Hulp met schema opstellen!

Discussie in 'Voeding' gestart door kleintje88, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons meisje is toe aan meer vast voedsel, krijgt vanaf de 3,5 maand al fruit / groente (i.v.m darmproblemen ) en in overleg met het CB mogen we volgende week (als ze bijna 6 maanden is) beginnen met een fles minderen (ze heeft er nu 4 ) en haar een heel potje fruit van 6 maanden en een heel potje groente van 6 maanden geven en als dat een tijdje goed gaat mag ze in de middag een halve fles en een boterham, maar ik zit een beetje met het schema... Zou iemand mij kunnen helpen met een schema?
    Ze gaat vanaf oktober weer 2 x in de week naar het KDV, dan zou ze rond 7.30 de eerste fles krijgen, nu moet ze overigens ook rond 7.30 de eerste fles krijgen i.v.m mijn werk (zij gaat dan naar opa en oma), hoe zit het over het algemeen met schema's op het KDV ?
    En ik zou graag willen dat ze met ons mee eet als wij ook aan tafel zitten (of is dat nog niet nodig? )
    Ik zat zelf te denken aan dit schema:

7.30 Fles of Papfles

9.15 Fruit heel potje 6 maanden
    12.30 Fles (later een halve fles en een boterham )
    Tussendoor wat diksap, thee, of water
    17.30 Groente heel potje 6 maanden + water/diksap
    +- 20.00 Fles eventueel met rijstebloem

Maar de tijd tussen 12.30 en 17.30 is wel vrij lang!
    Daarbij is het ook dat ik over het algemeen tot 17.00 werk en haar dan ook pas op kan halen bij opa en oma of het KDV, is het nu al noodzakelijk om haar mee aan tafel te zetten tijdens het eten? Of is dat nog niet persé nodig en zou ik b.v op het KDV / bij mijn ouders thuis al iets eerder haar groente hap kunnen laten geven ?
    Iemand tips voor een goed schema ?

Oh en nog een vraag: ik mocht een papfles gaan geven eventueel maar hoe maak je zoiets? Ze bedoelde namelijk geen rijstebloem maar echt pap! En misschien een betere vraag (aangezien ik dat probleem ook heb met rijstebloem in de fles) welke speen gebruik je daar dan voor?

2. tulip

tulip Niet meer actief

Het schema wat je voorstelt, was ook wat ik ongeveer voor ogen had. Tussen 12.30 en 17.30 kun je extra fruit geven, of een rijstewafel of soepstengel met wat drinken. Of wat rauwkost.

Ik persoonlijk vind dat mee aan tafel zetten wel noodzakelijk. Vanaf kleins af aan zien ze dan dat eten een gezellig gezamelijk moment is. Toen ze nog geen bijvoeding kreeg zetten wij haar altijd in de wipper aan tafel.:D

Pap was hier geen probleem, gewoon door de S speen van difrax;)... maar meestal geef je een 1-2-3 speen.:D

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Schema van mijn kleine man is nu met 7 maanden:

08.30 uur fles 180+6
    10.45 fruithapje met liga
    13.00 2 boterhammen
    15.30 klein beetje fles 120+4
    17.45 Warm eten + toetje
    22.15 laatste fles 210+7

Over de gehele dag maak ik een flesje diksap klaar van 150 ml. Dit gaat meestal op!

De laatste fles was normaal een papfles, maar het ventje heeft momenteel even genoeg van de pap lijkt het wel. Dus dan maar een gewone fles. Wel probeer ik nu om zijn laatste fles te vervroegen. Maar kindjes van 6 maanden hebben minimaal 500 ml flesvoeding nodig per dag.

Deel Deze Pagina