Dag meiden, Ik zit even met een vraag voor jullie. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb vanavond weer een zwangerschapstest gedaan de digitale van clear blue en vorige week gaf deze nog aan 1-2 weken zwanger en vanavond 3+ jeeeeeeeeeeeej hihih (kon het niet laten en wilde per sé nog een keertje testen). Maar nu heb ik een vraag......ik wil het graag mijn ouders en schoonouders al vertellen. Mijn partner vind het eigenlijk te vroeg maar begrijpt het wel omdat ik 2 jaar geleden een miskraam heb gehad en als het nu weer fout gaat ik de steun van hun goed kan gebruiken. Maaaaaaar...mijn ouders vertrekken samen met mijn broertje en zusje voor 2 weken op vakantie vanaf a.s. maandag. En ik wil het eigelijk morgen of overmorgen vertellen. Mijn partner zegt dat het misschien JUIST een vervelend vakantie voor hun word dan omdat ze het zoiezo geheim moeten houden voor mijn broertje en zusje (we willen nog niet dat zij het weten) en dat ze het vervelend vinden dat ze dan niet bij mij in de buurt kunnen zijn en ze dus dan alleen maar aan mij en de zwangerschap denken en ze dan geen lekkere vakantie hebben. Mijn ouders zijn best wel bezorgd (zeker mijn moeder) maar misschien genieten ze juist wel extra nu van de vakantie?? Wat vinden jullie????? Pfffff ik weet het echt niet!!! Ik wil het zoooooo graag vertellen...maar ik wil OOK dat ze zorgeloos op vakantie zijn....what to do?? please help me tnx meiden!!!! Liefs Merel
Lijkt me dat je ouders het juist hartstikke leuk vinden om opa en oma te worden. Ik zeg dus vertellen ! maar ja het is wel iets waar jij en je man mee op één lijn moeten zitten.
Ja dat is waar haha mijn ouders worden helemaal gek, mijn moeder wil zooooo graag oma worden!! Mijn partner is super lief en zegt dat hij het ook dolgraag wilt vertellen en dat hij achter mij staat als ik besluit dat we het dit weekend vertellen. Weet je...misschien word het dan ook meer werkelijk...pfff het lijkt soms nog zooo onwerkelijk omdat het nog 'ons geheimpje' is.
Ik zou het ook vertellen. Heb het zelf ook verteld met 5 weken ja. Mijn ouders waren ook enorm bezorgd, maar wilden het liever weten dan dat ze achteraf zouden horen dat het misging, ookal maakten ze zich dan misschien zorgen. Tja, en ik denk dat ze heel gelukkig op vakantie gaan als toekomstige opa en oma!! De andere kant, stel dat t misgaat, wat doe je dan? Zou je het ze vertellen tijdens hun vakantie of wachten tot ze terug zijn? Misschien is het dan wel lastig voor hun omdat ze er dan niet voor jullie konden zijn. zomaar even een gedachtegang van mij Maar ik zou toch kiezen om het te vertellen, meer omdat je er zelf ook vanuit moet gaan dat alles gewoon goed gaat, toch?
ik zou ook nog even wachten, óf het ook tegen je broer en zus vertellen. 2 Weken samen op vakantie met zo´n geheim lijkt me niet leuk voor hen, plus dat je zelf in de stress zit of ze zich niet verspreken.
Wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten tot de eerste echo goed was. Bij onze dochter waren de eerste echo's niet goed en dat was zenuw slopend voor de opa's en oma's. Zelf zou ik toch wachten tot ze terug zijn van vakantie. Maar in jullie geval snap ik wel heel goed dat je het juist wel wil vertellen. Het is wel zo dat jullie er samen achter moeten staan.
Dank je! Pffffff ik weet het niet meer....potverdorrie...ik word er knettergek van. Vanmorgen stond ik op en dacht ik meteen; we gaan het vanavond vertellen! En nu ik de laatste reacties lees...twijfel ik weer.... Ik weet namelijk ook zeker dat ze het niet 'leuk' zouden vinden als ze later te horen krijgen dat ik zwanger was en dat het mis is gegaan...dan hadden ze het liever geweten (zeker i.v.m. 2 jaar geleden). Maarja.....ze hebben al een paar jaar achter elkaar hele slechte vakanties gehad...elke keer zijn er vervelende dingen gebeurt en ze verdienen nu gewoon een leuke vakantie. Het is geen optie om het mijn zusje en broertje te vertellen, mijn zusje is nogal een kwebbelkous en ben bang dat ze het doorgeverteld...dus daar willen we nog even mee wachten. Maarja...het is natuurlijk wel een prachtkado voordat je op vakantie gaat dat je hoort dat je opa en oma word...en ja je maakt je misschien wel een beetje zorgen dan maar mijn moeder weet ook dat ik heel lieve schoonouders heb die ook dag en nacht voor mij klaar staan. pffff....
