Beste UWV of iemand anders die hier wellicht een antwoord op weet, Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn functie overbodig is geworden. Mij wordt een vaststellingsovereenkomst aangeboden, het concept heb ik reeds ontvangen. Via mijn advocaat wil ik een tegenvoorstel doen. nu wil/moet ik mij vanaf morgen ziek melden. Helaas is de timing natuurlijk heel rot en mijn werkgever gaat ongetwijfeld denken dat ik dit doe om onder het ontslag uit te komen. Niets is minder waar. Ik wil dit juist zo snel mogelijk afgehandeld hebben. Vandaar dat ik ook twijfel om misschien toch te gaan. Nu is mijn vraag of ik gewoon verder kan onderhandelen over mijn vaststellingsovereenkomst en kan tekenen als ik nog ziek ben. Aanvullende info m.b.t. ziekte: ik heb hele weekend in het ziekenhuis gelegen met helse maagpijnen. Momenteel ben ik thuis, met morfine en diclofenac. Wanneer ik dit niet neem, heb ik zeer hoge koorts (tegen de 40 graden aan). Morgen moet ik de polie chirurgie bellen en wordt een echo ingepland waarna waarschijnlijk een operatie volgt. Ik had reeds aangegeven aan mijn werkgever dit graag voor mijn vakantie over een week te willen afhandelen, echter vakantie gaat nu ook niet door vanwege de operatie. Nogmaals, de vraag, kan ik de vaststellingsovereenkomst gewoon tekenen? heb ik dan nog wel recht op ziekte-uitkering? Liefst ga ik morgen gewoon werken zonder mij ziek te melden, omdat ik geen zin heb ik in dat het wel heel toevallig is dat ik mij ziek meld (dat is natuurlijk ook heel toevallig ) maar tijdens mijn operatie kom ik er natuurlijk niet onderuit om mijn ziek te melden.
Beste Nova2014, Wat ontzettend vervelend dat je van het weekend zulke klachten hebt gekregen. Ik snap goed dat er op dit moment niets anders op zit dan je ziek te melden bij je werkgever. Je wilt graag van mij weten of dit gevolgen gaat hebben voor het tekenen van je vaststellingsovereenkomst. Je ziekte is inderdaad van invloed op het tekenen van de papieren. Als je nu, terwijl je ziek bent, je vaststellingsovereenkomst tekent dan verlies je het recht op een eventuele uitkering. Je werkgever mag je namelijk niet ontslaan tijdens ziekte. Teken je de stukken wel? Dan kan dit worden gezien als verwijtbaar werkloos. Geef bij je werkgever aan dat je momenteel niet kunt werken. En verzet, eventueel in overleg met je advocaat, de datum waarop je de papieren wel gaat tekenen. Actuele informatie over ontslag tijdens ziekte vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt Mariëlle. Inmiddels ben ik gisteren met spoed geopereerd en nu aan het herstellen. Ik heb de onderhandeling dan ook on hold gezet tot ik ben hersteld van mijn operatie. Hopelijk is dat ergens volgende week. Bedankt voor je reactie!
[FONT="] [/FONT] [FONT="]Beste Nova2014,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Graag gedaan ![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Ik wens je sterkte en hoop dat je snel opknapt na je operatie.[/FONT]