Even jullie mening nodig.......

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zon1980, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hoi! Ik zit even met een klein dilemma. In feb. 2006 ben ik gestopt met de pil en na 1,5 jaar proberen zijn we in de MMM terechtgekomen waarna we meteen doorgingen voor ICSI. Mijn man had zeer slcht zaad. Maar daar komt het: tijdens de eerste ICSI krijgt manlief koorts en mogen we niet starten (was nog net niet begonnen met spuiten). En toen ben ik diezelfde maand spontaan zwanger geraakt. Een groot wonder dus. Dit fantastische wondertje is nu alweer 2 jaar. We hopen nu al een tijdje op nog zo' n wondertje en hebben paar maanden geleden weer bij het ziekenhuis aangeklopt. 1 afspraak gehad, bloed geprikt en zaadonderzoek afwachten. Vervolgens wordt manlief teruggebeld dat de uitslag een stuk beter was, ' 'ruim voldoende voor ivf' , waar het 3 jaar geleden duidelijk ICSI was.
    Vervolgens zijn we op de wachtlijst geplaatst en inmiddels gaan we deze cyclus van start. Nu blijft maar door mijn hoofd spoken dat als het zaad ruim vldoende was voor ivf en met het feit dat ik al eerder spontaan zwanger ben geraakt waarom we niet geschikt zijn voor IUI? Ik had dit natuurlijk al lang eerder kunnen vragen aan de arts, maar ik denk dan ook ' zij zal het wel weten.'. Wat zouden jullie doen? Nog bellen? Of heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Ik lees namelijk wel eens dat voor ivf en iui dezelfde hoeveelheid zaadjes nodig is, maar ga er aan de andere kant ook vanuit dat de arts dat anders wel gezegd zou hebben....
    Ik weet helaas geen aantallen, de arts belde manlief namelijk met de uitslag en die stelt natuurlijk geen verdere vragen :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    aantallen zouden wel handig zijn om een mening te vormen ja ;)

Ik denk zelf niet dat je bang hoeft te wezen dat een ziekenhuis je IVF laat doen, terwijl het ook 'makkelijk' met IUI zou kunnen.
    Je kunt IUI doen met dezelfde aantallen als IVF, maar wenselijk is het niet. Stel, je hebt 2 miljoen goede zaadcellen. theoretisch zou je dan ook IUI kunnen doen, maar de kans op slagen van 2 miljoen... Dan zou ik liever voor IVf gaan...

Is er trouwens 1 zaadonderzoek geweest of meerdere? Want ook dat onderzoek is een moment-opname...

Wel denk ik dat als je trijfelt, je altijd moet bellen. Niet omdat het uitmaakt voor het soort behandeling die je krijgt, maar ik denk dat als zoiets in je hoofd blijft malen, dit nooit positief zal werken in je behandeling. Als je gaat voor IVF dan moet je 100% overtuigd zijn dat je er goed aan doet. Met een positieve instelling daarin heb je al een groot deel gewonnen.

Succes!

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je arts het wel weet en je niet zomaar IVF laat doen als het in zijn/haar ogen ook zou lukken met IUI.
    Maar bij twijfel altijd even bellen meis

Vind het wel heel mooi om te horen dat je spontaan zwanger bent geworden:D

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Dankjewel meiden! Ik denk dat ik nog wel even bel, maar heb zeker wat aan jullie reactie!

Deel Deze Pagina