dat ik nog te ziek was om donderdag te komen. Ik kreeg te horen dat zij een hart voor de zaak heeft (is zeer goede vriendin van de baas + vrouw). Dat ze misschien teveel van mij verwacht....kortom het ging eigenlijk allemaal over haar....nog steeds heeft ze niet gevraagd hoe het nou met mij ging. Ik heb haar verteld dat ik er geen seconde bij na heb gedacht omdat ik echt ziek op bed lag. Toekomst zal ik hier rekening mee houden....

Ik heb wel gevraagd of ze nou vind dat dit de oplossing was om zo te reageren. Ik ben veel meer van het eerlijk zijn richting elkaar en vertellen als de 1 iets dwars zit. Zij zegt ook dat ze dan erg hard en bitchy kan zijn en dat dat vanzelf wel weer beter zou gaan.

Nou ja goed ik heb maar weer geleerd....collega's zijn collega's en vriendinnen zijn vriendinnen daar steek ik mijn energie in.

Donderdag ga ik mee met eten omdat het gezellig is met z'n alle en thats it!

Beetje saai einde, maar uiteindelijk heb ik de stap weer moeten zetten en ben daar toch eigenlijk wel trots op (ondanks dat ik het onwijs moeilijk vond)!

;)

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou, ze denkt inderdaad dat de wereld om haar draait.

Weet je wat het is, je hebt nu laten merken dat je niet zo met je laat sollen. Je bent duidelijk geweest en ze is waarschijnlijk niet gewend dat iemand haar aan durft te spreken door die horkerige houding van haar.

Goed gedaan. Jij bent het tenminste kwijt en kunt het gevoelsmatig afsluiten. Het ligt in ieder geval niet aan jou ;)

7. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Dank je Luna!
    Voelt inderdaad wel opgelucht ;)

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    aaah zo'n miep!
    Nou petje af dat jij het super volwassen hebt opgelost! (bedenk wel dat dat dus een bedreiging voor zulke dames is want dat houd in dat jij je dus niet laat intimideren door hun manier van doen! (waar ze dus meestal hun zin of gelijk door krijgen)

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kwam nog even lezen hoe het nou afgelopen was (beetje late reactie van me ;))

Maar dan is het inderdaad toch een beetje een egocentrische muts maar wel eentje die ook wel ergens ontzag heeft voor mensen die het niet laten zitten en haar er op aan spreken.

En waarom zou jij als je ziek op bed ligt aan haar moeten denken? Dat is geen hart voor de zaak hebben (btw als je de vriendin van baas en vrouw bent dan heb je daar automatisch al flink wat meer hart voor!) dat is imho een beetje een dooddoener hoor.
    Als ze het zo graag had willen weten had ze ook zelf de telefoon op kunnen pakken en kunnen informeren. DAT is pas hart voor de zaak hebben als je interesse toont in de werknemers en ze het gevoel geeft dat ze ook mee tellen. Wordt nml de werksfeer beter van en dan hebben de werknemers ook ineens wat meer hart voor de zaak. ;)

Pluim voor je dat je haar er over aangesproken hebt!
    En verder een gezellig etentje morgen :)

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Sterker nog ik had vanavond contact met haar middels facebook......het komt er in kort op neer dat ze haar excuses heeft aangeboden. Ze heeft veel aan haar hoogd eb dat ze niet zo had mogen reageren.......pfpf wat is ze moeilijk voor haarzelf maar ben blij dat ik het zo heb aangepakt, ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken. Morgen gaan we gezellig een wijntje drinken :p
    @wilma dank je wel nog voor je reactie, je weet hez heel goed te verwoorden!!!
    ;)

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ben een beetje laat met reageren, zie dit topic nu pas. Ik herken het heeeeeeeeelemaal! Hier ook een collega en vrouw van de baas.

