Mat Care ovulatietest.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hummel, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo Meiden,

Ik had een vraagje over de ovulatietest van Mat Care.

Ik ben al een paar dagen aan het testen, maar het teststreepje blijft elke keer lichter dan de controlestreep.

Wanneer in de cyclus hoort hij donkerder te worden?
    Ik zit vandaag op mijn meest vruchtbare dag en ik denk dat mijn ei-sprong eraan zit te komen, want ik heb al de hele avond steken in mijn onderbuik.

Maar het streepje blijft maar licht! Ik gebruik hem deze maand voor het eerst, dus ik kan ook niet uitgaan van mijn vorige maanden!

Wanneer hebben jullie altijd de donkere streep?

Liefs van Hummel.

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi Hummel,

Ik ben onlangs ook begonnen met de ovulatietesten, van Matcare. Bij mij bleven ze ook licht en ben toen tegelijkertijd de ovu-testen van Clearblue gaan gebruiken, omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde. Uiteindelijk door een echo bij gyn bleek dat ik de volgende dag mijn eisprong had en Clearbleu gaf toen inderdaad een dikke vette streep. Matcare op deze dag een hele lichte, dus heb ik deze maar opgebruikt en gebruik nu Clearblue. Is wel iets duurder maar dan heb je ook wat. Kari

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Hummel,

Ik heb in de periode dat ik tempte ook de matcare ovulatie testen gebruikt.
    Ik had 2 dagen dat het streepje iets donkerder werd en daar heb ik dan waarschijnlijk ook mijn ei gehad.
    Maar ik heb nog nooit 2 gelijke strepen gehad, meestal bleef de 2e streep bij mij ook erg licht.

Ik zou bij deze ook meteen gebruik willen maken van dit topic, om naar ervaringen te vragen van ovutesten die WEL goed werken.
    Die van cleurblue weet ik.
    Maar die wil ik pas gebruiken als ik zeker weet dat mijn ei ernaan komt.
    Omdat ik niet precies weet wanneer mijn ei komt, wil ik de dagen ervoor gewoon met een goedkope test testen.
    Wie o wie, weet iemand een goed en goedkoop merk?

Hummel en Kari, veel succes met testen en zwanger worden.

Groetjes Hope

4. poeipoei

poeipoei Actief lid

30 nov 2006
    212
    0
    0
    maarssen
    hoi hummel,
    ik heb sinds 2 maanden de ovulatie testen van miratest en ik moet zeggen dat toen ik me dag had van de eisprong (hier uitgerekend via de calculator) ik de test had gedaan en toen was er 1 streep licht en de andere streep (die aangeeft dat er een eisprong is of aankomt) een stuk donkerder.
    dus ik hou me bij deze testen. en heb geen ervaring met andere testen
    heel veel succes
    monique

5. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    ik heb de ovulatietesten van de apothekersmerk, heb er nog niet zoveel ervaring mee... gisteren heb ik een test gedaan maar ik had wat haast, ik zag na een minuut niks dus heb hem in de prullenbak gegooid. vanmorgen toch nog even gekeken, en zag twee gelijke strepen staan.... is dit een geldig resultaat of geldt deze ook na een tijd niet meer?

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik ben toevallig drie dagen geleden begonnen met de ovu testen van Matcare.
    De eerste dag was niks de 2e dag heeeel licht en nu de derde dag kun je er niet omheen, hij is echt maar een heel klein beetje lichter als de controlestreep.
    Ga er dus vanuit dat mijn ei eraan zit/zat te komen, vanavond doe ik er nog een, eens kijken wat daaruit komt.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    De ovutesten van Matcare zijn wel echt heel betrouwbaar (midstream). Het komt wel eens voor dat je je zogenaamde LH piek net mist, vandaar dat het streepje dan iets lichter blijft. Heb ik ook wel een gehad en ben die maand zwanger geworden. Je moet ze wel heel nauwkeurig uitvoeren, dus niet smorgens en 4 uur niet naar de WC gaan en niet teveel drinken. het is een kwestie vaneen paar maanden doen om er handigheid in te krijgen.

8. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik heb deze maand ook Matcare ovulatietesten gedaan. Ook bij mij werd het streepje nooit heel duidelijk. Ik heb op allerlei tijdstippen getest, maar het maakte geen verschil.
    Volgende maand ga ik maar eens testen van een ander merk proberen, want dit was erg onduidelijk.

Ik heb rond de eisprong ochtend en avond getest en het bleef onduidelijk. Maar goed, het heeft wel aangegeven wanneer het ongeveer was, dus het zal wel niet duidelijker worden. Ik heb trouwens de dipsticks gebruikt.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik had ook ovu testen van matcare en als ik mijn eisprong hadden waren beide streepjes even donker.....

Anders toch even ander merk proberen, succes!

Deel Deze Pagina