Nagelbijten, pleh!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nen87, Mar 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hallo dames,

Mijn zoontje is sinds kort flink aan het nagelbijten. Als ik hem met zijn vinger in zijn mond zie vraag ik hem gelijk die eruit te halen. Gelukkig doet hij dat wel. Maar op de momenten dat ik dus niet bij hem ben, bijt hij zijn nagels gruwelijk kort. Ik zie dat hij ze zelfs al korter heeft gebeten dan alleen het witte randje eraf :(
    Naast dat het een lelijk gezicht is, lijkt hij er zelf ook wel last van te hebben. Ik hoor hem regelmatig 'auwen' en dan steekt hij zijn handje naar mij uit.

Wie heeft de gouden tip tegen het nagelbijten? Ik corrigeer hem nu dus steeds als hij zijn vinger in zijn mond heeft en zorg dat zijn nagels kort zijn zodat er eigenlijk geen randje over blijft om aan te bijten... Helaas vindt hij dus nog wel mogelijkheden..

Groetjes!

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik dacht dat je bij de drogist iets kon kopen tegen nagelbijten. Je smeert er dan iets op wat niet lekker smaakt.

Is hij gespannen? Dat kan de oorzaak zijn. Bedenk samne met je kind waar hij nog meer lekker aan kan friemelen :) Verder helpt het soms als je een codewoord (zelf verzonnen woord) gebruikt ipv 'nee,niet...'

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nagelbijten is een gewoonte en daarom vervelend om te moeten corrigeren bij een jong kind.. ze ervaren al snel dat ze iets stouts zouden doen (wat natuurlijk niet zo is)

Bite X kan je krijgen.. let op.. dit is heel smerig... ik ken meerdere kinderen die er van moesten spugen maar het is wel effectief.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou hier ook een nagelbijtende dochter.. Bite X vond ze 2 keer vies en toen kon het dr niet meer schelen. Het heeft een paar maanden geduurd, nu is ze er niet meer mee bezig gelukkig. Heb het idee dat het alleen maar erger werd wanneer ik er wat van zei.

5. mona23

mona23 Niet meer actief

Bite x was hier niet echt effectief. De eerste paar keren was het vies. Maar de keren erna beet hij gewoon op zijn nagels.
    Het heeft zeker een half jaar geduurt, maar ik kan nu zeggen dat hij er vanaf is.
    Zo van de een op de andere dag...

Houdt hoop dus.

6. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Onze dochter beet ook al d'r nagels tot bloedens toe af...nu sinds een weekje gebruiken we Bite-X...2x vingers in d'r mond en daarna niet meer. Nu heeft ze een mooi nageltje met een klein wit randje aan de bovenkant...helemaal trots is ze =)

7. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Bedankt voor jullie reacties! We gaan de byte-x maar proberen.. Anders heeft hij straks van die lelijke stompjes, het ziet er nu al niet meer uit doordat hij ze zo kort bijt.

Share This Page