Jeetje geloof mij als iemand mij weerhoud om naar mijn familie of kindje te gaan als er wat aan de hand is,dan kan die persoon die dag nog met een blauw oog naar huis! Geen werk ter wereld kan mij dan tegen houden! Er zijn altijd andere banen!
nee joh je bent helemaal niet onredelijk, je kind voor alles zeg! is ze helemaal van de pot gerukt.... lekker meegaand type zeg NOT!
Probleem is altijd... je recht HEBBEN... en je recht KRIJGEN... Mijn vorige werk had geen cao... en een personeelsmedewerker die het een beetje erbij deed naast de boekhouding... Toen ik ouderschapsverlof aanvroeg... hebben ze alles geprobeerd om hier onderuit te komen.... en me zelfs zitten zieken! dus tja... in sommige bedrijven is het eigenlijk niet gek meer als mensen geen zorgverlof opnemen, maar zich gewoon ziekmelden met een smoesje! Daar maken ze t soms zelf na!
Voor mij gaat m'n kind voor m'n werk! Al zou ik wél een oppas hebben, zou ik nog liever zelf bij hem zijn als ie echt ziek is! Lekker bij je meisje blijven, zij is veel belangrijker! Tsss, wat denken ze wel niet zeg, echt aso! groetjes Setje
nou precies en zij had volgens mij echt zoiets van dat me werk net zo belangrijk was.. nou echt niet dus... ze heeft zelf vast geen kinderen ofzo
@bosi33: ja daarom heb ik nu ook gebeld en niet gewacht tot morgenvroeg terwijl ik dan toch wel weet dat ze nog niet beter is..
Ik ben het wel een klein beetje met jou roosteraar eens. Kijk als je bijvoorbeeld door je KDV gebeld wordt dat je kindje ziek is en dat je hem/haar moet komen ophalen dan begrijp ik dat je hier calamiteitenverlof of zorgverlof voor kunt opnemen MAAR jij hebt nog een volle dag om een andere oplossing te verzinnen (dag ruilen met collega, ik noem maar iets). ik snap dat ze daar moeilijk over gaan doen. Wel wil ik je veel beterschap wensen met je kleintje. Groetjes Lisette
Nee, ben niet weggegaan , want ik kan het me niet veroorloven dat ik ontslagen word , maar mijn motivatie en flexibiliteit zijn bij deze wel verdwenen , van mijn kant geen hart voor de zaak meer :x
nou eigenlijk pas vanaf eind van de dag dat ze echt ziek begon te worden.. en daarnaast zou ik niet weten hoe ik mijn collega's moet bereiken want werk er nog maar 2 maandjes maar idd voor een volgende keer zou ik de nummers eens op kunnen schrijven
volgens mij heb ik laatst ergens iets gelezen over vrij krijgen als je kind ziek is. ik geloof dat het calamiteiten verlof heet ofzo. de eerste dag valt daar onder en vanaf de 2de dag gaat het over in een ander soort verlof. ze zijn verplicht om je dit te geven. het had zo mijn leidinggevende kunnen zijn die zo reageerde. ik heb op vaste dagen een oppas en als ze willen dat ik extra werk moeten ze dat ruim van te voren vragen zodat ik wat kan regelen. dat schijnt mn leidinggevende ook nog steeds niet te snappen. ik geef je groot gelijk dat je je hebt afgemeld. je kindje gaat voor alles. beterschap. liefs doris
Ohh oke... Geloof mij als ik zou werken zou de baas enz mij echt niet de les lezen hoor! Ze kunnen mij de pot op! Zij zijn niet de enigen waar je zou kunnen werken,het is maar geld... En zij zijn maar mensen...Geen goden...
me teamleider dacht er het zelfde over.. zij bracht het alleen wel op een normale manier.. ik had zelf moeten ruilen met iemand en niet het probleem bij hun neerleggen.. zal voor de volgende keer wel een telefoonlijst verzamelen dan kan ik zelf wat regelen... ik heb het helemaal niet zo bedoeld want het is nu net alsof ik mijn collega's in de steek laat.. hun zitten nu met één minder terwijl ik daarom juist gister belde... *zucht* ik trek me dit soort dingen zo erg aan
Die roosteraar had zelf toch ook met die optie kunnen komen: dat ruilen met 'n collega. Ik vraag me trouwens af of iemand daar zin in zou hebben, z'n vrije dag opofferen op zo'n korte termijn.
Og wat een wereld tegenwoordig zeg.. Sorry ik kan heel ouderwets zijn, maar mijn kindjes zijn toch echt wel veeeeeeel belangrijker dan zon stomme zeikbaas.
Bij ons is het precies hetzelfde, als je ziek bent heb je pech en moet je zelf maar iets regelen. De baas wil niet daarvoor opdraaien. Gelukkig zijn ze bij mijn man schappelijker.
Ja, de volgende keer zeg je er niets over als je aan ziet komen dat je kind ziek wordt en meld je je 's morgens vroeg pas af omdat je kind "plotseling" ziek is geworden. Dit werken ze zelf in de hand op deze manier... In goed overleg is veel mogelijk, maar jouw kind gaat wel boven je werk hoor. Trek het je niet teveel aan meid. Het is maar werk...
Hee meis, Je hebt groot gelijk dat je af hebt gebeld. En die reactie van die planner slaat echt werkelijk nergens op. Maja zo zijn er wel meer werkgevers die alleen maar aan het werk denken en niet aan het personeel. Meis snap heel goed dat het je erg aan trekt maar moet je echt niet doen hoor! Jij kan er niks aan doen dat ze ziek is. Nou geef haar een dikke kus van mij! xxjes