Ik ben even benieuwd wanneer jullie hebben besloten om voor een tweede kindje te gaan of wanneer jullie voor een tweede kindje zijn gegaan?! Hoe oud/jong was jullie zoontje en hoe was jullie situatie: partner aan je zijde of (onverwachts) alleen, werk etc.? Steeds vaker merk ik dat mensen aan elkaar vragen: ''Gaan jullie al voor de tweede''?! Ik ben gewoon even benieuwd, zeker omdat sommige net bevallen zijn en dan alweer de vraag krijgen naar een tweede?! Liefs, Lovefilu!
Onze dochter is nu 10,5 maand. Het kriebelde al sinds 4 maanden oud en is toen eventjes weggegaan en nu de afgelopen week zéeeer sterk teruggekomen. We hadden besloten er vanaf April voor te gaan, maar de kans is groot dat we toch besluiten het nu al te doen. Ik ben getrouwd en we zijn nog steeds samen, ik heb een eigen bedrijf met werknemers en werk zelf parttime (vooral 's avonds als dochtertje slaapt). Op woensdag is het pappa-dag en dan werk ik een halve middag. Op Januari gaat ze naar het kdv zodat ik nog een halve dag kan werken, huishouden, booschappen etc. Die kdv dag is meer omdat ik het belangrijk vindt om met andere kindjes te zijn en merk dat ze er veel behoefte aan heeft. Sinds deze maand pas ik ook op de dochter van een kennis voor 2 dagen per week tot Januari. En mijn dochter gaat zo onwijs leuk om met haar dochter van 3 maanden. Dit heeft er mede voor gezorgd dat we voor 90% zeker weten er nu al voor te gaan.
Op de dag dat mijn jochie tien maanden werd, werd ik weer ongesteld. Mijn man en ik zagen onze kans schoon en zijn aan de slag gegaan Vier weken later had ik een positieve test in mijn handen!
5 dagen voor mijn zoon 1 jaar werd ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden. toen had ik 4 dagen ervoor een licht positieve test gehad. toen hebben we besloten om voor een 2e te gaan, want wat zijn we heel even blij geweest met die test. nu toch even besloten een paar maandjes te wachten, maar we gaan er weer voor als denny 16 maanden is
eigenlijk na amper 2 mnd kriebelde het bij ons...toen besloten we om als hij 6 mnd was..het weer te proberen.. helaas mocht het niet zo zijn, wnat mn ongesteldheid kwam maar niet...we liepen al bij een gynaecoloog...en die heeft ons vrij snel geholpen dmv hormonen om mn ongesteldheid terug te krijgen... de 4e poging is het gelukt! zoontje zal 20 mnd zijn als de jongste geboren wordt. Wij widle graag een kort leeftijdsverschil voor de kinderen en zodat we even bikkelen paar jaar en daarna lekker kunnen genieten. Lijkt me persoonlijk niks als je kindje al niet meer slaapt overdag en al naar school gaat, dna het hele babyverhaal weer allemaal te moeten doen, plus ..ik werk niet ( ga ik ook niet doen)...maar wel zodra de jongste jaar of 2,5 is... Heel misschien willen we ooit wel een derde, maar dat moet de toekomst bepalen. (hebben ook nog een stiefzoon van mn man dus druk zat voorlopig) We zijn gewoon nog steeds gelukkig samen
We besloten er voor te gaan toen mijn zoontje 10 mnd was, want toen had ik eindelijk weer een cyclus.. inmiddels een miskraam achter de rug en mijn dochtertje verloren, zal toch wel 3 jaar tussen de kids komen. Man en ik zijn 3,5 jaar gelukkig getrouwd en werken allebei.. kind erbij zal niets uitmaken voor de situatie. Ik blijf gewoon 3 dagen werken.
Wij besloten te gaan voor de 2de toen mijn kleine vent ongeveer 2 was. Eerder wilde we eigenlijk wel maar afgelopen mei zijn we getrouwd. Ik wilde niet met een dikke buik in de jurk,en lust zeker een drankje op zn tijd! Vandaar de keuze om te stoppen met de pil na de bruiloft. Lies annemarie
Bedankt voor de reacties allemaal! Er zijn er toch wel een aantal die al vrij snel weer een kindje wilde, lijkt me best leuk zo kort op elkaar, maar ook vrij pittig! Ach er bestaat vast geen ideale wachttijd want iedereen denkt er immers anders over. Leuk dat jullie hebben gereageert, ik was benieuwd!
Wij hadden afgesproken om er voor te gaan als zoontje naar school ging dus 2.5j, heb na de bevalling 3m de pil genomen maar omdat ik 6j nodig gehad heb om ons eerste wondertje was ik toen al gestopt. Ik ben in mei zwanger geraakt en hij zal 3.5 zijn als zijn zusje geboren word zo kan hij helpen en is het niet te zwaar met 2 baby's in pampers... vind ik zelf he En geen 2 buggy's, tutjes wisselen, nog flessen enzo... Onze jongen is al een flinke grote jongen die zijn mama kan helpen
@Eendje: Dat is ook wel erg leuk, dat je zoontje een beetje kan helpen en zo erg betrokken kan worden bij de komst van zijn zusje! Alles heeft zo denk wel voor -en nadelen!
