Onlangs heb ik een kijkoperatie gehad ivm Endometriose. De gyn heeft dit ook gevonden. Maar hij belde me net dat hij ook nog een Mri scan wil laten maken van mijn onderrug. Ik heb daar namelijk altijd de pijn en omdat hij tijdens de kijkoperatie niet zo diep kan kijken moet het nu via de Mri scan. Vind het best we eng. Ten eerste ben ik als de dood voor dat enge apparaat en ten tweede vind ik het heel spannend. Wat zal er uit komen? Ik denk dat dat daar ook wel Endometriose zit, maar ergens ben ik ook bang voor iets anders engs... Sorry, moest het even kwijt....
Hoi Minny, Je moet je echt geen zorgen maken over een mri scan. Negen van de tien keer is de endometriose hier niet eens op te zien, waardoor het alsnog een verkeerde diagnose is, maar dat terzijde. Het doet geen pijn, duurt maar even en er zijn verder helemaal geen aanwijzigingen dat er iets anders ergs uit de scan kan komen dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. Ik bedoel dit niet gemeen maar soms lijk je een beetje irreƫle gedachtengangen / angsten te hebben. Kun je er wel genoeg over praten met je partner bijvoorbeeld over deze situatie? Hij heeft er immers ook mee te maken. Wellicht dat hij je ook wat meer gerust kan stellen want door al je angsten krijg je alleen maar last van stress, en als er iets slecht is in combinatie met endo dan is dat het wel. Veel succes
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Probeer je niet teveel enge dingen in het hoofd te halen ( ook niet gaan googelen) Het is juist vaker niet iets ergs dan wel.
Dat soort gedachten heb ik inderdaad Novaa, maar al een heeeeeeeeeeel stuk minder dan een paar jaar geleden. Toen had ik echt vreselijke paniekaanvallen en gekke angsten, die heb ik gelukkig (bijna) niet meer. Maar ben nog wel een beetje claustrofobisch en zo'n mri lijkt me gewoon heel eng. Maar gelukkig hebben een aantal mensen me al goed gerustgesteld. Ik denk zelf ook dat ze alleen maar meer endometriose kunnen vinden. Maar ergens heb ik gewoon angst dat het ook iets anders engs kan zijn. Kan er gelukkig wel met heel veel mensen over praten. Ook met mijn man en dat is erg fijn.
Hier ben ik het mee eens. Ik denk ook dat de gyn gewoon alles wil uitsluiten, gewoon voor het zekere/ Ik begrijp dat je het eng vind, maar een MRI op zich stelt weinig voor. Wel veel herrie, daarom krijg je een koptelefoon met muziek (je mag zelfs je eigen cd meenemen tegenwoordig) Voor je het weet is het weer voorbij. En de gyn zei het zelf al tegen je dat je je er geen zorgen om hoeft te maken, maar ik begrijp je best, sterkte ermee.
Hey, Ik heb geen ervaring met endometriose, maar wel met mri scans. Enige tip die ik je kan geven is doe je ogen dicht als je op de plank gaat liggen en hou ze ook dicht tot je er weer helemaal uit bent. Om kalm te blijven werkt t bij mij altijd als ik me op mn ademhaling richt, zo langzaam mogelijke buikademhaling, werkte zo goed dat ik ondanks de herrie die dat ding maakt toch bijna in slaap viel beide keren In een mri kan je niks gebeuren, en je hebt ook een alarmknopje bij je mocht het nodig zijn en dan hebben ze je er zo uit. Heel veel sterkte en succes! En vooral, ogen gesloten gehouden, al gelijk vanaf t begin
Sterkte meid! Als de gynecoloog zegt je niet druk te moeten maken heb daar dan vertrouwen in en vreet jezelf niet helemaal op van de zenuwen.. Wanneer is de mri scan ?
Mri is niet meer een heel ding waar je echt in moet . Het is gewoon een rondje waar je doorheen gaat.. Kijk anders even op YouTube Misshien stelt het je gerust als het hebt gezien Sterkte, ik zou ook schrikken hoor als mijn gyn me s avonds zou bellen .. liefs muis
Hij klonk ook wel heel aardig en geruststellend. Hij was denk ik gewoon met mijn dossier bezig en belde me gelijk... Ik mag morgen bellen naar de poli wanneer de scan is.
Ja, je gaat er met je hoofd het eerste in, en je voeten dus als laatste. Er hangt ook een spiegeltje in, waarmee je ten alle tijde iemand kan zien, ook is er een noodknop in. Probeer "gewoon"te ontspannen, ogen dicht houden, net alsof je gaat slapen.
Nou dat is volgens mij afhankelijk van de plek waar ze scan van moeten maken... Ik had eerste keer mn hersens en 2e keer mn nek, dus ik ging er geloof ik ook andersom in en zat extra ding over mn hoofd heen, want die moest absoluut stil liggen natuurlijk. En geloof dat mn voeten er nog uit staken Durf niet te zeggen hoe t bij jou zal gaan, maar als je je ogen dicht doet (en dicht houd) en je je gedachten ergens anders heen kan brengen komt alles helemaal goed, of je er nou met je hoofd in ligt of niet
Nou ja, wat moet dat moet. Voor het goede doel dan maar... Zal wel even zeggen dat ik er tegenop zie. Misschien krijg ik nog een lekker kalmerend tabletje...
Waarom vind je dat apparaat eng? Ze schuiven je in een soort buis (in jouw geval ligt je hoofd erbuiten) en je krijgt een koptelefoon op met je eigen muziek (moet je die wel meebrengen natuurlijk). Daarna klinkt er de heletijd een soort van hard getik. Het doet geen pijn verder, je voelt helemaal niks.
Ik denk trouwens dat ze in jouw geval je voeten eerst het apparaat inschuiven. Die komen er dan aan de andere kant weer uit.
mri is een buis, ct is een rondje. Als je claustrofobisch bent moet je dit van te voren aangeven. Wordt meestal ook wel naar gevraagd. misschien regelen dat je wat rustgevends kan krijgen. Ik ben al een paar keer door de mri geweest ivm een hersenbeschadeging. Vond het niet eng of vervelend. Ze zorgen ervoor dat je lekker ligt en je krijgt een alarm knop mee en inderdaad door een spiegeltje kun je nog naar de laborant kijken. toen ik vijf maanden zwanger was vond het ik vooral vervelend voor mijn dochter, is soms echt flink herrie.
heb al een paar keer een mri gehad vanmijn onderrug ivm hernia je gaat er gewoon met het hoofd eerst in aan het eind was bij mijn het apparaat wel open waardoor ik me niet helemaal opgesloten voelde maar je kijkt wel tegen hetapparaat aan. je hoofd komt dusniet boven het apparaat uit helaas,je krijgt een dekentje en in een hand een allarmknop. jehoort een zeer hard getik en krijgt hiervoor oordopjes. muziek dat heb ik nooit gekregen trouwens. half uur duurt erg lang maar uit eindelijk washet voor een goed doel.