Hoi meiden, Ben op dit moment even in de war. T is ruim zes maanden en krijgt vier flessen op een dag met fruit en groente. Ook ben ik aan het oefenen met brood. Is de fles nog steeds zijn hoofdvoeding? Met het avondeten durf ik hem niet teveel te geven. Het is namelijk al vaker voorgekomen dat wanneer hij het lekker vindt, hij door blijft eten. Later spuugt hij het dan uit. Ook durf ik hem niet teveel te geven, omdat ik bang ben dat hij zijn fles dan niet leegdrinkt... omdat ik in de veronderstelling ben dat de fles nog steeds zijn belangrijkste voeding is. Klopt dit?
Ja, tot 1 jaar is melk het belangrijkste. Je gaat natuurlijk wel steeds meer richting een standaard eetpatroon (ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten met toetje). Dus langzaam maar zeker wordt de melk steeds meer vervangen, ga je de flessen afbouwen.
Oké dank je wel! Dan blijf ik het groente en fruit een beetje uitproberen hoeveel hij op kan. Gisteren heeft hij spaghetti gegeten en hij vind dat erg lekker. Op een gegeven moment deed hij zijn mond niet meer open. Dus nu gaf hij zelf wel aan dat hij vol zat 😄
mijn dochter is nu ruim 6 maanden. 2 weken geleden zeiden ze op het cb tegen mij dat ze op deze leeftijd in ieder geval 500 cc flesvoeding moet binnen krijgen en daarnaast de hapjes.
Ja ik las dat in een folder van het cb. Alleen vraag ik me dan af of hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Vorige week had hij namelijk superharde ontlasting en toen had hij minder gedronken dan normaal. Gisteren heeft hij zon 650 cc gedronken, maar kwam vannacht ineens omdat hij honger had