Wij zijn voor de tweede gegaan toen Ferre 13 maanden was. ( november 2010) en in februari 2011 bleek ik zwanger te zijn. Ons meisje zou dan exact 2 jaar en 2 maanden schillen met de zoon. Dat leek ons ideaal, helaas mocht het niet zijn Uit ervaring in de omgeving lijkt het mij wel dat 2 jaar leeftijdsverschil een absoluut aan te raden is. Ideaal is 2,5: dan gaat de eerste naar school (bespaart kost van opvang), is uit de pampers... maar je moet doen wat je hart je ingeeft ondertussen gaan we er wel weer opnieuw voor, met een heeeeeeeeel bang hartje!
mijn vriend en ik zijn nu 3.5 jaar bij elkaar en wonen samen. we hebben 1 dochtertje, Faye, ze is nu 2 jaar en 1 maand oud en hebben een week of 5 geleden mijn spiraal laten weghalen! bij ons meisje was ik in de 3e ronde zwanger, we hopen dat het weer zo vlot mag gaan! dan zal faye ongeveer 3 jaar zijn wanneer haar broertje of zusje geboren wordt.. het is toch zooo spannend allemaal en ik hoop dat het ons is gegund een 2e te mogen krijgen!
onze dochter is nu 9,5 maand oud en we hebben besloten om er ook weer voor te gaan ook omdat we voor onze dochter een jaar bezig zijn geweest dus mocht dat nou weer zo zijn zit er ongeveer 2 jaar tussen.
ons ideaal was altijd twee kids maar het duurde lang om zwanger te raken. uiteindelijk na 5 jaar raakte ik zwanger...onze kleine is nu 16 maanden en ik heb praktisch 15 maanden bv gegeven en ben twee keer ongesteld geweest. ik was er ook nog niet aan toe, lichamelijk en mentaal...ik zou het top vinden om wanneer ons kindje twee is, weer zwanger te raken gezien ook de leeftijd...(ik ben net 39 geworden...) maar misschien duurt het lang en dan lukt het misschien niet! ik twijfel erg...het gevoel zegt ja!!! heel erg ja!!! maar ook...kan ik het wel: heb een pittige spoedkeizersnede gehad ivm dreigende pre-eclampsie en mn man werkt als muzikant veel in de avond/nacht en dan met een koter van twee en een babytje...bovendien slaapt dit mannetje niet zo best (verder een heel fijn kind!) ik ben net bv af en heb heel erg haaruitval gehad tot voor kort (nu iets minder)...is het allemaal wel verstandig nu? ik weet dat ik gewoon op de natuurlijke weg zwanger kan raken dus zijn we nu voorzichtig maar we doen het niet beschermd...het is geen bewuste keuze maar als het spontaan gebeurt, prima!eigenlijk zou ik willen dat de natuur voor me beslist haha! dan heb ik geen kans om na te denken over de bezwaren en mn angsten (bevalling was echt traumatisch...ben heel heel bang geweest...)
overigens lees ik in dit topic ook over mama's die hun kindje in een later stadium verloren hebben...vreselijk...heel veel sterkte met dit verlies!!! natuurlijk is elke miskraam heel erg...maar wanneer je al zo ver op weg bent en je kindje haalt het niet...dat is echt ondenkbaar wreed...
Nadat mijn 1e geboren was met een spoedks, was mij aangeraden minimaal een jaar te wachten met een nieuwe zwangerschap. Bij mij ging het na dat jaar meteen kriebelen, maar mijn man wilde nog niet. Bij 1.5 liep alles zoals we wilden en wilden we ervoor gaan. Ik had het enorme geluk meteen zwanger te zijn! Onze meiden schelen nu 2 jaar en 3 maanden. Vrij ideaal.... Oudste was al behoorlijk zelfstandig en toch kunnen ze lekker met elkaar spelen.
3 maanden voor de 2e verjaardag van ons zoontje was ik weer klaar voor een nieuwe zwangerschap,hup pil in de hoek gegooid. Op de dag dat hij 2 jaar werd een positieve test in handen een mooier kado konden we niet krijgen die dag, een maand later kregen we helaas een slecht echo, het kindje groeide niet,het bleef `steken' op 5 wk zwangerschap maar de baarmoeder groeide wel door, het kindje zou waarschijnlijk niet levensvatbaar zijn een paar dagen na de slechte echo is het hartje gestopt met kloppen en een paar dagen later is de miskraam opgewekt met cysotec. Me lichaam en ik zelf hebben 2 maanden nodig gehad om te herstellen, en nu zitten we in de 2 echte ronde na de miskraam, als het deze rond lukt zal er precies 3 jaar tussen zitten. Alle leeftijden er tussen heeft ze voor en nadelen!
Wij besloten voor een tweede kindje te gaan in de zomer van 2010, inmiddels zijn we 16 maanden en een miskraam verder en staan we nog met lege handen. Natuurlijk niet helemaal want we hebben een prachtige dochter Ik wilde er graag maximaal 3 jaar tussen maar dat gaat hem hier niet meer worden. Je hebt het dus niet altijd voor het zeggen helaas. Ik vind het ook raar als er staat dit is "ideaal" omdat je het zelf niet altijd voor het zeggen hebt. Nu er tussen de eerste en de tweede langer tussen zit zal dat echt niet minder leuk zijn. Alles heeft voor en nadelen denk ik. Die wat je gevoel je ingeeft meid!
Ik wilde eigenlijk na een jaar alweer gaan voor een tweede maar mijn man niet. Toen Jas 2 werd heb ik een pak condooms gegeven en de mededeling gedaan dat ik graag een tweede wil ivm leeftijdsverschil en als hij nog niet wil moet hij maar een jasje om doen. Uiteindelijk liet hij deze 2 weken geleden liggen en gaan we er voor.