Sinds afgelopen weekend heb ik kleine rode vlekjes op een aantal vingers, binnenkant plus zijkant. Ze lijken op blaren maar zouden niet door te prikken zijn. De volgende dag waren ze weg. Later kwamen ze weer terug. De ene dag heviger dan de andere. Vandaag zijn er weer een paar bijgekomen, roder en die jeuken echt. Zo vervelend. Weet iemand wat dit kan zijn? Heb het dus alleen op mijn vingers en vind het geen reden om de huisarts te bellen maar benn wel benieuwd of iemand dit herkent.
Hmm, dan wacht ik even tot na het weekend of het over gaat of niet. Ik ben verder niet ziek. En op mijn rechterhand zit het op 3 vingers en links op 1. Gisteren jeukte het niet. Vandaag weer wel.
Ik heb dat ook en vrijwel alleen na mijn werk! Ik werk in een keuken van een brasserie restaurant. Blijkbaar ben ik allergisch voor iets, maar ik raak zoveel aan op een dag dat ik er dus nog steeds niet achter ben voor wat! Het kan nachtschade zijn, een allergie voor bepaalde groenten zoals tomaat, aubergine, pompoen en asperges! Laatste tijd megaveel asperges geschild en weer erg veel last!
Ik dacht eigenlijk aan dit , heb het zelf 2 jaar terug gehad samen met zoonlief en het was zo irritant en jeukte als een gek. Hand-, voet- en mondziekte
Ik ben wel allergisch voor (veel) paprika's en pepers snijden. Dan krijg ik ook uitslag op mijn handen maar dit is anders. Die mond-, voet enz ziekte lijkt me sterk toch? Ben niet ziek. Heb geen last van mijn mond noch van mijn voeten. En alles bij elkaar zijn het weinig blaasjes. Verder heb ik er al bijna een week last van en ben de enige thuis terwijl ik veel in contact met mijn kinderen sta. Het enige dat anders dan anders was deze week is dat ik zonnebrandcreme op mijn handen heb gedaan. Maar dat was eergisteren ook al voor het laatst. Plus ook op mijn gezicht en armen gedaan en daar geen last van gehad.
Zijn het grote blaren? Ik heb het nl ook, op mijn handen, en bij mij zijn het zonneblaasjes. Jeukt idd vreselijk!
N ee ze zijn klein en nu alweer minder rood en jeukerig als vanmorgen. Ik ga straks een foto proberen te maken. Nu het in hevigheid is afgenomen zie je t niet goed.
Het klinkt inderdaad als warmte bultjes, ik heb het namelijk ook, Zijn het kleine blaasjes dicht op elkaar? Bij mij jeuken ze ook, ik heb toen mentholzalf gekregen van de huisarts, wat wel hielp.