Even hulp nodig meiden.

Discussion in 'Zwangerschap' started by LuckyMommy, Jul 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi meiden!

6 weken geleden ben ik bevallen met een spoedkeizersnede en heb gisteren weer voor het eerst seks gehad met een condoom.

Maar die is gescheurd:x.. ik zit op dag 7 van mijn cyclus hoe groot is de kans op zwangerschap denken julie?
    Als ik zwanger zou zijn, zou voor mij geen probleem zijn alleen lijkt me dat niet gezond 6 weken na de keizersnede...
    Plus je zou vruchtbaarder zijn nu vlak na de keizersnede..

Ik wou deze maand even mijn lichaam laten herstellen en met condoom vrijen en volgende maand weer aan de pil gaan, maar op deze manier gaat dat dus niet goed.

Dus dames wat denken julie?

2. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

Mar 21, 2011
    1,226
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meid!

Met dit soort dingen weet je het nooit! Je bent inderdaad heel erg vruchtbaar nu, dus het zou kunnen.

Ik kan je er verder geen raad in geven. Misschien even dit berichtje bij de vk posten?

3. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik zou het even bij een prof (event. je eigen vk?) navragen en evt. een morning after pil slikken als de kans aanwezig is dat je zwanger bent? Wat ik ervan begrepen heb is dat je beter wat langer kan wachten na een keizersnede en na 6 weken is wel erg snel he? Succes ermee!

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

om eerlijk te zijn denk ik dat de kans heel miniem is hoor en niet iedereen is na zijn bevalling extra vruchtbaar ik heb geen anticonceptie of condoom gebruikt en nog niet zwanger het kan maar het hoeft niet perse hoor :)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zou t ook even navragen en voor de zekerheid een morningafterpil gaan slikken..

Het zou idd niet goed zijn voor je lijf als je zwanger bent en net na de bevalling/borstvoeding ben je wel extra vruchtbaar! tuurlijk betekent dat niet dat je meteen zwanger bent maar de kans is gewoon een stuk groter..

Hier na maanden gestopt met de BV en wachten op mn mens voor de pil of nuvaring.. 1 keer gescheurd condoom en voila..
    Bij de eerste bijna een jaar bezig geweest.. ;) dus ja ik denk dat het echt wel scheelt..

6. Serephina83

Serephina83 Actief lid

Jan 3, 2011
    356
    1
    0
    Het zou zomaar kunnen. Als een een vroege eisprong hebt en het zaad leeft echt een paar dagen.....

misschien toch een morningafterpil? Ken iemand die binnen 2-3 maanden na KS ook zwanger is geraakt (per ongeluk) en de gynaecoloog heeft toen echt dringend het advies gegeven niet door te gaan met de zwangerschap i.v.m. de risico's... Wil je nu niet aan denken!

Succes!

7. bamaca

bamaca Lid

Nov 2, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een vriendin die na 3 maanden "per ongeluk" weer zwanger raakte. Gyn en second opinion Gyn wilde beide de zwangerschap afbreken omdat de kans op scheuren baarmoeder te groot is. Dit is toen dus ook helaas gebeurd. Volgens mij is het advies pas na 8 maanden weer zwanger te raken na een sectio.

Succes

Gr

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je nu op dag 7 van je cyclus zit en ervan uitgaande dat de gemiddelde cyclus 28 dagen duurt, met je eisprong op dag 14 denk ik dat de kans op een zwangerschap klein is. Helaas kan je nu niets anders doen dan afwachten. Of eventueel een MAP slikken als dat nu nog zin heeft.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik zou de morning afterpil halen!

WIj hebben 9 dagen voor mijn ei onveilige sex gehad en ben toch zwanger ;)

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Bedankt meiden!
    Ik tempratuur ook deze maand dus ik zal er even op letten, de morning after pil heeft geen zin meer denk ik.

Nu duimen dat het allemaal goed is gegaan...

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    De morning after pil heeft volgens mij nog wel zin hoor.

Maar ik denk dat de kans redelijk klein is dat je zwanger bent, al kan het natuurlijk altijd.

Succes ;)

12. lauraa

lauraa Actief lid

Nov 17, 2010
    230
    17
    18
    De morning after pil kun je tot 72 uur na de onveilige seks gebruiken...

13. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Als het te laat is voor de morning after pil, is het denk ik handig om advies in te winnen bij je gynaecoloog.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    De morning after had idd nog zin! Daar ben ik nu mee begonnen!

Bedankt voor julie adviezen meiden!

Share This Page