Mn dochter is voor 2 weken terug erg ziek geweest: hoge koorts erg verkouden 's nachts niet kunnen slapen. Het heeft uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ze helemaal beter was en dus niet meer verkouden. Nou haalde ik haar op van de opvang afgelopen woensdag en toen zag ik een meisje met een mega dik rood oog. En de leidster zei: we houden haar zo goed mogelijk uit de buurt van andere kinderen want het is een hardnekkig virusje maar ze is al wel behandeld.... En je raad het al mn dochter heeft het nu ook....kwamen we net achter want ze kon weer niet slapen werd veel wakker en huilen.....arm kind ik vind het zo zielig weer mega verkouden EN ontstoken oogje.... Hopelijk krijgt ze niet weer hoge koorts en is het snel over Ik moest even mijn frustatie van me af schrijven.... Morgen zouden we een vriendinnetje van 6 maand op bezoek krijgen maar dat zeggen we maar af voordat zij het ook krikgt! Zouden jullie je kind met ontstoken oog naar opvang brengen? Wetende dat het zo besmettelijk is.....
Nee hier op psz mogen ze niet eens komen als ze iets besmettelijks hebben , ja goed gewoon verkouden hou je niet tegen maar alle andere rare dingen wel. Beterschap voor jullie
onstoken oog komt vaak voor bij kindjes die verkouden zijn.....je houdt dit jammer genoeg niet tegen. Op ons kdv mogen kindjes dan ook gewoon komen, verkouden kindjes blijven ook niet thuis. En ze lopen veel op als ze nog jong zijn, mijn zoontje ook al voor de 3e keer verkouden...en dan is hij pas 5 maandjes
Bah! Ik snap hoe vervelend het is als je weet dat er weer zo'n heel gedoe aan zit te komen. Ons meisje komt ook om de twee weken met een ander virus terug van het KDV- om dan vervolgens weer een paar dagen heel zielig ziek te zijn en niet te willen slapen of eten. Helaas kun je er niet zoveel aan doen. De eerste herfst/winter op het KDV schijnt altijd zwaar te zijn. De weerstand van je kindje moet gewoon nog even goed opgebouwd worden en hoe vervelend al deze virussen zijn, ze helpen daar wel aan mee. Om die reden hoef je bij ons KDV een kindje met iets besmettelijks ook niet thuis te houden. Bovendien, veel virussen zijn besmettelijk voordat je kunt zien dat je kind ziek is. Om die reden heeft het ook vaak weinig zin om een kind thuis te houden. Het "kwaad" is dan meestal al geschied .
Ik mag ook kdv niet de schuld geven maar ja die moedergevoelens haha...het is zo zielig om te zien.... Ze kreeg haar oogje net niet eens open zat helemaal vast! Ik hoop inderdaad dat ze dan nu bezig met opbouwen van een erg goede weerstand zodat ze het straks niet meer hoeft als ze naar school gaat. Ik ga zo maar eens naar de winkel om even van alles in te slaan zodat ik goed voorbereid ben op meer virussen (ui, neusspray, wattenschijfjes, kamille thee etc...)
oogje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water, komt wel weer goed...maar sneu is het wel! Er zit inderdaad niets anders op dan er op voorbereid zijn hihi... Beterschap
Geef je borstvoeding? Dan kun je er ook wat melk indruppelen. In moedermelk zitten namelijk veel antistoffen!