Hahahaha nou idd! Grappige is dat toen het moeilijker werd vandaag (dit is haar derde les maar moesten met een rol in hun nek drijven en flipperen naar de overkant) er een grote glimlach kwam op haar gezicht en ze steeds vooraan stond en zo aan de overkant was. Toen ze klaar was zei ze mam, we hebben nu echt gezwommen dat was leuk. Het is jammer dat het maandag pasen is. Had fijner geweest nu niet een week te hoeven wachten.
@Saskia; Grappig dat je begint over het fixed/growth mindset verhaal. Ik heb het boek gelezen van Carol Dweck. Bij mij gingen er wat luiken open. Mijn dochtertje zit ook overwegend in de fixed mindset. Helaas, want dat zorgt naar mijn idee voor een bepaalde mate van faalangst. Haar peutercito was supergoed, dus aan haar capaciteiten kan het eigenlijk niet liggen. Ik denk daarom dat het haar mindset is, die haar belemmert. Ze is nog net geen 4, maar geeft nu al meteen op als iets niet lukt. Ze heeft een beperkt zelfvertrouwen en zelf op het kdv weten ze niet hoe ze dit moeten doorbreken (en daar zit zelfs een juf uit groep 1/2). Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het straks op school zal gaan. Ik probeer thuis altijd maar te praten in uitdagingen. Als ze zegt, dat vind ik moeilijk, dan zeg ik altijd dat het dan een leuke uitdaging is en hoe vaker we oefenen des te beter het zal gaan. Het lukt niet altijd, maar soms doet ze iets dan wel twee of drie keer voor ze er de brui aan geeft. Misschien helpt dat ook wel voor het kindje van TS. Fijn trouwens dat de zwemles nu al veel beter gaat. Hopelijk krijgt ze nu genoeg uitdaging.