Onlangs brak het dingetje (ik weet niet precies hoe het heet) waar je aan moet trekken als je je rits dicht doet of open doet, van mijn jas af. Bij gebrek aan beter heb ik er even tijdelijk een paperclip aanvast gemaakt , maar wie weet waar ik zo'n nieuw 'dingetje' kan kopen?
heb hetzelfde probleem en ik vrees dat er niks anders op zit dan je te behelpen met de paperclip tot je jas op is of een nieuwe rits inzetten... ik ga voor de papaerclip, werkt ook prima
Er moet een nieuwe rits in. En kijk anders op de markt. Daar hebben ze vaak een hele kraam met dat soort dingen. (fournituren heet dat)
Heb ik ook gehad. Mee naar een zaakje geweest die kleding hersteld, maar er zat niets anders op dan er een nieuwe rits in te zetten :-k . Ik vond het maar raar..... Maar goed, nu doet ie het weer!
Had t ook met mijn winterjas, en een paperclipje werkte niet echt. op de markt heb ik een nieuwe schuifertje aan de rits gekregen. Was volgens mij iets van 2 euro ofzo. Dus zal dat eens proberen.
Inderdaad vreemd dat je dan een nieuwe rits er in moest laten zetten.. Ik ga zaterdag wel even op pad, ik ben benieuwd!
valt weinig aan te doen. Een paperclip is inderdaad een goede optie. Dat dingetje werkt eigenlijk als slotje op je rits. Naar beneden gaat je rits niet open en til je 'm op dan kan je je rits openen. Er moet dus een nieuw pinnetje tussen en als je dus een los 'dingetje' erop kan krijgen heb je grote kans dat je 'm zo weer kwijt bent, door het grote gat wat je moet hebben om hem te bevestigen. Een dun ringetje van een sleuterhanger zou je ook kunnen proberen en er dan wat leuks aan hangen. Ik maak zelf kleding, maar heb een vreselijke hekel aan ritsen inzetten. Zo erg zelfs dat toen mijn rits laatst kapot ging (van mijn winterjas) ik een nieuwe jas heb gekocht. Ik kan het zelf wel, maar een nieuwe rits is duur en het is me het gepriegel niet waard! Laat staan als je het moet laten doen...
in het ergste geval een nieuwe rits maar deze dingetjes hebben ze ook inderdaad op de markt of een winkel waar je ook knopen kan kopen.
op de markt hebben ze ook vaak wel kraampjes met knopen, garen en ritsen, etc. Daar zou je het volgens mij ook moeten kunnen vinden. groetjes, Pooltje
leuke deze vraag meeste mensen denken meteen dat ze de jas kunnen weggooien of dat er niks aan gedaan kan worden (spreek uit ervaring sta op de markt met fournituren ) maar er is een oplossing hoor!zelfs voor een stukkende rits hoef je niet altijd een nieuwe in te zetten! als alleen het trekgedeelte stuk is bestaan er trekkertjes in zilver en brons voor 1,50 per stuk mocht je hele rits stuk zijn raad ik mn klanten altijd aan om eerst met de jas langs te komen dan kan ik kijken of we eum kunnen maken zonder dat er een nieuwe rits in moet dus er is wel degelijks iets voor op naar de markt naar een fourniturenkraam!en mocht je het echt niet kunnen vinden mail me dan maar even prive
Ik ben blij dat ik nu de naam al weet.. Fournituren dus. Ik ga zaterdag eerst even in een hobby winkelkijken, mocht dat niet lukken dan ga ik naar de markt.. Heel erg bedankt dames, ik hou jullie op de hoogte.