mijn ouders waren laatst 25 jaar getrouwd. Als cadeau zijn we naar een fotograaf geweest. Heb 3 broertjes en een zusje. 1 broertje heeft een vriendin, maar zij kan niet zo erg goed met mijn moeder opschieten. (dit omdat zij niet op de begravenis van mijn oma was, omdat ze rijles belangrijker vond) Wij hebben een foto laten maken met alleen ons 5en en eentje met aanhang: dus mijn man en dochtertje en mijn broertje zijn vriendin. Had haar er liever niet op gehad, maar deed het voor mijn broertje. Op de dag dat mijn ouders 25 jaar getrouwd waren zijn we naar een wok inn restaurant geweest. Die vriendin ging dus niet mee. Maar nu wil ik jullie mening graag weten want: - zij heeft mijn ouders dus helemaal niet gefeliciteerd, zelf geen kaartje gestuurd. Vinden jullie dit nou normaal? Ik vind namelijk dat ze dat best even had kunnen doen. Mijn moeder is overigens helemaal niet blij met die foto waar zij op staat! Kan het best wel begrijpen, heb er achteraf veel spijt van dat zij erop staat!Maar goed, ik denk dat mijn broertje anders ook niet mee wou op de foto.
Nou leuke vriendin heeft jouw broer. Ook raar dat hij het allemaal maar normaal vindt dat zij niet meegaat naar familie aangelegenheden? Maar dit zijn altijd moeilijke issues. Je kwetst je broer als zij er niet op mag, en je moeder is niet blij met de foto.. Je doet het toch nooit goed. Vriendin van mij haar moeder overleed. Haar broer wilde perse zijn vriendin (die hij echt net kende) op de rouwkaart vermelden terwijl mijn vriendin wist dat haar moeder helemaal niets met die vriendin had. Toch maar op de kaart gezet en 2 maanden later was het uit. Nou baalt ze er enorm van dat zij erop staat... Maar ja, ze wilde haar broer niet kwetsen door te zeggen dat zij er niet op mocht. Maar ik vind het heel normaal dat jij er zo over denkt. Vind het ook echt niet aardig van je schoonzus.
Tja een kaartje zou ik ook niet doen ! Ben niet zo van de kaartjes! Maar als je een andere afspraak hebt op die dag/avond dan is een felicitatie en evt een bloemetje oid toch wel op zn plaats lijkt mij! Vind dat je als schoondochter (want ja, zo noem ik dat gewoon als je samen bent) best wat meer belangstelling mag tonen! Het is dan gewoon ook een stukje van je familie! Maarja das mijn persoonlijke mening! Maar zijn ze misschien net samen ofzo? Dat ze daarom niet met zulke dingen met jullie mee wil doen zegmaar? Weet niet hoor, zomaar een idee ! Liefs, Hanneke!
Hoe lang zijn ze samen dan? Vind dat je moeder namelijk ook niet bepaald aardig reageert tov haar. Misschien voelt zij zich ook wel buitengesloten. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder alleen maar haar liever er niet bij heeft omdat ze niet op de begrafenis van je oma was. Mijn ouders zouden daar althans helemaal niet moeilijk om doen, helemaal niet als ze elkaar nog niet zo lang zouden kennen.
En dit mi al helemaal als ze net samen zijn en zij dan niet mee gaat naar die begrafenis. Kan me heel goed voorstellen dat ze dan zoiets heeft van doe maar niet. Om nu je hele schoonfamilie voor het eerst tegen te komen op een begrafenis is mi nou ook niet zo een prettige ervaring. Maar oke, dat vind ik dus niet kunnen als ze al een tijdje bij elkaar waren! Vandaar dat ik me dat idd ook af vroeg !
Ik denk dat ze haar niet echt welkom voelt bij jullie, dat jullie haar liever niet op de foto wilden hebben dat voelt zij ook wel. En je broertje ziet ook wel aan je moeder dat ze niet blij is met de foto. Denk dat het niet alleen aan je schoonzusje lig, maar ook bij jullie zelf. Maar je hoort het verhaal maar van een kant en dat is moeilijk oordelen, of juist makkelijk.
ze zijn ongeveer zo'n 6 jaar bij elkaar denk ik zo. mijn broertje moet en gaat overal mee heen naar haar familie aangelegenheden. Zij wou niet naar de begrafenis omdat zij haar rijles belangrijker vond. Mijn oma vond haar erg aardig en ze kwam er regelmatig. Al zou ze het niet voor oma doen, dan toch voor mijn broertje? o ja op de dag dat we uit eten gingen had zij niets anders, maar ze wil wil gewoonweg niet!
mijn moeder heeft veel met haar gepraat en heeft vaak genoeg bemiddeld tussen haar en mijn broertje. mijn moeder is enorm gemakkelijk en niet snel kwaad te krijgen.