Mijn moeder is vorige week met spoed opgenomen ivm pijn op de borst. Ik ben zsm van mijn werk naar het ziekenhuis gegaan. Mijn moeder was bij mijn dochter toen het gebeurde. Baas zei, ga maar snel! 15.30 smiddags kreeg ik telefoontje... De vrouw van de baas... Waar blijf jij??? Uhhhh, ik zit op de eerste hulp. Zegt ze het was de bedoeling dat je alleen wat voor lizzy zou regelen (oppas) en dan gelijk terug kwam! Was 's ochtends om 9.00 weg gegaan. Ik zei sorry... Heb dat helemaal verkeerd begrepen. Nu snap ik het pas, was toen in een roes door de stress en zorgen om mijn ma. Heb nu weer 3dagen gewerkt en er is helemaal niks meer gevraagd aan mij...geen interesse. Voel me erg gekwetst. Heb nog een x geprobeerd een gesprek aan te knopen maar tevergeefs. Met mijn moeder gaat het trouwens weer goed.

Maar die baas en zijn vrouw... Wat heb je eraan...

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Veel plezier morgen!

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    ????????

14. Momfulness

wat fijn voor je! Misschien waardeerd ze het juist heel erg dat iemand eens "recht voor zijn raap" terug is tegen haar. Rare zin maar oke.
    Als ze zo slecht in haar vel zit, dan voelt ze zich misschien niet begrepen en gekwetst, misschien durft ze zelf niet een time out te nemen en is ze geirriteerd om het feit dat jij wel voor jezelf kiest wanneer het even niet gaat.

Nou veel plezier, daar mag je er wel een op drinken ;).

15. Momfulness

@Siren, er zijn van die bedrijven die vinden dat je altijd voor hen moet kiezen. Voor sommige mensen gaat werk voor alles en zelfs nog voor hun eigen familie. Dat dat bij jou niet zo is, is alleen maar heel gezond. Als zij daar een probleem mee hebben, dan is dat maar zo. Als de zaak van hun is, dan doen ze er natuurlijk alles aan om de bezetting goed te houden. Vaak pakken ze het alleen onhandig aan door medewerkers juist tegen de haren in te strijken.

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou ik vind dat je het super aangepakt hebt hoor.
    Het vergt altijd wat moed om iemand zo aan te spreken.
    Toch heeft ze er over nagedacht schijnbaar gezien haar excuus.
    Top toch!

Ik had ook ooit zo'n collega. Echt een enorme narcist die zich tegenover iedereen zo gedroeg hoor. Ik ben echter wel de enige geweest die hem daar een keer op aangesproken heeft. Tot 2x toe zelfs. Dat was hij echt niet gewend dat was duidelijk hihi.
    Ik liet mij echter niet uit het veld slaan en deed na de gesprekken gewoon weer normaal als altijd, en hijnbleef diezelfde brombeer haha. Echter wel een brombeer die wel wist dat er met mij niet te spotten viel en daardoor merkte ik dat hij mij toch wel mocht ergens......ik hem alleen nogsteeds niet hihi. Dat hield ik dan maar voor mij.

Oh en wat bazen betreft breek mij de bek niet open. Ik heb 1 iemand waar ik echt een hekel aan heb in mijn leven en dat is een ex-baas van mij. Na het overlijden van onze dochter kregen wij een kaartje en verder heb ik hem niet meer gehoord................tot het gesprek, dat ik zelf heb aangevraagd, over dat mijn contract niet verlengd werd en zelfs toen heeft hij niet gevraagd hoe het met ons ging. Niets!

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja! Dit klopt helemaal!!

18. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    @sirene....oh oh oh ik kan me daar echt met m'n pet niet bij, zo onmenselijk en egoistisch! Hoop dat je het voor jezelf een plekje kan geven en proberen erboven te staan. Het zegt meer over hun dan over jou! En gelukkig om te lezen dat alles goed gaat met je moeder!

Deel Deze Pagina