Ik zou het niet vertellen. Het is wel hartstikke leuk voor opa en oma, maar dan 'belast' je ze er tegelijkertijd mee dat ze het 2 weken voor hun andere kinderen geheim moeten houden.
Wij wisten het ook met 5 weken en hebben het toen aan de ouders én broers en zussen verteld, de rest moest wachten tot na de echo. In jullie geval zou ik nog even wachten om redenen die al genoemd zijn: je ouders moeten het geheim houden voor je broertje en zusje en stel dat het in die twee weken misgaat...(sorry voor het eventueel doemdenken) Zou het bewaren als "welkom thuis cadeautje"
Ik zou t ook gewoon vertellen.. mijn ervaring is dat hoe moeilijk opa's en oma's t soms ook vinden dat het nog een geheimpje is.. ze houden m wel.. en een binnenpretje is toch juist ook wel leuk voor ze? En ook om de reden dat als het vroeg fout zou gaan het geen leuk bericht is om te horen, voordat jullie op vakantie gingen was ik zwanger maar t is foutgegaan.. dan hebben ze ook t besef dat ze er niet konden zijn alleen ze kunnen er niets meer mee.. Ik denk ook dat het minder erg is om achteraf te bespreken.. goh wel moeilijk dat geheimhouden, had je t maar iets later vertelt.. als dat er dan gezegd wordt: waarom heb je niks gezegd?! Ik denk dat je het gewoon lekker moet vertellen en dat je het desnoods wel voor lief moet nemen dat je broertjes en zusjes het ook weten.. ook al is er een kwebbelkous, er gebeurt eigenlijk helemaal niks als meer mensen het weten.. T is heel typisch hollands om t geheim te willen houden en wij maken er hier meer regel van als uitzondering.. er kan altijd iets misgaan maar de wereld vergaat toch niet als mensen dat ook weten? Dus ik zou lekker op je gevoel afgaan en desnoods beloof je je ouders op de hoogte te houden via sms ofzo? over hoe misselijk je wel niet bent
Ik zou het geheim houden en bij thuiskomst vertellen. Je bent dan nog steeds heel pril zwanger, iets van 8 weken? Ik zou het gevoel krijgen als je het nu vertelt dat ze zich de hele vakantie afvragen of het wel goed gaat. En dat lijkt me ook niet echt leuk voor hen, want ze kunnen er "niet's" mee: niet over hebben met je broer/zus, elke dag bellen lijkt me ook niet echt de bedoeling, enz. Niet echt fijn vakantiegevoel voor hen, ondanks dat ze natuurlijk blij zijn opa en oma te worden ( maar ook dat kunnen ze dan niet delen!) Bovendien: stel je vertelt het nu, en het gaat wel mis in hun vakantie ( niet van uit gaan maar stel....) dan bel je ze toch ook niet tijdens hun vakantie neem ik aan? Wel als je al een stuk verder zou zijn, maar nog niet in dit prille stadium.
Ik ben zelf met een nog warme test naar mijn ouders gesjeesd om het te vertellen dus je weet denk ik wel wat ik zou doen.
pfff zit nog steeds in dubio maar ik ben er wel achter dat als we het mijn ouders vertellen...we mijn broertje en zusje OOK vertellen.
Gefeliciteerd! Ik weet niet wat je band met je zusje en broertje is andera zou ik t hun ook vertellen!
Ik zou het vertellen, dan kun je het ook delen mocht het mis gaan.. waar we niet van uit gaan natuurlijk! en gewoon heel duidelijk vermelden dat het nog even geheim moet zijn!
Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap! Wij hebben het ook al bij 5 of 6 weken aan onze familie verteld. Het is toch geweldig nieuws en waarom zou je dat niet kunnen vertellen. En waarom zou het deze keer niet goed gaan? Altijd van het positieve uitgaan, heb alle vertrouwen in jullie toekomstig kindje!! En geloof me, ik spreek uit ervaring....