Ik ben het nu echt zat elke x die laatste fles rond 22 of 23 uur. Maar ze is om 18 19 uur altijd zo moe dat ze naar bed gaat en dan slaapt ze... ondestaand mijn schematje, hoe moet ik in godsnaam die laatste fles vervroegen. 7 uur pap 9 uur fruit slapen 12 uur fles + brood slapen 15 uur fruit 17.30 uur warm eten met bekertje yoghurt slapen 22 23 uur fles Ik hoor graag jullie tips!
Hoveeel melk geef je in totaal over de dag? Ze heeft nu voldoende aan 500cc melk. Daarnaast kun je misschien de yoghurt na het avondeten weglaten, en dan een fles geven voordat ze naar bed gaat om 19uur? Komt zij zelf voor die fles om 23uur of maak je haar wakker? Is zo'n schema iets: 7 uur pap met 200cc melk 9 uur fruit 12 uur 1 boterham + fles 120/4 15 uur fruit en yoghurt 17.30uur warm eten 19.00uur fles 200cc en naar bed ps: daarnaast heeft elk kind een andere behoefte. Als zij zelf komt voor die fles om 23uur, heeft ze daar nog behoefte aan. Je kunt het zelf sturen, maar soms werkt dat niet. Mijn zoontje is 21 maanden en komt vaak nog steeds voor een nachtvoeding om 3uur 's nachts. Het maakt niet uit wat ie overdag heeft gegeten (en hij eet veel!)
Hoi Adi, Ze heeft die laatste fles echt nodig dat is het probleem, gemiddeld zon 350 cc per dag krijgt ze dit is incl de laatste fles, maar inderdaad misschien de yoghurt naar de middag en dan 19 uur de papfles, dank voor je tip ik ga het uitproberen! De ene x wordt ze wel zelf wakker en de andere x moeten we haar wakker maken. Tja dat denk ik aan de andere kant ook, het is haar ritme.. maar heb nooit geprobeerd er iets mee te doen maar wil het nu eigenlijk wel eens proberen, je weet maar nooit.
Ik zat ook meteen te denken aan een papfles na het eten. Ik zou dan wel even wat tijd tussen laten zitten. Niet na de warme hap meteen 180cc pap erachter aan doen. Wij deden en doen na het eten badderen (nu ze wat groter is eerst even spelen) en dan vlak voor het slapen gaan de fles. Nu is ze bijna 2 en heeft periodes dat ze nog steeds snachts voor een voeding komt. Als ze het nodig heeft, dan heeft ze het nodig. Succes!!
Mijn dochter krijgt altijd om 18.00 uur warm eten. Daarna wordt ze vrij snel moe. Ik legde haar dan in bed en ze meldde zich dan rond 22.00 uur voor de laatste fles (of ik maakte haar wakker, want anders kwam ze 's nachts) De laatste tijd gaat ze na het eten in bad waardoor ik het slapen kan rekken. Om 19.00 uur krijgt ze dan nog een fles en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend.
Gaat ze meteen na het eten naar bed?? Anders zou je inderdaad een kwartiertje voor ze gaat slapen een papfles kunnen geven. Best kans dat ze dan de laatste fles niet meer nodig heeft.
Bedankt allemaal voor de tips ik ga het maar gewoon eens proberen anders lukt het nooit he! Als ze om 15 uur smiddags wakker wordt en dan tot 19 uur dat is meestal een hele ruk vaak is ze dan tegen 18 uur half 7 echt helemaal op maar we gaan het zien anders ga ik na het eten wel even wandelen of nog langs mijn broer op de koffie om te rekken Ze heeft eigenlijk nog nooit een langere ruk gemaakt dan 8 uur achter elkaar.
Wij hebben ongeveer hetzelfde schema bij bijna 9 maanden, alleen dan inderdaad rond 19-19.30u een papfles en dan naar bed... Dan slaapt ze tot de volgende ochtend 7.00u! Nou moet ik wel zeggen dat wij haar nooit hebben wakker gemaakt voor een late voeding (ook niet met BV) en is de laatste voeding automatisch steeds vroeger geworden... Zou het maar gewoon eens proberen!
Hier is het schema nu: 7.00 wakker 7.30 pap uit bordje 180+6 9.30 ongeveer slapen 11.00 fruit (of voor het slapen gaan) 12.30 broodje + fles 150+5 (gaan we verkleinen tot 120+4) 13.00/13.30 slapen 15.00 wakker 15.30 thee met opvolgmelk(60cc) en koekje, rijstewafel ofzoiets 16.30 slapen (heeft hij nog echt nodig, anders redt hij het niet tot 19.00) 17.30 groente en yoghurt 19.00 laatste fles 180+6 Ik hoop eigenlijk dat de slaapjes een beetje gaan verschuiven zodat hij in de middag het laatste slaapje niet meer nodig heeft.... Heeft nu echt nog behoefte aan 3 slaapjes, ook omdat de 2 slaapjes die hij doet maar 1,5 uur duren... Kan je je kindje niet gewoon om 16.30 ofzo op bed leggen en dan na een uurtje wakker maken voor t groentehapje?
@juffie roos dat zou perfect zijn rond 16.30 uur weer naar bed maar ze gaat 3 dagen naar kdv en dan ben ik pas om 17.30 uur thuis en haal haar om 17 uur op, dus vind ook niet wat om de ene dag zo te doen en de andere dag weer anders. Moeilijk allemaal haha
Ik denk dat het echt geen probleem zou zijn. Kinderen zijn best flexibel, en het kan best zo zijn dat ze thuis prima dat kleine slaapje kan hebben, en op kdv niet. Mijn kinderen slapen vanaf het begin op KDV de helft minder dan thuis, en dat gaat ook gewoon goed. Het is niet zo dat zij zich de volgende dag herrinert dat ze gisteren maar 2 slaapjes heeft gedaan . Ik vind het ook een goede tip, heb ik ook een tijdje gedaan. Net vóór het avondeten nog een kort slaapje laten doen. Op die manier waren ze hier uitgeruster en konden veel beter hun avondeten opeten. En daarna hadden we geen oververmoeide kindjes bij het avondritueel, maar konden het wat relaxter aan doen.
Nou wakker houden was weer geen optie vandaag, 14.30 was ze wakker en om 16.30 uur zag ik al dat ze weer moe werdt heb haar eerder groente gegeven om 17 uur en ze is om 17.30 uur naar bed gegaan sliep zo. Heb yoghurt gehalveerd hopelijk wordt ze eerder uit haar zelf wakker. Normaal doe ik haar altijd meteen weer op bed stel ze word om 20 of 21 uur wakker zouden jullie haar dan eerst nog laten spelen aangezien ze elke morgen om 6 uur al wakker is