Hallo Op maandag 31 juli had ik ongesteld moeten worden (dacht ik) Ik werd niet ongesteld deze week..op vrijdag 3 augustus werd ik ongesteld.Dacht dat ik 5 dagen overtijd was , maar blijkt dat mijn ovulatie op 18 juli was ..dus klopte de ongesteldheid waarschijnlijk wel. Alleen een 1,5 week later had ik gek buikpijn en lichte bruin slijm. Heb toen een test gedaan en die gaaf aan zwanger ... en 3 dagen later weer zwanger ..een dag later niet zwanger ?? Heb toen verloskundige opgebelt en die heeft echo gemaakt. Vermoeden is dat ik toch zwanger was ..maar heel vroeg fout is gegaan. In je urine blijft dan lang het hcg zitten en die geeft dan steeds positief aan ..dus ik was terleurgesteld. Op 3 augustus dus 1e ongesteldheiddag gehad ..en op 13 augustus gaf de ovulatietesten aan ...eitje komt eraan ..dus zijn wij wezen 'klussen. Ik had berekend na 14 dagen na eisprong word je ongesteld ..dus 27 augustus ongesteld worden.. Maar dat was afgelopen maandag en ben tot op heden nog niet ongesteld geworden ..en de testen geven ook niet positief aan.. mijn vraag is: als een test aangeeft (ovulatie) positief ...(de lh waarden) is het dan ook daadwerkelijk zo geweest op 13 augustus? Of kan dit ook in de war zijn geschopt '' door de verwarring' wel of niet zwanger een paar weken ervoor? Ik las dat de ovulatue word berekend door de lh hormoon en de zwangerschap door hcg waardes ..lijkt mij 2 verschillende dingen. Maar begin toch te twijfelen ... Ben ik zwanger of niet?? Wanneer kan de test positief worden? alvast bedankt bianca
1,5 week na 3 aug (13 aug dus) had je een positieve zw test... maar op 13 aug had je ook een positieve ovu test ???? De test van 13 aug was dus een miskraam zegt je vk?? Een zw test kan ook op je eisprong reageren. Wat als de zwtest gereageerd heeft op je eisprong.. dat betekent dat je eidprong ong op 15 aug was en je ongesteldheidsdag dus op 29 aug. Wanneer heb je je laatste zw test gedaan?
Volgens mij is het toch precies andersom? Een ovulatie test kan wel reageren op een zwangerschap, maar andersom niet. @Niebeekje: je kunt het nog een paar dagen aankijken en dan nog eens testen. Misschien heb je dan wel een positieve test. Het kan ook zijn dat je lichaam wat van slag is door die miskraam en dat daardoor alles wat anders verloopt dan je verwacht.
Eens met RoGiJuLi Sommige zwangerschapstesten reageren op LH hormoon. Ik heb er wel eens streepjes van gezien hier op het forum. Het duurt 24-48 uur gemiddeld dat je eitje springt na een posi ovutest. Dus je nod is denk ik ook wel 2 dagen later als dat je denkt 14 dagen is trouwens ook gemiddeld. En die tel je de eerst volgende dagna de eisprong dag.
Eens met bovenstaande.Snap het ook niet goed. Een positieve zwangerschapstest en ovulatietest op 1 dag?Wat bedoel je precies? En een echo kort daarna? Dan zou je dus heel pril zwanger zijn geweest? Maar op een echo van 4 weekjes valt nog niks te zien, hoogstens wat verdikt slijmvlies en dat kan ook op een aankomende ongi duiden. Niet dat ik je VK in twijfel trek hoor. Ik snap gewoon niet veel van je verhaal. Bovendien wil een positieve ovutest helaas niet zeggen dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Het geeft alleen maar een verhoging van de LH-piek aan. En sommige gevoelige zwangerschapstesten, waaronder Kruidvat 2 voor 5 euro, kunnen ook reageren op een eisprong.
Volgens mij heeft ze telefonisch contact gehad met de vk (meen ik op te maken uit haar verhaal) Het is inderdaad heel verwarrend omdat ts volgens mij inderdaad steeds dagen rekend vanaf die 3 augustus. Ik heb inderdaad wel eens licht positieve kv 2v5 testen voorbij zien komen die een lh piek aangaven. Volgens mij meerdere (maanden) van 1 persoon. Maar dat is al even geleden.
Bedankt dames dat jullie mee hebben gelezen...Mijn situatie is inderdaad verwarrend....ben het eens met jullie hahahah. Ik ga het nog een paar dagen aankijken ..mogelijk is mijn ongesteldheid dag een paar dagen... fijn avond nog allemaal...