even jullie lastig vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat is het ook hoor haha, mijn oudste is begonnen met een keelontsteking, de jongste heeft dit gehad samen met roodvonk, nu ben ik aangestoken met keelontsteking en buikgriep en mijn man komt zometeen wel.

Laat hem het maar lekker verspreiden op zn werk whaha. Er zijn er genoeg die zich ziekmelden bij elk wissewasje daar dus dat komt goed.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

En omdat het leven zo is mag je geen gebruik maken van de hulp die je kan krijgen?

Sorry hoor, maar zo makkelijk is het dus niet.

Lijkt me heerlijk om zo te kunnen denken. Ik heb 39 graden koorts, kots mijn maag er bijna in zijn geheel uit. Ik wil alleen maar slapen, maar ondertussen moet ik wel letten op 3 kleine kinderen terwijl ik bijna van mijn stokkie ga als ik loop. Maar "ag, het leven is nou eenmaal zo."

3. Partyrocker

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar hoe 'super' deze supermoeders in het 'echte leven' zijn. Volgens mij valt dat vies tegen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je weet dat het niet goed gaat met dat bedrijf en dat je man hard nodig is, nee dan zou ik echt niet zo snel al om hulp gaan vragen nee. Ja soms moet je gewoon hard zijn, en ik denk dat het zo te lezen allemaal best wel lukt.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    destijds? dat is nu hoor. ik heb het over deze weken. Aanstaande maandag moet hij 12 uur werken ipv de 8 die op zijn contract staan voor die dag, de dinsdag is zijn vrije dag maar hij staat er gewoon hoor kerstavond!

Dus als we het hard gaan spelen kan hij zich nu weer afmelden voor deze uren.

Maar word de sfeer daar echt gezellig van? nee...

Mijn man doet alles voor zijn werk wat hij kan en vind het niet erg om een tandje harder te lopen, wat meer te werken en zonder enig geklaag in te gaan op de verzoeken van zijn baas.

andersom lijkt me ook dat zijn baas iets coulanter moet zijn.

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    heb facebook maar afgesloten want deze discussie houdt me prima wakker :D

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    btw check de rode letters in mn onderschift. do I need to say more...? :D

8. Partyrocker

Ja maar als haar man al weken maakt van 50 uur, zichzelf verder flexibel opstelt e.d. Dan vind ik dat zijn baas prima een dagje zonder hem moet kunnen. Aan het einde van het ritje genereert deze baas vooral veel inkomen over de rug van één persoon (als ik moet geloven dat er genoeg collega's zijn die om mindere redenen de handdoek in de ring gooien).Het is niet TS haar man zijn verantwoordelijkheid om het bedrijf eigenhandig boven water te houden. Laat zijn baas eens lekker achter de broek aan gaan zitten van de luie donders!

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Sorry, ik vind het hekemaal niet stoer om door te gaan terwijl je ziek bent. Rare mentaliteit. Durf eens om hulp te vragen. Ik ken ze wel hoor, die supermoeders. Na een paar jaar hadden ze dan ook allemaal een burn out. Wat is er mis om ook eens tegen de werkgever te zeggen dat je thuis blijft en in het geval van TO dat haar man een dag thuis blijft?

Een werkgever heb je maar even, je gezondheid voor het hele leven...

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik denk wel dat jullie blij moeten zijn dat je man nog werk heeft!
    Als het zo slecht gaat met het bedrijf, dan kan het best nog weleens de verkeerde kant op gaan.
    Daarom is het nu wel erg goed dat je man zijn steentje bijdraagt binnen het bedrijf, ook al is het voor jullie nu een vervelende situatie.

