Hoi! Gisteren ben ik met mijn vriendengroep naar een concert geweest van Queen Mania. We waren er 21.15 uur en zijn 00.15 uur weggegaan. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat de baby wakker werd en dat hij steeds onder tegen de baarmoeder drukte/schopte. Ik kreeg pijnstootjes in mijn vagina. Dat deed best even zeer... Ben toen naar de hal ernaast gegaan waar de muziek zachter was en ik ben even gaan zitten en heb over mijn buik geaaid. Daarna ging het alweer beter. Ben de zaal weer in gegaan en even later begon het weer. Heb niet echt gedanst, alleen beetje heen en weer gewiegd. Iemand een idee wat er nu aan de hand was? Was de muziek te hard? Heb ik te lang gestaan? Ik weet het niet.....
je baby is miss geen queen fan hihi8. heb echt geen idee hoor normaal moet het geen punt zijn als je niet te dicht bij de boxen staat ed. baby is goed beschermt hoor.
het kan het geluid zijn geweest; ook al wordt het wat gedempt, het is en blijft veel herrie voor zo'n kleintje.
Ja, ik heb net gelezen van de week dat je baby ook kan schrikken als er geschreeuwd wordt of met deuren geslagen. Wie weet was hij niet zo gecharmeerd van Queen...
het kan idd zijn dat je kleintje het harde geluid niet leuk vond maar je kunt het niet terugdraaien en hij/zij zal er niks aan overhouden hoor, het was hooguit storend voor je beeb maar dat is beeb allang weer vergeten
Volgens mij kan het geen kwaad hoor.. Als ik bij mijn vriend in de auto zit en hij heeft de muziek hard aanstaan (je kent het wel, mannen & hun speakers & subwoofers in hun auto) dan is mijn beebje soms ook heel druk.. Vooral bij hoge tonen zeg maar of als er een nrtje voorbij komt met een zware bass.. Dat kan de beeb horen/voelen en daarop reageren, maar kan verder geen kwaad hoor..
hoihoi, ik wilde graag naar U2 in juni maar hoorde van mijn schoonzusje dat het haar vorig jaar werd afgeraden. dus even verloskundige gebeld en zij gaf aan dat het medisch niet afgeraden kan worden maar dat je kindje erg van het geluid kan schrikken en er erg onrustig van kan worden. dus maar niet naar u2. mijn vriend zei dat we het wel op dvd kijken, lief he?
Ik ben ook naar een concert geweest toen ik 32 weken zwanger was, was het concert van justin timberlake, moet ik eerlijk zeggen dat mano er geen last van heeft gehad, hij ging niet harder schopen ofz, dus heb geen ervaring, maar wilde wel even zeggen dat hij er idd ook niks aan over heeft gehouden.
Dit heb ik gevonden op een ander forum over het onderwerp concerten, degene had dit gevonden via google van de arbodienst. Het probleem van blootstellen van de zwangere vrouw aan lawaai en de mogelijke gevolgen ervan voor het gehoor van de foetus stelt zich voornamelijk in de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Demping door maternale weefsels bieden zeker een bescherming tegen het lawaai. Hier tegenover staat een mogelijke grotere gevoeligheid voor lawaai van de foetus. Het lijkt daarom aangewezen het geluisniveau van 85dB als absolute bovendrempel voor zwangere vrouwen te beschouwen. Vervolgens vond ik dit lijstje: 10 dB - ruisende boomblaadjes. 20 dB - gefluister op afstand. 60 dB - stofzuiger. 70 dB - borrelpraat. 80 dB - boven deze grens begint geluid schadelijk te worden. 90 dB - verkeer. 110 dB - popconcert, autoradio of walkman voluit. 130 dB - vliegtuigmotor, pijngrens. Ik zou dus niet zo snel naar een concert gaan in mijn zwangerschap.
Tijdens deze zwangerschap ben ik begin december voor 't laatst naar een concert geweest, geen last gehad van de beeb. Ja, ze vond het wel gezellig denk ik, niets raars aan gemerkt in ieder geval! Tijdens mijn vorige zwangerschap met 32 weken nog naar een metalfestival geweest, en dat ging ook prima! Wel wat zwaarder voor mij als zwangere, maar de baby had het prima!
ik ga zelf altijd met oordoppen naar een concert, omdat ik de muziek echt te hard vind. de baby hoort het wel gedempt maar echt prettig lijkt het me niet voor hem/haar. weet dus niet of ik ook wel zou gaan nog over een weekje of 2.
walkman voluit? daar hoort je beeb toch niks van? dan heb je toch een koptelefoon op? dit is geen kritiek begrijp me niet verkeerd ik wil wel graag weten hoe het zit want ik luister 's avonds regelmatig muziek met de koptelefoon op ivm de kinderen vd buren. niet meer doen dus?
Ik dacht zelf precies hetzelfde toen ik het zag staan Volgens mij heeft je kindje daar helemaal geen last van
Ik neem aan dat dat voorbeeld alleen maar is ter illustratie, dus als je walkman voluit staat is dat zo'n 110 db. Natuurlijk is het niet schadelijk voor je baby als jij muziek met koptelefoon luistert!
Heb het vanochtend even aan de verloskundige gevraagd en zij zei dat het niet heel verstandig was om nu naar concerten te gaan. Alles waarbij je je stem moet verheffen is eigenlijk al te luid... En dan heb ik ook nog een klas vol kids, waarbij ik soms toch echt even mijn stem moet verheffen
ik ben net zelf afgelopen vrijdag naar een concert geweest en ik heb haar wel gevoeld maar niet wild getik in mijn buik. Ga anders voor een zitplaats dan zit je al wat verder weg van de herrie. Oh enne queen is wel heel erg geweldige muziek hahaha misschien was je kleine wel aan het dansen.
Nu ik dit allemaal lees, wordt mij ook een hoop duidelijk. Wij zijn 1,5 maand geleden ook naar een concert geweest (met zitplaatsen) en daar kwamen verschillende artiesten. De eerste was een meidengroep, en het was me toch een herrie (mijn mening!) en de baby ging tekeer in mijn buik, kan ook door de bass komen want die voelde ik ook door mijn hele lichaam.... Daarna werd het allemaal wat rustiger qua muziek en ja hoor.... de baby relaxte weer!