Mooi is dat! Ik lees van alles over een voedingsschema dat op z'n kop staat, omdat een kleintje een keer wat langer slaapt en over schema'tje dit en schema'tje dat... over 4 of 5 flesjes.... Maar onze lieve Linde denkt daar toch echt heel anders over! Een ritme? Wat is een ritme? Mevrouwke heeft totaaaaaaaaaaaal nog geen rimte... en 5 flesjes? No way! Ik mag van geluk spreken als ze tevreden is met 6 stuks (meestal is ze dat wel, maar als ze weer eens aan het regelen is, of het is erg warm (zoals vandaag) dan gaat een 7e er ook nog met gemak in!). Ik probeer wel wat ritme te genereren, maar onze kleine madame maakt er een potje (of moet ik zeggen flesje ) van. 's Avonds tussen 22.30 a 23.00 uur maken we haar wakker en doen we de kleine in bad, of ze gaat mee onder de douche... in ieder geval iets spatterigs. Vervolgens krijgt ze een flesje en laten we haar slapen in haar ledikantje. En dan is het maar "wachten" wanneer ze ons wakker maakt. Het is wel eens voorgekomen dat dat om 6.00 uur is, maar ook vaak genoeg is ze al rond 4.00 uur wakker. Klaarwakker wel te verstaan. En nee, je krijgt haar niet meer naar bedje zonder een flesje. En zo ze de rest van de dag dus haar gangetje... afhankelijk van de "nacht"voeding komt ze 3 a 4 uurtjes later. Meestal kom ik op de een of andere manier tegen de avond wel uit op een voeding rond 7 a 8 uur, waardoor het badje en de voeding van circa 23.00 uur weer mooi uitkomen (het badje eerder doen is lastig, want mijn manneke is pas om 18.30 uur thuis en dan moeten we dus ook nog eten), maar voor de rest.... dra-ma! Gelukkig heb ik nu nog verlof, maar ik vraag me af hoe het straks gaat als ik weer aan de bak moet en hoe moet dat op het kdv : Ik hoop en verwacht ergens een beetje dat het binnenkort vanzelf wel wat meer sturing gaat krijgen (met misschien wel een beetje hulp van ons), maar misschien zijn er toch nog mensen met handige tips... Of mensen die me gerust kunnen stellen... mensen die kunnen zeggen: Maak je geen zorgen meid! Ik weet precies wat je bedoelt! Komt helemaal in orde! Alvast bedankt in ieder geval.
Ja hier herkenning hoor Justin had pas een ritme dat hij 6 maanden was.. Er was geen peil op te trekken, nu gaf ik bv op verzoek dat scheelt misschien? maar ik zie ook allemaal kindjes waar ik werk die echt een ritme hebben, misschien met een half uurtje a uurtje verschil, maar bij Justin? no way.
Ik heb 5 weken borstvoeding gegeven. Toen was ik er doorheen (allemaal toestanden, waardoor er binnen no time niks meer kwam. En aangezien Linde een erg gulzig dametje is, was al geen pretje meer om haar alleen maar proberen aan te leggen. Man! Ik was een uur bezig met voeden en het enige wat ze deed was trekken en spartelen, dus dat was geen succes meer). Toen ik borstvoeding gaf, gaf ik ook op verzoek. Maar ik heb het idee dat het toen beter ging dan nu! In het begin moest ik echt zorgen dat ik tenminste de 6 voedingen haalde, omdat ze soms al genoeg had aan 5. En nu zou ik best een flessie minder willen, maar zij nog niet. Ik wist wel dat ons poppetje een bijzonder meisje zou worden
Ik heb verder geen idee maar mij lijkt het me persoonlijk niet verstandig om haar op zo'n laat tijdstip in bad te doen of onder de douche te nemen. Je wilt lijkt mij toch uiteindelijk naar het ritme dat ze om een uur of 7 naar bed gaat en dan het klokje rond slaapt (als ze een paar maanden oud is)? Dan kun je haar beter nu dus op DAT tijdstip in bad te doen ipv zo laat. Want dan maak je haar dus echt uitgebreid wakker. Als wij Tobe om half 11/11 uur wakker maken, blijft ie in een half slapende toestand, drinkt zijn fles in 10 minuten leeg en gaat daarna direct weer verder slapen. In het begin was dat anders, maar ik merk dat ie heel langzaam aan naar een ritme toe gaat van het doorslapen vanaf 7 uur. En ik weet haast wel zeker dat dat niet was geweest als wij hem iedere avond in bad hadden gedaan op dat tijdstip.