Dit. Dan hoeft ze jou helemaal nog niet uit te nodigen, maar gewoon het idee is bij die meiden in de groep gooien kan toch best? Overigens zou ik denk ik niet op de man af vragen waarom ik nooit wordt uitgenodigd. Dat komt in mijn beleving over als een verwijt en je zet jezelf dan ook echt in een slachtofferpositie ten opzichte van die anderen. Ik denk dat de sfeer van het volgende gesprek niet echt gemakkelijk zal zijn en jou uitnodigen om mee te gaan wordt dan ook beladen. Als je er dan bij bent, zit je je af te vragen of ze je er eigenlijk wel bij willen, of dat ze je alleen hebben gevraagd omdat ze zich gedwongen voelden. Ik zou gewoon een keer spontaan opperen: "o, jullie gaan weer winkelen? Zal ik gezellig mee gaan?!" En dan kijken hoe ze reageren.
Dat is wel vreemd. Misschien moet je zelf eens een balletje opgooien en de meiden vragen om uit eten te gaan?
Ik vind het ook apart en raar en ik ben nooit gepest, dus daar ligt het niet aan als je het mij vraagt. Begrijp dan niet waarom ze je er met sinterklaas wel bij willen hebben? Ik zou daar dan ook voor bedanken.
Ja het is wel wat apart. Misschien zelf eens het initiatief nemen en een leuke meiden dag regelen?? Misschien dat de band daardoor wel verbeterd
Wat een vervelend iets! Ik denk eerlijk gezegd dat die vriendin geen vriendin is. Als men zo zou doen tegen een vriendin van mij, zou ik zeggen: 'Maria wil ook graag een keer mee, zal ik haar vragen?'. Als er dan een keihard nee op komt, is het weer een ander verhaal, maar dat verwacht ik niet. We hebben het over volwassen vrouwen, ik vind dit pubermeisjesgedrag. Overigens had ik gedacht dat jij vanuit je vakgebied wel een oplossing zou zien.
Ik snap dat je niet smekend over wil komen, ik zou precies hetzelfde hebben. Ik blijf het onzin vinden dat die vriendin zegt geen andere uit te kunnen nodigen. Het is ook niet uitnodigen het is gewoon een keer in de groep gooien of het niet leuk zou zijn als jij voortaan ook mee zou gaan, lijkt me niet te veel gevraagd toch? Zo lang je vriendin wel mee gaat met dat groepje, is haar persoonlijke situatie niet ernstig genoeg om dat niet te kunnen vragen. Als jij het leuk vindt met sinterklaas mee te gaan, moet je dat gewoon blijven doen. Je weet nooit wat voor reden er achter zit, het is niet voor niets dat je ze meevragen (hoeven ze niet te doen). Misschien zou je een van die meiden (niet die vriendin) eens 1 op 1 kunnen vragen. Gewoon heel luchtig van Goh, ik vond het zo gezellig afgelopen sinterklaas, en ik heb begrepen van .... (vriendin) dat jullie binnenkort weer uiteten gaan, ik zou het eerlijk gezegd best leuk vinden daar ook aan deel te nemen. Aan haar reactie ga je dan wel merken of ze er wel of niet voor open staat, in het geval dat wel zo is, probeer dan meteen de koe bij de horens te vatten en het ook direct wat concreter te maken, door bijvoorbeeld te vragen naar de volgende datum en locatie. Als ze zegt dat ze het met de anderen gaat overleggen, dan zou je kunnen vragen wanneer ze dat gaat doen en of ze je daarna ook wat wil laten weten. Probeer het luchtig te houden en het eventueel ook over wat anders te hebben. Als blijkt dat ze afhoudend is, of niets meer laat weten vraag dan waarom. In dat geval zou ik mijn conclusies trekken en het groepje helemaal los laten.
De beste stuurlui staan aan wal? Ik zal idd eens zelf iets bedenken om te doen Wel fijn dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt en dat ik het toch wel goed kan inschatten. Weet niet meer wie het zei maar denk idd dat het meer onnadenkendheid is dan iets anders. Maar het is voor mij gewoon lastig om te bespreken. Ik denk trouwens idd dat als het dit jaar niet anders wordt, ik ook niet meer meedoe met Sinterklaas. Dat is me het verdriet niet waard.
Ze gingen vandaag samen lunchen, toen het op lunchen kwam zei 1 van de andere meiden dat ik wel gewoon mee kon en dat ze dat in de groep ging gooien Ben benieuwd. @beatissimam: soms voelt het ook wel puberig hoor, maar ook van mijn kant. Ik ben verdorie achter in de 30, dan zouden dit soort problemen geen issue meer moeten zijn!
Kijk ze staan er dus wel voor open dat je mee gaat dat is al goed om te horen. Ik denk ook dat hetpuur zo gegroeid is dat ze met een vast kliekje gaan en ze er niet bij stil staan. Al ben ik het wel met de rest eens dat je vriendin gerust kan zeggen ik vraag rosao ook of ze mee wil oke? Is niks raars aan. Hopelijk hoor je snel meer over de lunch en dan kun je gerust aangeven bij het weg gaan van goh dat was gezellig, als jullei weer gaan geef even een gil vind ik leuk om weer mee te gaan.
Lunch was erg gezellig! Wil jullie wel bedanken, heb toch mede door jullie antwoorden een keer doorgezet!