Hoe zoontje wakker maken/houden voor voeding?

Discussie in 'Verzorging' gestart door dolfijn1982, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hey meiden,

Ik heb even hulp nodig..
    Ben 26 maart bevallen onze zoon Beau :D
    een pracht ventje met een laag geboorte gewicht van 2565 gram..
    afgelopen zaterdag was hij 2580 gram.

Nu kwam hij altijd wel om de 3u voor een voeding, maar vandaag de hele dag wil hij slecht wakker worden voor een voeding en zodra ik met voeden bezig ben valt hij snel weer in slaap.

Ben nu een beetje bang dat hij te weinig binnen krijgt daar dit nu nog zo belangrijk is..

Wie heeft er tips om hem wakker te maken en te houden zodat hij goed door kan drinken?

Verschoon zijn luier al, trek zijn sokjes uit.. kriebel handjes en voetjes.. maar niets heeft echt effect :(

Graag jullie tips!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    koud washandje over de voetjes of door het gezichtje werkte hier wel..

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Washandje deden wij ook en in zijn gezichtje blazen. Niet te warm inpakken werd ook als advies gegeven ondanks dat onze zoon zich niet goed op temp kon houden. Merk je zelf ook, als je moe bent en het is ergens warm val je eerder in slaap dan wanneer je het koud hebt. Dat is voor de kleine net zo natuurlijk!

Gefeliciteerd nog! ;)

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    dank je :)

ok, koud washandje gaan we er nog bij proberen..
    nu is hij klaar wakker.. hahah vannacht zal het wel weer anders zijn ;)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tja eerlijk.... ik heb mijn kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding,

daarbij mochten mijn kinderen die beide een maand tevroeg geboren zijn na 3 dagen in de kraamweek al naar om de 4 uur en in de nacht uur ..... dus misschien zou je eens om de 4 uur kunnen proberen ?

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heb vannacht het washandje voor ons beiden nodig gehad ;) Gelukkig dronk hij toen wel goed door, en heb de laatste voeding zelf maar met een half uur gerekt zodat hij wat meer tijd had om wakker te worden.

Om de 4u zou natuurlijk kunnen, maar ik vind zijn gewicht nu echt nog té belangrijk en wat onzeker dat hij dan niet genoeg binnen krijgt :)

Vrijdag even wegen, en als hij dan nog netjes groeit ga ik naar de 4u..

Thanxx voor de tips in elk geval!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geef je bv? Dan niet wakker maken en gewoon voeden op verzoek! Als je ene baby wakker maakt, heb je een moeie baby aan de borst die niet effectief drinkt. Je moet er maar gewoon op vertrouwen dat je baby zelf heel goed kan aangeven wanneer hij wil drinken. Slaapt hij niet te warm?

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hij slaapt misschien wel wat te warm ;) maar hij heeft telkens 's nachts een ondertemp gehad waardoor ik dringend het advies kreeg om hem toch onder extra dekentje te leggen.. en voor de nachten ook 1 kruik te gebruiken..

Pff.. hahah het is niet niets hoor mama zijn :) Lastig!

Voeden op verzoek probeer ik idd (geef BV!) maar als hij na 3,5u nog niet is geweest maak ik hem toch maar wakker daar zijn gewicht gewoon heel belangrijk is op het moment..

maar idd, misschien moet ik Beau wat meer vertrouwen.. en zolang hij goede luiers maakt (zowel poepen als plassen) kan ik er toch redelijk van uit gaan dat het goed zit?

9. zogelukkig

Zeker, zeker! Dat is een hele goede indicatie!

Probeer er maar op te vertrouwen dat ie het goed doet, meid!;)

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ga ik proberen zogelukkig :)
    Dank je voor je vertrouwen in ons prachtige ventje :D

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij gingen zo rond de 3 kilo op verzoek voeden, daarvoor ook op schema (op advies van de ka), dus ik vind het niet zo gek dat je dat nu nog doet. Wij gaven toen nog wel flesjes en die kon ze slapend drinken.
    Slapend aanleggen heb ik eigenlijk geen ervaring mee....

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Toen ik nog BV gaf, gebeurde het ook regelmatig dat ze halverwege/aan het eind in slaap sukkelde. Wat hier goed hielp is een beetje knijpen in haar oksel, dan werd ze weer wakker en dronk ze verder. Als ze daarna weer in slaap viel, ging ik er vanuit dat ze genoeg had. Overigens dronk ze altijd 2 borsten en verschoonde ik ook haar luier tussendoor.

De kraamhulp had nog als tip: broekje uit tijdens het drinken (dus niet alleen de sokjes). En zachtjes knijpen in de handjes/voetjes ipv alleen kriebelen zou mssn ook kunnen helpen.

(als ik dit teruglees, lijkt het wel alsof ik mn meisje erg veel heb geknepen :p)

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah beetje harder kan inderdaad soms geen kwaad.. dat kriebelen heeft zeker niet altijd invloed ;)

Vandaag gewogen op CB; hij weegt alweer 2905 gram.. dus ik hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken ;)
    Hij doet het super op mama's melk!

Zo trots op me kanjer!
    Binnen een week 325 gram gegoeid! :D:D

14. zogelukkig

Zoooow, da's lekker!:D
    (Mijn ventje kwam de eerste maand ook 1200 gram aan!).

Deel Deze Pagina