Tussen 2 IVF behandelingen door zwanger, toch progesteron gebruiken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlijtigliesje, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zat te wachten tot mijn menstruatie door zou breken, dan zou ik aan de 2de IVF behandeling beginnen.

Maar vanochtend (2 dagen overtijd) toch maar een testje gedaan en het ziet er naar uit dat deze positief is. Ik hou nog wel een slag om de arm en ga zeker morgen nog een keer testen.

Nu vraag ik mij het volgende af. Ik heb natuurlijk een hele voorraad medicijnen in huis voor de volgende IVF ronde, inclusief progesteron bollen (Lutinus) voor een dag of 15. Denken jullie dat het verstandig is om die bollen nu te gaan gebruiken? Ik heb 4 miskramen gehad in de afgelopen 3 jaar. Het is nooit bewezen dat dat door een tekort aan progesteron is gekomen, maar het tegendeel is ook niet bewezen. Ze hebben allerlei onderzoeken gedaan maar nooit een reden gevonden waarom het elke keer mis ging.

Ik heb de neiging om ze te gaan gebruiken... Baadt het niet dan schaadt het niet, toch? Wie heeft er advies?

2. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Even up hoor ;)
    Iemand hier ervaring mee??

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kan idd geen kwaad ;)
    Maar 3 x 2 per dag is wel veel, 2 x 2 moet ook wel vOldoende zijn en dan heb je lekker voor 1 week extra ;)

Gefeliciteerd trouwens!!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehh bedoel een halve week ;)

5. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Maartje! Het recept voor na de IVF is 3x daags 1 pil van 100mg. Als ik dat nu ook zo doe, is het niet te veel toch? Als deze zwangerschap doorzet, ga ik de gynaecoloog om meer vragen...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee hoor, is echt niet te veel ;)
    Ik schreef die aantallen omdat 3 x 2 de 'standaard' hoeveelheid is ;)

Te veel progesteron kan niet ;)

7. samkids

samkids Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon doen.
    Ik zit nu aan de utrogestan. Normaal tot week 10 maar 'gezien mijn voorgeschiedenis' (quote lieve gyn) mag ik tot week 12 gebruiken. En normaal stoppen zijn patienten in 1x, maar als ik wil, mag ik ook rustig afbouwen. Wat ik wil zeggen is dat het dus totaal geen kwaad kan, wat extra progesteron.

8. samkids

samkids Niet meer actief

Is deze zwangerschap trouwens verder niet ondersteund? Geen tp oid? Puur de 'rustcyclus'?

9. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je berichtje! Je hebt zeker een lieve gyn zeg, je hoort toch vaak een ander verhaal helaas... Ik ben vanmiddag maar begonnen met de bollen, geeft me toch wel een beter gevoel. Ben wel benieuwd hoe ze bij mij in het ziekenhuis gaan reageren, maar dat zie ik dan wel weer. Eerst maar eens de komende dagen doorkomen.

Het is een in een normale cyclus gebeurt, ik zou bij een nieuwe cyclus weer voor IVF gaan. Pffff, ik hoop zo dat deze blijft 'plakken'...

Bij jou gaat het goed hè, gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina