huurtoeslag vraagje

Discussion in 'De lounge' started by hartendiefje, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

hoi dames

ik heb een vraagje over huurtoeslag.
    nadat ik mijn baan ben kwijt geraakt blijkt dat we hier recht op hebben dus ik had dat vorig jaar augustus aangevraagd.
    maar nu keek ik net op mijntoeslagen.nl en staat er dat wij 400 euro huur betalen maar we betalen 600 euro.

dit heeft de belastingdienst zelf om een of andere vage rede aangepast en nou wil ik dit dus weer wijzigen.

iemand enig idee hoe dat moet ? ik snap er werkelijk niks van

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Inloggen bij toeslagen.nl en dan staat er rechts boven ergens een kolom waar je dingen kunt wijzigen. Bijv werk, samenstelling huishouden maar ook woning en dergelijke

3. hartendiefje

oh ik zie het inderdaad nu.

'' Mijn huur veranderd''

staat er, en dan zeggen ze vanaf wanneer gaat dit in ?
    maar ze hebben ons nu al een aantal maanden te weinig toeslag gegeven omdat ze het dus veranderd hebben.
    moet ik dan gewoon vanaf die datum doen dat hun het veranderd hebben ?

4. Evientje

Evientje Niet meer actief

Wijzigingen moet je via het programma doen en dan klikken op wijzigingen, uit mijn hoofd gezegd kun je dan eerst nog kiezen wat je wil wijzigen.
    Overigens is je huur meestal opgebouwd uit kale huur en servicekosten, servicekosten (hoger als je in appartement zit) mogen maar voor een deel meegenomen worden.
    Ik weet niet hoe oud je bent en je partner, maar huurtoeslag is tot een bepaalde leeftijd ook maar tot een bepaalde grens, boven die leeftijd is hij een stuk hoger.
    Mocht je er niet uitkomen, belastingdienst even bellen, of langsgaan op een regiokantoor.
    Overigens kunnen ze tegenwoordig volgens mij ook bij de woningbouw de huur opvragen, mogelijk ligt daar het probleem. Bij mij was de huur veranderd bij de belastingdienst, heb ook netjes een brief van de woningbouw gehad en bezwaar gemaakt. Via de belastingdienst nogmaals. (Bij mij hadden ze de kale huur ineens lager weg gezet als dat in het contract stond, terwijl ik er pas 9mnd in zat, scheelde meer als 50 euro kale huur)

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wat betalen jullie aan kale huur? Die 600,-?

6. hartendiefje

Wij betalen 600 euro kale huur per maand.
    de huurtoeslag staat op de naam van mijn man die is 34.
    als ik inlog op zijn digid kan ik de huur wijzigen staat er, : mijn huur veranderd staat er.
    dus daar heb ik op gedrukt en dan kan ik opnieuw invullen wat de kale huur is.

7. hartendiefje

Ja :D

8. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Zou ik wel doen.
    Hebben ze bij mij ook gedaan. Jammer voor hun is dat ik elke maand goed op mijn geld zit en meteen aan de telefoon hang :D
    Medewerker vond het ook heel erg vaag dat ze dit zomaar konden veranderen... er zijn dus mensen die dat niet bijhouden,krijgen dus minder en de belastingdienst houdt dat dus in eigen zak verder...

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wijziging in laten gaan, vanaf datum dat jullie er recht op hadden. Dan krijg je het nog met terugwerkende kracht terug.

Heb het laatst ook moeten doen, en wij krijgen dus ook nog heel wat terug.

Wij betalen 603 euro aan huur en bleek dat we ook recht hadden op huurtoeslag.

10. hartendiefje

Ja ik had het wel al in de gaten maar ik dacht omdat we 2x te veel zorg toeslag hadden gehad dat ze dat hadden ingehouden
    maar nou kreeg ik van de week fijn een brief dat ik gewoon het bedrag moet betalen en ze dus niet ingehouden hebben of verrekend hebben.
    dus nu wil ik natuurlijk weer gewoon krijgen waar ik recht op heb gehad .

11. Smurf1985

Ja je hebt groot gelijk! Het is al duur genoeg allemaal. Gewoon achteraan gaan! Ik zou dus met terugwerkende kracht doen. Volgens mij kan dat gewoon.

12. hartendiefje

Oke !
    dan vul ik idd de maand in waarin we ineens minder kregen.

Ja erg ben ik he .. het gaat misschien om 90 euro per maand wat we minder hebben gekregen.. maar in deze tijd pak ik wat ik pakken kan haha

13. Smurf1985

90 euro per maand vind ik nogal wat hoor! Zeker de moeite waard in ieder geval!
    Bij mij ging het om 30 euro,vond ik ook al wel de moeite hihi.
    Hoop dat het lukt! Hier stond het meteen de keer daarna alles er netjes weer bij.

14. hartendiefje

Ja precies !

heb het net veranderd en het staat er gelijk bij , dat de huur nu 600 is ipv van 4nogwat.

ik vind de belastingdienst altijd maar eng hoor , 1x niet goed opletten en je hebt een dikke rekening :$ kreeg er van de week 1 over 2012 ...mocht ik nog even 600 euro terug betalen omdat ik een aantal dingen te veel had gehad, nooit op zitten letten .. nu let ik er heeeul erg op :cool:
    kreeg afgelopen maand ook ineens 106 euro ..ik gelijk bellen natuurlijk
    blijkt dat algemene heffingskorting te zijn ofzo, dat ik krijg omdat ik niet wek en mijn man wel.
    vorig jaar kreeg ik dat in 1x nu per maand dus

15. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Pff.. Ik moet nog bijna 400 euro terugbetalen omdat ik iets verkeerd had ingevuld..... Gaat niet om huurtoeslag overigens.

Verder hebben wij ruim een jaar geleden huurtoeslag aangevraagd, omdat we daar al ruim een jaar recht op hadden (250 p.m.) Hadden we toen nog van 15 maanden ineens teruggekregen! Dat zijn leuke meevallertjes. (Maar wel voor niets elke maand krom gelegen;))

Ik weet niet of dat nu nog steeds kan, ik weet dat ze het willen veranderen zodat je nog maar van 3 maanden terug kunt krijgen.
    Maar het lijkt me dat als het hun fout is, dat je dat gewoon terug zou moeten krijgen, ook al gaat het 'maar' om een gedeelte van het hele bedrag.

16. hartendiefje

Ja echt balen als we niet zitten op te letten he
    toen we de toeslag aanvroegen kregen we wel 1 maand met terugwerkende kracht.

maar wat ik zo vreemd vind , ik deed zn proefberekening over vorig jaar, en toen hadden we recht op 12 euro minder dan waar we nu recht op hebben volgens de berekening.
    terwijl mijn man 61 euro meer is gaan verdienen sinds januari ..
    dat is toch raar ?

pff straks kan ik weer terug dokken..

Share This Page