Gister kreeg ik dus een brief van een bank dat mijn aanvraag voor een doorlopend krediet van 50.000 euro was gehonoreerd en gestort op mijn rekeningnummer. Had niets aangevraagd dus vermoede al dat het niet in de haak was. Heb vanmorgen meteen de betreffende bank gebeld en die wisten al VANAF BEGIN SEPTEMBER dat er met mijn naam gefraudeerd is :x Ze hebben ws nav een sollicitatie waarbij ik een kopie id af heb gegeven mijn id gegevens gebruikt om geld te lenen. En het is ze nog gelukt ook. Toen ik belde zei die jongen die ik aan de lijn had doodleuk: "Ach jah, we maken het vaker mee, we zagen, toen het geld gestort was dat het rekeningnummer niet overeen kwam met jou naam". Dat check je toch VANTEVOREN!!!! Nah jah, de bank is verzekerd dus die maakt het niet veel uit maar wie weet wat die gasten nog meer allemaal op mijn naam afgesloten hebben. Heb tot nu toe niets gehoord verder dus hoop maar dat het hierbij blijft. Morgen liggen, als het goed is, de papieren van de bank in mijn brievenbus, dus kan ik aangifte doen. Gelukkig is mijn idbewijs 5 januari verloren maar ben er goed ziek van. 50.000 euro op mijn naam GRMBL!!! Ik ga er geen cent aan betalen, niet eens een euro!!! Hadden ze maar beter moeten checken vooraf hoor... Hoop dat alles met een sisser afloopt. Dus kijk uit met je gegevens, kassabonnen, post, vuilniszooi, ze schijnen alles na te zoeken als ze kwaad willen. En ach, lets be honest, het word ze ook wel erg makkelijk gemaakt.... zucht....
Jezus mina zeg, het word ze idd wel heel erg makkelijk gemaakt .. Ik zou die gene villen .. weet je de gegevens van die persoon ? ik zou gelijk de politie er op af sturen .. Weet je wat ik zo vreemd vind, moet je niet tekenen ofzo als je geld leent ? Of zouden ze dat ook hebben gefraudeerd ? Anders kan je wel heel erg makkelijk geld stelen van iedereen ..
Jeetje, wat vreselijk! Inderdaad aangifte doen. En vind het ook zeer slecht van de bank! Mijn echte vader heeft een keer mijn moeders handtekening bij de bank vervalst...hij gebruikte ook nog haar handtekening van toen hun getrouwd waren. En ze waren al 10 jaar gescheiden. Toen mijn moeder er achter kwam....heeft ze echt heel veel gemeende excusses gekregen van de bank. Ook vroegen ze of ze aangifte wilde doen (heeft ze overigens niet gedaan) En na een week kreeg ze een hele dikke bos bloemen thuis. Die bank wist dus wel hoe het hoort....
Jeetje meid wat naar. Pfff het wordt ze inderdaad wel erg makkelijk gemaakt zo. Wat stom dat ze dat bij die bank niet goed hebben nagekeken. Idd niets betalen. Wat vreselijk rot zeg jeetje. Veel succes met het afhandelen ervan
Waaaaaaaaaaaaaaaat? Jemig joh....das niet mis. Ik zou in ieder geval direct aangifte doen bij de politie. Dan heb je dat iig alvast gedaan voor het geval je meer verrassingen te wachten staan.
Lekker makkelijk dan..... En wat hebben die z*kk*nwassers nog meer op jouw naam afgelosten... wie zal het zeggen. Morgen direct aangifte doen! Belachelijk dat ze de naam/nummer controle ACHTERAF doen, maarja heb wel vaker meegemaakt dat ze de naam/nummercontrole niet uitvoeren!
Tering, wat een bedrag. Maar staat dit bedrag nou nergens gemeld op jouwn naam? Dus als je een huis wil kopen, dat ze dan niet 50.000 zien staan? Wat een hufters zijn het ook hé.
Ik zou me helemaal lam schrikken. Verstandig om aangifte te doen. Hopelijk blijft het hierbij en hebben ze idd niet meer gekke dingen op/met jouw naam gedaan .
Wat stom ook van de bank dat ze pas bij de storting zagen dat de reknrs niet overeenkwamen Maar dan nog ze moeten gewoon van iemands id afblijven!:x
Jah, ik heb de bank gebeld dat ik die codering niet wil hebben dat ik een schuld van 50.000 euro wil hebben. Over 2 weken nog eens contact met BKR opnemen. Kan het niet gebruiken hoor... Pfffff....
Ja dat moet je goed in de gaten houden. Die gaan natuurlijk geen cent betalen, en straks heb jij een negatief BKR.
jeetje! 50.000 euro? als het ze gelukt was dan was je mooi de pisang nou! wat doet die bank er makkelijk over zeg, ik zou me daar toch pissig zijn als ze het vanaf september al wisten en mij niet op zijn minst even gebeld hadden of ik er ook van wist! :x
Mooi klote meis! Ik herken het helaas, 4 jaar geleden is hier het gezeik begonnen en ik ben er nog steeds mee bezig....
Wat is er bij jou precies gebeurd dan? Want het is ze wel gelukt die 50.000 euro te pakken op mijn naam. Echter de bank zei dat ze het vaker meemaakten en dat ik me echt geen zorgen hoef te maken...
Wat vreselijk! Dit gaat blijkbaar wel heel makkelijk? Ach zijn ze toch voor verzekerd... nou ja wat een instelling van zo'n bank! Hoop niet voor je dat dit net als Truusdemier 4 jaar gaat duren. bah..
Ik PB je morgen even het verhaal, ik krijg nu pas de laptop terug van mijn vriend maar duik nu lekker naar bed
Ik heb toevallig vandeweek een papierversnipperaar gekocht om zulke dingen een klein beetje te kunnen voorkomen! Er was een programma op tv over zoiets...dat mensen met een rekeningafschrift bijv. al heel veel kwaad kunnen! Hier komen ook wel eens zomaar brieven binnen van creditcardmaatschapijen...aleen maar even een handtekening zetten en je heb 10.000 euro! Maar wel onze naam en adres e.d. staat erop! Geen idee ook hoed dat hier terecht komt! Maar alle dingen die nu informatie over ons bevat gaat nu dus eerst door de versnipperaar! Hoop dat het helpt! Heel veel sterkte! Hoop dat het allemaal snel afgehandeld is en dat jullie er iig geen last van hebben!
Heb dit vaker gezien in mijn werk helaas. Je hebt nog geluk gehad, heel fout om dit nu te zeggen natuurlijk, want het is klote. Maar.. meestal wachten ze de postbode op, zodat je dus die brief die je gister hebt ontvangen, niet ontvangen zou. Dan zou je van niets weten en zouden zij het geld innen. Dus ondanks dat het erg klote is, toch nog een beetje geluk gehad. En die banksukkel die je aan de lijn had...:x:x:x