Brood beleg

Discussion in 'De lounge' started by Delta, Jan 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Wat doen jullie eigenlijk op je brood? Ik vind sinds mijn zwangerschap bijna niks meer lekker, ook brood niet meer zo. Ik eet het wel, maar vaak met lange tanden. En dan het beleg, kan zo lang in de supermarkt staan en te bedenken wat ik nu weer zal gaan eten.
    Alles is ook maar even lekker.
    Cruesli en musli en al dat soort dingen moet ik echt niet. Brinta pap 1 keer in de zoveel tijd vind ik ook wel te doen.
    En heb nogal veel honger haha, vooral met deze kou! Niet normaal.
    Maar, ik ben dus erg benieuwd naar wat jullie zoal eten overdag en wat er op je boterhammetje gaat..
    :)

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hazelnootpasta, heerlijk op een verse pistolet.
    Soms chocoladehagel, ook heerlijk.

Of een uitsmijter ham-kaas met peper, 1 van mn favorieten. Verder eet ik eigenlijk niet veel brood.

Oh wacht: ik haal wel vaak broodjes bij de lunchrooms. Dan kies ik voor brie, eiersalade of ossenworst.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Pindakaas & geprakte banaan, en dit eventjes bakken in een pan met boter...Elvis tosti:D Kan ook met n (afbak) broodje MJAM.

Of pindakaas & suiker, ook al zo gezond:D:D

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Speculaasjes. Mijn nieuwe verslaving :)

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik eet graag smeerkaas of komijnenkaas soms rosbief
    zoet beleg vind ik helemaal niet lekker meer sinds ik zo ben afgevallen
    het is erg moeilijk hihi kan het begrijpen heb dit ook gehad met mijn zwangerschappen werd er soms gillend gek van :p

6. Tavsan

Tavsan Actief lid

Apr 30, 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ik eet eigenlijk alleen bolletjes of afbakbroodjes.
    Vind boterhammen niet zo bijzonder, of maak er een tosti van.

Witte bollen met pindakaas vind ik lekker.
    Filet american, kipkerriesalade, tonijnsalade, gewone kaas.
    Een tosti met rundersalami en kaas. Of knakworstjes.

Voor mijn man maak ik wat luxere broodjes. Gebakken kipfilet in reepjes, met een saus van monchou/mayo/peterselie/bieslook. Daarop tomaat, rucola en cheddarkaas.
    Of gehakt in dunne plakjes.

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Ok. Mn afbakbroodje met hazelnootpasta en een laagje geprakte banaan is misschien wel NOG lekkerder dan pindakaas:$:D

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Sandwichsprad, brie warm uit de oven, kaas met komkommer, nutella, kipfilet met wat kruidenkast eronder,salades. Ik at toen ik zwanger was veel van die wasa ronde crackers. Die at ik er dan zo 5 haha..
    Maar een salade met olijven en tonijn uit blik, peperkoek, eierkoek en krentenbol zijn ook lekker om mee te variƫren. En dan nog gewoon lekker een eitje bakken of koken.

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik eet alleen witbrood.. Bruin krijg ik echt niet weg,volkoren cracottes weer wel.. En musli zomerzin rode vruchten :D Op brood doe ik kaas,salami,kokosbrood of pindakaas. Op de crackers doe ik pindakaas of nutella.

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Goeie tip, dit MOET ik maken. :)

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Broodje met pindakaas en vlokken :D

12. Delta

Delta Niet meer actief

Ja dat van Tavsan klinkt errug lekker! Haha, ja wat jullie allemaal opnoemen, vind ik niet zo. Heb net brood met krabsalade op, was inderdaad te doen, maar voor hoelang? Haha. Wat erg!
    Maar mv3hartendiefjes, jij herkent het dus ook, van na je zwangerschap! Ik blijf hopen dat het terug keert, gewoon weer alles lusten.
    Ik wil eigenlijk wel bruin brood eten, zeker als mijn dochter straks mee eet, wit brood is niet zo gezond en om nou in me eentje wit brood te eten en zij bruin, is ook niet helemaal eerlijk! Af en toe moet zeker kunnen hoor.
    Filet american, ossenworst, soms lekker, maar ik eet t niet zo vaak, ben zo bang lintworm te krijgen of zo!

13. Delta

Delta Niet meer actief

blehh haha! :)

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

op dit moment ben ik verslaafd aan mascarpone en honing op brood

maar daarnaast pindakaas,jam, nutella of gewoon plakje kaas ertussen

15. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hmm, mijn man is erg gek op een vers gebakken brood met geitenkaas, rucola en honing. Eventueel wat pijnboompitjes erbij, al zijn die wel erg duur!

16. Delta

Delta Niet meer actief

Dat is het hem Melrose, lekker gerookte zalm of zo, met kruidenkaas, maar ja, als je 6 boterhammen op een dag wegwerkt, is dat dure beleg op een gegeven moment wel wat te duur haha!
    En ja, ik eet best veel, smorgens 2, smiddags 2 en eind middag nog 2 (we eten altijd rond 7 uur/half 8) dusse anders val ik tussendoor flauw :p

17. Tavsan

Tavsan Actief lid

Apr 30, 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Mijn man is van de combi pindakaas/nutella.
    Ik houd niet van nutella.

Ook lekker is vlamtosti.
    Gehakt rullen met een uitje en veel sambal. Dat tussen brood met kaas en in het tosti ijzer.

Of de rosbieftosti:
    Boterham besmeren met kruidenkaas, daarop plakjes tomaat, dan rosbief, peper en zout, uienringen, cheddarkaas en een boterham erop. Tosti ijzer in en klaar!

18. Melief

Melief Niet meer actief

Oow ik moet dit niet lezen, heb zoooon trek in lekker belegde broodjes maar ben vergeten brood te kopen :)

19. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Oeps verkeerde topic

20. Delta

Delta Niet meer actief

verkeerd topic volgens mij :D

Share This Page