Het lijkt alsof ik nu al een piemeltje zie of verbeeld ik me dat? We hebben al 2 dochters dus het zou zoooo geweldig zijn!! Wat denken jullie? Liefs
Met 10 weken kan daar nog niets over gezegd worden. Rond de 12 weken kun je kijken naar de nub, dan hebben alle baby's namelijk een uitsteekseltje. En pas met 16 weken is het geslacht echt duidelijk dacht ik.
+1 Hier dacht de VK het met 15 te zien maar was nog niet zeker en met 18 weken was het overduidelijk! Nub is ook niet altijd "betrouwbaar" men moet echt ervaring hebben hierin namelijk.
Tot twaalf weken hebben beide geslachten een piemeltje. Daarna veranderd het dingetje pas naar zijn of haar ware aard Ben benieuwd wat je krijgt. Kan nog steeds een jochie zijn Je hebt 50% kans dat je het goed hebt.
Nou eigenlijk hebben beide geslachten eerst een vrouwelijk geslacht en dan pas vormt het naar een piemel of een vagina Vanaf 12 weken kunnen we een nub zien. Nog even geduld dus
Met 10 weken is er inderdaad nog helemaal niks te zien. De nub zal dan al wel vorm krijgen maar pas vanaf 12 weken kan je aan de stand zien of het een jongen of meisje is. En ook dat klopt soms niet. Pas vanaf 14 weken is het geslacht gevormd maar dan is het soms nog lastig te zien maar niet onmogelijk. Als je het graag vroeg wilt weten zou ik vanaf 15 weken een geslachtsecho laten maken bij een pretecho bureau.
Hoi dames bedankt voor de reacties! Haha ja het is ook nog wel erg vroeg. Zelf dacht ik eraan om eind april begin mei rond de 14 a 15 weken een echo te laten doen bij dokter papa op ijburg.
Met 15wk pas geslacht vormt zich tot die tijd is maar een nub theorie Ik zou dus echt pas met 16wk gaan
Vrienden hadden met 15 weken echo laten doen:een meisje!! Bij de 20 weken echo bleek het toch hun 3e zoon te zijn... Dus 16 weken is écht minmaal nodig voor een accurate echo.
Klopt. Tot 9 a 10 weken. Dan zie je toch echt bij beide een piemeltje. Dit is inderdaad ook wat ze de nub noemen. Kan de stomme site niet meer vinden daar zag ik foto`s van het geslacht van een meid en een jongen naast elkaar. Na die 10 weken veranderd die nub/piemel ( zo vind ik het eruit zien tenminste) in een penis of vagina.....had hier de link ergens staan. Zo irritant. Maar daar staan dus foto's bij van week tot week van de verschillende geslachten.
Niet helemaal waar.. ik heb bij beide kinderen een geslachtsbepaling met 13 weken laten doen. De eerste keer in Lommel, de tweede keer in Oudenbosch. Beide echoscopisten keken echt naar het geslacht en niet naar de stand van de nub..