even jullie mening: reden van afmelding

Discussie in 'De lounge' gestart door , 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

wou even jullie mening vragen want voel me er echt naar onder :(

Ik heb me vanmiddag afgemeld voor morgenvroeg. Ik heb erbij vermeld dat mijn dochter ziek is (koorts). Ze vond het maar een rare reden en vond dat ik ook verantwoordelijkheid voor me werk had en dat ik mijn probleem bij hun legde :( Ik heb uitgelegd dat ze dus koorts had en te ziek is voor kinderopvang en verder geen oppas in de buurt heb wonen. Nou ze vond het maar vreemd en zei: dus jij verwacht dat ik nu vervanging ga regelen enz enz.. dus ik zei: maar als ik mij nou ziek had gemeld? dan hadden jullie toch ook vervanging moet regelen? nu hoefde ze alleen maar een oproepkracht te regelen voor een ochtend van 07.30 tot 11.30... Toen ik zei dat er vast wel vaker moeders afbellen omdat ze verder geen oppas hebben zei ze: oh? is dat zo?

ze deed echt of ik iets heel raars aan het doen was! mijn man heeft deze week net een nieuwe baan en aangezien ze alleen bij mij wil zijn heb ik mij maar afgemeld. Volgende keer zal hij thuisblijven mocht het nodig zijn..

Ben ik nu echt zo raar dat ik me heb afgemeld :(:

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat een rare baas zeg,voor kinderen dat heet eerste graads verlof,dus moet ze je gewoon vrij geven..wil ze anders zelf gaan oppassen,en ik denk dat meer mensen zich weleens zomaar ziekmelden ;)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou zo stom vind ik dat ook niet hoor.en daarbij ik heb ook straks geenn oppas in de buurt hoor de eerste familie woont 200 km verder op dus.maar je baas heeft zeker zelf geen kids

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou het ook zo doen. Als Sem ziek is, heb ik geen oppas. Alleen oma zou wel eens kunnen oppassen, maar zij werkt ook bijna elke dag. Dus ja, wat moet je anders dan?

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euh...wat verwacht ze dan? Dat je je kind ziek naar de opvang brengt? Of mocht je dr mee naar je werk nemen, ziek en al?
    Wat n rare reactie zeg...
    Bovendien zijn hier OOK wetten voor!

6. Niet meer actief

ze is gelukkig niet mijn baas maar de roosterplanner... mijn teamleider was er niet meer.. ze zei nog op het eind: nou ja ik geef het wel door aan je teamleider en die zal dan wel gesprek met je aangaan.. nou eerlijk gezegd denk ik dat zij er wel wat meer begrip voor heeft hoor..

ze deed zo bot.. snap heus wel dat het niet leuk is als iemand afmeld maar daar zijn oproepkrachten voor.. blijkbaar was ze bijna vrij ofzo... ik zou me nooit snel afmelden en daarnaast blijf ik vaak langer om me collega's te helpen dus ben helemaal niet laks ofzo...

en nu ligt mijn meissie maar een beetje te liggen.. ze is net een gloeilamp en wil alleen maar bij mama zijn.. gelukkig kan dat :D hoef hierna toch pas dinsdag weer dus is ze heus wel weer beter

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    nou ja zeg, ik had gister het zelfde, mijn baas zag me zitten en vroeg me wat er was, dus ik vertelde dat bas ziek was en dat ik het niet vertrouwde op kdv. ze zei je gaat nu naar huis om voor hem te zorgen. Als je nu niet gaat ben je misschien volgende week de hele week ziek omdat je zoon ziek is. dus kon gister morgen direct gaan. Nou hoeft je baas misschien niet zo te zijn als mijn baas, maar ze kan op zijn minst respect tonen voor de situatie. Ze heeft zelf geen kinderen zeker? ik vind het belachelijk!

8. Niet meer actief

werk in een verzorgingshuis dus kan niet zomaar weg..

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier gaan ze er bijna vanuit dat je zelf voor je kind wilt zorgen als het ziek is (zo ziek dat je er inderdaad voor thuisblijft).
    Tuurlijk, het hoeft niet op "kosten van de zaak" het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid maar dit soort dingen is helaas overmacht.