Al 6 jaar samen en dan zo reageren, vind ik erg egoïstisch van haar. Zij wil blijkbaar alleen jouw broer, maar niet zijn familie. Ik vind dit dus geen normaal gedrag. De enige die hier iets aan kan doen is jouw broer.
Ik vind dergelijk topic altijd moeilijk, jij vraagt naar onze mening op basis van een paar zinnen. Maar nu wil ik jullie mening graag weten want: - zij heeft mijn ouders dus helemaal niet gefeliciteerd, zelf geen kaartje gestuurd. Mijn mening.. niet netjes! Maar er zit vast veel meer achter en gaat veel dieper.. Heb je haar al eens gevraagd waarom ze niet op de begravenis was, misschien kan ze het wel niet aan of is er een andere reden. Kan me niet voorstellen dat je niet naar de begravenis van de oma van je vriend gaat terwijl ze ook nog een goede band met haar had. groetjes
moeilijk oordelen zonder het hele verhaal te kennen, maar uit eigen ervaring merk ik wel dat familie van de "dochter"altijd boven die van de "zoon"gaat. Mijn broertje doet ook van alles met schoonfamilie, maar zijn eigen familie is veel minder belangrijk
Mijn mening; als ze al 6 jaar samen zijn, dan heeft ze die dingen maar gewoon te doen uit respect voor jou broer! Ze hoeft verder niet de deur plat te lopen bij jullie of dikke maatjes te worden met iedereen. Maar sommige dingen behoor je gewoon te doen..klaar! Als ik jou broer was zou ik dan ook best pissig zijn als mijn vriendin niet naar dit soort gelegenheden komt.
Ik zou zeggen: Laat je schoonzusje en je broertje het lekker samen uitzoeken. Misschien hadden die twee die dag net een ontiegelijke ruzie achter de rug en had ze het gewoon ff helemaal gehad, weet jij veel. Je broertje heeft een relatie met haar.. wanneer hem het niet bevalt moet HIJ daar wat van zeggen.
Dat wou ik ook net zeggen. Wie weet heeft je broertje er zelf wel helemaal geen belang bij dat zij overal mee naar toe gaat. En ik trek zelf ook veel meer naar mijn ouders als naar mijn schoonouders. Ik heb totaal niks met die mensen. (nou is er ook wel iets meer aan de hand, maar toch)
Persoonlijk vind ik het gedrag van haar niet door de beugel kunnen. Mijn man en ik waren nog niet eens zo lang bij elkaar toen zijn opa overleed en ik kende een deel van zijn familie nog niet. Toch ben ik naar de begrafenis gegaan uit respect voor zowel de overleden opa, mijn man en zijn familie. Persoonlijk vind ik zoiets als rijles totaal irrelevant als het om zoiets gaat als een afscheid. Wat ik zelf al helemaal niet vind kunnen is dat ze niet eens een kaartje heeft gestuurd of tenminste iets heeft laten horen van een felicitatie voor het 25-jarige huwelijk van je ouders. Zelfs al is de band helemaal niet goed, zou ik het gewoon gedaan hebben uit fatsoen. Net zoals dat ik geboortekaartjes heb gestuurd naar familieleden van beide kanten die ik niet mag en niet echt ken en zelfs waar ik een hekel aan heb.
ik weet niet hoe oud ze is? misschien is het haar allemaal niet bijgebracht, ik was ook zo en ik ben blij dat iemand de moeite heeft genomen om mij rustig te vertellen dat dat niet kan en hoort, gelijk oordelen is wel een beetje hard, zeker als je niet weet wat zij normaal vindt en in wat voor situatie ze zit, ik vind dat je altijd eerst moet vragen of het die persoon zelf is opgevallen hoe dat moet overkomen op jullie, naar aanleiding van haar antwoord kan je altijd nog beslissen of het terecht is hoe jullie erover denken.
Misschien heeft zij een reden waarom ze wat afstandelijk is naar jouw familie. We horen alleen jouw verhaal, en niet dat van haar. Dus ik kan er ook weinig over zeggen. Misschien zit er wel heel iets achter wat wij niet weten.
zij is een erg verwend meisje. Ze krijgt alles, ze leven in luxe. ze wou gewoon niet mee naar de bergrafenis omdat haar rijles belangrijker was. zo is ze nou eenmaal. zij gaat voor. alsl ze hier bij ons is, doe ik heel normaal tegen haar hoor, dat doe ik voor mijn broertje. mijn ouders pikken erg veel, maar sommige dingen kunnen niet door de beugel.
Dan heb je je mening over haar toch al klaar? Wat voor reacties verwacht je dan nog, dat het inderdaad belachelijk is enz enz?