Even jullie hulp nodig (diarree vraagje)

Discussie in 'De lounge' gestart door fopspeentje, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    heb je geen dienstdoende apotheek.
    of even de huisartsenpost bellen die kunnen je wel iets aan raden wat je daar kan kopen.hier bij ons is de apotheek van de huisartsenpost open in het weekend en savonds.

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Norit, immodium en een ibuprofen voor de migraine...hupakee...slokje cola...maaltijd compleet!

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    En vaseline op je * doen. Want die drupjes diarree prikken vast aan je *.

Flink drinken meid. Je migraine heb je waarschijnlijk doordat je vocht te weinig hebt.

Verder zou ik idd even een diarree remmer innemen.
    Sterkte en beterschap.

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Cola werkt net zo goed als ORS. Verder idd vezels eten.
    Goed opletten dat je niet uitdroogd.

Beterschap

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Cola wordt juist niet geadviseerd, chips ook niet... Diarree stoppen | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

Diarree-remmers ook niet, tenzij je niet anders kan (bijv. omdat je onderweg bent). Norit is een ander verhaal, dat stopt de diarree maar neemt ook meteen de bacterieen op. Als je dan toch een remmer wil nemen, gebruik dan idd Norit. Maar je bent er het snelst vanaf als je je lichaam helpt zijn werk te doen. Die diarree is ergens goed voor.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Volgens mij heerst het ofzo.

Ik ben al vanaf vanacht bezig... leek vanmorgen wel weer goed te gaan maar niets was minder waar... vreselijk!

Succes!!!

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    Als u geen kant-en-klare ORS hebt kunt u het zelf maken door 18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drink-water. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Als ORS zelf maken niet lukt kun je ook wat zout (één afgestreken theelepel per liter) aan een fles cola toevoegen. Dit klinkt misschien vies, maar werkt goed. Als je eerst een klein beetje suiker in de cola doet gaat de prik eruit.
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Pas op met norit, kun je nare allergische reacties van krijgen. Mijn zwager kwam dankzij norit in het ziekenhuis te liggen, gewoon normale dosering..

Ik drink rijstwater, of rasp een appel en wacht tot dit bruin is geworden..

Succes!

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    peperkoek helpt ook goed tegen diaree

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik houd niet van diareeremmers zijn ongezond het moet er uit zegt je lichaam dus als het even kan, laten komen, wat ik doe is een paar glazen echte coca cola drinken, krijg je tijdelijk even meer last maar werkt als een tierelier doe ik nu bij de kindjes ook en vaak binnen 1 dag helemaal weg, samen met NORMAAL eten, dus geen crackers ,light voedsel of wat dan ook, ook geen vette patat maar gewoon normaal eten.. evt als je veel vocht kwijtraakt kan je wat ORS erbij nemen..

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

coca cola is immers begonnen als medicijn en echt grootmoeders middel tegen buikklachten (ook tegen maagpijn e.d.) alleen geen nep merk cola nemen dat werkt niet zo goed als echte..

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ja geloof ook dat het heerst, heb hier sinds vrijdag ook last van :(

13. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751