Oh en hoezo ik kan niet weg want ik werk in de zorg? Ook daar bestaan oproepkrachten.
    Bij calamiteiten is het toch niet anders?
    Iedereen doet (neem ik aan) zijn uiterste best om zelfs iets te regelen maar je kan niet tegen het KDV zeggen: euh ja, ik kan hier niet weg... ;)

Ze doen vaak (waar je ook werkt) of je onmisbaar bent maar dat is natuurlijk flauwekul.
    Niemand staat er op te springen maar soms is het gewoon niet anders en ach, hoe vaak komt dat nou voor?

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Er bestaat toch zoiets als
    "kortdurend zorgverlof"...
    Daar heeft toch iedereen recht op?

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou zo had ik laatst ook zoiets moois , als ik werk is mijn dochtertje altijd bij mijn moeder , maar mijn zusje is een paar weken geleden bevallen en kreeg gisteren een ernstige bloeding , dus mn moeder in paniek met twee kids en ze belde ook of ik thuis kon komen van werk .. nou bij ons op het werk was genoeg vervanging maar hij zei gewoon nee kan niet , pas om 16.00 kan je weg en het was 12.00 uur toen ze belde :confused:
    Nou vond het zo ronduit asociaal , wil toch niet voor me lol weg ..

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had spontaan hele gore geluiden gemaakt op het toilet, mijn haar door de war gedaan, gezicht natgemaakt..en gezegd dat ik me niet zo lekker voelde ;)

13. Niet meer actief

@elmo: ja waar een wil is is een weg maar als ik zomaar ineens weg moet zitten mijn collega's daar wel mee.. het is momenteel zo ontzettend druk maar ho maar dat er een extra personeel kan komen..dat is natuurlijk weer te duur...

ik snap haar reactie gewoon nog steeds niet en vraag mij dan ook af hoe mijn teamleider reageert.. hoewel ik niet geloof dat ze het op dezelfde manier zal overbrengen.. daarom ga ik zelf sowieso even met mijn teamleider praten want vind dit nergens op slaan..

14. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dit valt toch onder calamiteiten-verlof of kortdurend zorgverlof?
    Wat een trut zeg :(

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Inderdaad. Iedereen heeft recht op kortdurend zorgverlof.

Als je kindje ziek is en je bent ana het werk mag je accuut naar huis en dan neem je die dag calamiteitenverlof en alle dagen daarna dat je er voor moet zorgen als je geen oppas hebt worden zorgverlof. Dit is maximaal 2 weken en wordt voor minimaal 70 % door betaald.
    Dit staat allemaal in de wet voor iedere inwoner van Nederland is dit dus mogelijk! ;)

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

vertel me asjeblieft dat je wel weggegaan bent he? ik zou echt geen nee accepteren bij zoiets acuuts, gezondheid en kinderen gaan voor,

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja echt erg sommige mensen, :x

Ik had dit ook. En maar zeuren of er niemand anders is die voor haar kon zorgen.

NEE dus!

Nee hoor meid, je hebt zelfs recht op dit soort verlof. Kortdurend zorgverlof.

Ik vind het zelfs juist heel goed dat je nu al hebt gebeld, dan hebben ze zelfs nog ruim de tijd om eventueel vervanging te regelen. Eigenlijk ben je juist erg meedenkend geweest.

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja sommige collega's...

Ik heb allerlei K*t-opmerkingen moeten horen... toen mijn vorige partner ziek was....
    Ze vroegen namelijk: hoe lang dat nog ging duren? en wat mn toekomstplannen waren?
    Niemand geloofde namelijk dat hij zo ziek.. was totdat hij na 10 maanden overleed....
    (ik nam trouwens mn eigen vakantie dagen op..)

1 week na zn crematie (op 5 december) ging ik weer werken.. en toen zei diegene die over personeel ging...: "zo dat is dan wel lekker, dan heb je gelijk een vroegertje"...

Nee inleven in sommige situaties kunnen mensen niet...

Sorry beetje off-topic.. maar soms..... zucht....

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Oooh,dit is echt TE erg......

20. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    jeetje wat kunnen sommige werkgevers/ collega's hard zijn... ik kan me dat bijna niet voorstellen, als sven maandagochtend ziek wakker wordt stuur ik een smsje of bel ik even snel dat ik een dagje vrij neem.
    Nu ligt het er natuurlijk wel aan wat voor werk je doet, ik zit op kantoor en de problemen kunnen daar ook wel een dag later opgelost worden,maar ik vind toch dat iedereen recht heeft om zijn/haar kindje te gaan verzorgen als die ziek is... er is altijd wel een oplossing voor op het werk...

Deel Deze Pagina