wanneer naar het ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lyso, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Dag dames,

Ik heb een hele discussie met mijn zus gehad over het volgende; omdat ik bij mijn meisje een keizersnee heb gehad, móet ik straks nar het ziekenhuis (kijk er nu al naar uit, nót) en nu hadden we een discussie wanneer dan. Mijn zus zei, gewoon bij 5 a 6 cm. Maar ik dacht wie gaat dat controleren dan? je bent dan toch niet meer onder controle bij de vk? Mijn zus dacht dat die dat evengoed zou doen. Ik dacht, zodra je het idee hebt dat het begonnen is. Aangezien ik nog niet zwanger ben, kunnen we het niet vragen, vandaar hier maar even. :D Wie weet het antwoord??:)
    Groetjes
    Lyso

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zou je niet onder controle van de vk zijn dan? Volgens mij wel.

In ieder geval, als je bij de vk loopt, komt zij eerst aan huis kijken hoe ver je bent en met 6-7 cm ontsluiting ga je dan naar het ziekenhuis, zij geeft aan wanneer.

En als je bij de gyn op controle bent weet ik het niet maar dat zal hij tegen die tijd ongetwijfeld met je bespreken.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Na een ks moet je o.l.v. een gyn in het ZH bevallen. Vanaf week 35 ongeveer word je dn overgedragen van vk naar gyn (of je moet al het hele traject bij de gyn lopen, dat kan ook)
    Meestal moet je je melden als je denkt dat hte begonnen is.....ze kijken dan hoe het gaat (en eventueel word je weer naar huis gestuurd).
    Meestal blijf je echter en word je goed in de gaten gehouden of de wond de druk aankan.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je bent of onder controle bij de gyn of bij een vk. De vk komt gewoon bij je langs en de gyn maakt vooraf afspraken met je maar dan ga je gewoon naar het ziekenhuis. Ze sturen je wel weer naar huis als het echt nog niet opgeschoten is.

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Je staat inderdaad neit meer onder standaard controles van 36 weken moet je naar ziekenhuis onder de klynische vk en de gyn. Er komt dus niemand thuis. Zodra je een uur weeën hebt om de 5 minuten, je vliezen breken, of je veel bloed verliest moet je naar het ziekenhuis.

Eigenlijk dus min of meer meteen.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik ben met weeën van om de 3 minuten naar het ziekenhuis gegaan.

Toen had ik bij controle ongeveer 4 cm.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    aha, weten we dat ook weer! :D

Op dat moment had ik pas 1 a 2 cm! (een van de redenen waarom het een ks is geworden) maar ik mag toch aannemen dat asl dat bij een volgende weer gebeurd, ik dan evengoed niet naar huis wordt gestuurd? Ze moeten toch die wond in de gaten houden?? en 2e vraagje, hoe houden ze die wond eigenlijk in de gaten?

Deel Deze Pagina