Hoeveel cc nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoeveel cc is je kleintje ongeveer nodig per dag als het ziek/verkouden is? Ze is nu zo snotje verkouden dat ze weinig drinkt omdat ze dan geen lucht krijgt en in paniek raakt.
    Dus ik heb net door de worteltjes die ze kreeg ook al wat extra borstvoeding gemengd om maar zoveel mogelijk vocht in elk geval naar binnen te krijgen.
    En waaraan kan je zien dat je kindje uitdroogt? Heeft ze dan helemaal geen plasluiers meer of?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    volgens mij zo'n 300-400 cc maar is lastig te peilen natuurlijk bij borstvoeding...
    ik zou denk ik de groente en fruit weg laten en alleen borst voeding geven. vocht is tenslotte t belangrijkste, hapjes kunnen ze wel een paar dagen missen.
    idd plasluiers goed in de gaten houden, en anders ff langs de huisarts. voor onze kleintjes hebben ze altijd plek is mijn ervaring!
    en evt het huilen in de gaten houden, met of zonder tranen...

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Volgens de NHG huisartsen richtlijn is <50% drinken een zorgwekkend punt bij babies met koorts/ziekte. Dat komt dus inderdaad neer op zo'n 400 cc minimum.
    Volgens dezelfde richtlijn moeten ze minimaal 4 plasluiers hebben p.d. En is kwijlen en huilen met tranen een teken dat ze in ieder geval niet ernstig gedehydrateert zullen zijn. Ik dacht ook weleens gehoord te hebben dat bij uitdroging de fontanel bovenop het hoofdje een kuil wordt (als dat klopt). Maar kijk ook hoe je dochter reageert, als ze erg suf/moeilijk wakker te krijgen is is niet goed.

Mijn dochter is toevallig ook ziek vandaag, tweede dag. Ik probeer haar elke keer 2-3 uur een fles aan te bieden (normaal 4 uur). Als je zeker wil weten hoeveel ze ongeveer binnen krijgt kun je de borstvoeding afkolven en in een fles geven? En anders op de luiers letten.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik kan kolven als ik het niet vertrouw. Maar mijn dochter vind juist lekker dicht bij mama aan de borst ook fijn als ze niet zo fit is. En dat vind ik ook belangrijk.
    Ze is verder gewoon nog vrolijk, aan het kwijlen en spelen. Slaapt wel minder goed omdat ze dan wil duimen en dan dus ook geen lucht krijgt. Dus na elke cyclus van 45 minuten is ze wakker.
    Ze drinkt wel, maar gewoon veel minder. Tot nu toe wel 2 plasluiers vandaag. En ja ik bied vaker aan op een dag.
    Denk dat ze wel aan de 400cc komt minimaal.

Heel fijn dat jullie zo meedenken :) Doet een mens goed (En vooral een moederhart wat zich dan meteen weer zorgen maakt haha)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Je kan ook een keer extra aanleggen. Kijken of ze een slokje wil.
    Hou idd de plasluiers in de gaten, en of ze alert is.

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb toch maar gekolfd en haar dat gegeven, de fles neemt ze veel beter. Hoef je niet even te wachten op een tsr he ;)
    Ze heeft 150 gedronken :) Dus ga straks nog een keer een fles aanbieden en vanavond nog even een droomvoeding doen, want die drinkt ze vaak ook wel goed.
    Dus denk dat het wel goed zit.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja ze moeten de helft aan zocht binnen blijven krijgen dan wat ze normaal binnen krijgen. Verder goed kijken naar de plasluiers, of ze er genoeg heeft.

Alertheid is een goed teken, versuft raken is al een teken van ver uitgedroogd zijn.

Ik bood extra vaak aan en maakte haar desnoods 's nachts nog een keer extra wakker.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze had om 17 uur 150 en nu net ook 150. Bied haar om 23 uur nog mijn borst aan voordat ik ga slapen en denk dat ik haar daarna zelf laat komen. Als ze vannacht dan honger heeft komt ze zelf en anders slaapt ze lekker, slaap is ook belangrijk om beter te worden denk ik.
    Aangezien ze nu wel redelijk goed gedronken weer heeft denk ik niet dat ik nog een keer s nachts haar hoef te wekken toch?
    Hopelijk gaat het morgen weer beter.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Als alles binnenblijft en ze drinkt ook nog even bij je zit het wel goed denk ik..
    :)

Deel Deze Pagina