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Dat klopt inderdaad, deze locatie loopt door 2 werknemers, mijn man en een van zijn 13 collega's. Te belachelijk voor woorden. Zijn collega is iemand die van zijn salaris zijn familie in het buitenland verzorgd dus die loopt altijd een tandje harder ivm de bonusregeling die daar is. Meer werken = meer bonus dus meer geld. Daarom vind mijn man het ook totaal niet erg om wat meer te werken. De rest zijn allemaal van die thuiswonende jongens die die bonussen allemaal niet zo interessant vinden en de kantjes eraf lopen. Helaas kunnen ze daar weinig aan doen volgens mij want al die jongens zijn daar in vaste dienst en degene die dat niet waren zijn al de laan uit en vervangen door parttimers.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Het bedrijf is overgenomen door een andere werkgever en is inderdaad in heel slechte staat op dit moment dus wat je zegt is heel erg waar maar om dan zo te reageren naar een werknemer die het bedrijf zo staande houd met het werk wat hij doet en de flexibiliteit die hij meeneemt ondanks dat hij 3 kinderen heeft? Nee dan nog vind ik dat niet kunnen.

Ik snap je wel hoor maar snap je mij ook?

Mijn man zorgt voor ruim 40% van het inkomen van die locatie. Als hij wegvalt of besluit weg te gaan kunnen ze de locatie het beste opdoeken. Waarom dan zo tekeer gaan?

13. Partyrocker

Nou en daarmee vind ik het belachelijk dat zijn baas dan compleet steunt op twee werknemers. Is het niet zijn baas zijn taak om te zorgen dat de 13 luie zakkenwassers de handen uit de mouwen gaan steken? Dat deze ook hun steentje bijdragen aan het 'welzijn' van het bedrijf?

En vooral, is het dan ook wel fair om te eisen van jouw man om op te komen draven terwijl hij recht heeft op zijn verlof terwijl hij zijn schouders er normaliter wel degelijk onder zet.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik vind dus duidelijk van niet :D

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik snap je zeker.
    Maar misschien is zijn inzet juist zijn redding als puntje bij paaltje komt straks.
    Daarom moet je opletten dat jullie nu niet de kont tegen de krib gaan gooien.

16. Partyrocker

Haha en ik ben het helemaal met je eens :p.

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Dat doen we zeker niet, hij werkt zich een ongeluk de laatste tijd, niet alleen voor het bedrijf maar ook voor zijn eigen zakje natuurlijk (bonussen) en het is fijn DAT ik thuis alles op me neem want dan kan hij dit ook. Hij is gesloopt als hij thuis komt dus het hele huishouden, kinderen en alles eromheen komt op mijn schouders, samen met mijn eigen bedrijfje en alles wat erbij hoort.

Normaal gaat dat dus super maar het is me duidelijk even teveel geworden. En sommige hebben mijn eerdere topics ook gelezen mbt de kids en blijkbaar werd mijn weerstand zo laag dat ik nu ook flink ziek ben geworden door alles. Als ik mn ogen dicht doe draait de hele wereld. en ik ben dus echt alles behalve een aansteller. Dat weet zijn werkgever ook zeer zeker. Dat gaf hij in het telefoongesprek gelukkig ook aan maar dan nog.

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

sorry hoor maar ik vind dus sommige opmerkingen als deze en van tuc ontzettend overdreven...
    alsof je halfdood thuis moet overleven....jeminee, sorry hoor maar ik ben in het echt dus net zoals ik mij hier op stel.

ik vind gewoon echt een mietige mentaliteit ja, bij een griepje meteen je man vrij laten nemen. en JA dan ben ik daar anders in maar daarom ben ik niet meteen overdreven of de perfecte moeder, waar slaat dat in hemelsnaam op.

Wat nou als je alleenstaande moeder bent, dan heb je ook geen vent die voor je zorgt toch?

En ik ben nog steeds van mening dat als je de hele middag op de bank achter je laptop kan zitten en zegt dat je jongste nog niet zelf zijn brood kan smeren dan zie ik niet het verschil in hier hele verhalen tikken of een broodje voor je kleine smeren.

ik ben dan misschien overdreven perfect in jullie ogen maar ik vind dan dat ik mag zeggen dat ik jullie overdreven aanstellers vindt.

DUS..... en nu ben ik weer lief ;)

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Tja ik ben zelfstandige dus ik neem bij een griepje sowieso vrij:D mijn man blijft thuis als ik een ernstige opvlamming van mijn Colitis heb. Geloof me, daarbij vallen jouw griepjes in het niet.

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maar het gaat hier over een griepje, niet over iets wat veel erger is toch :(

Deel Deze Pagina