Winterjas? Welke maat? Nog tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloempjuh23, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben er misschien vroeg bij maar ik zie overal al leuke winterjasjes hangen voor mijn dochtertje. Ik ben zo bang dat als ik er eentje wil gaan kopen er niks leuks meer is. Dat had ik namelijk ook al met haar zomerjasje en dat gaat me niet nog een keer gebeuren. Dus ik ben alvast een beetje aan het rond kijken.

Ik vind een winterjas ook belangrijker dan een zomerjas want deze jas gaat ze nog veel aan krijgen.

Alleen ik zou niet weten welke maat ik dan zou moeten kopen..

Ze is nu bijna 9 maanden en maatje 74 zit haar nu goed.
    Sommige shirtjes/broekjes zijn nog wel wat groot maar dat hangt ook van het merk af.

Ik zou dan zelf denken maatje 80 of kan ik hem beter een maatje groter kopen aangezien ze in de winter ook groter wordt..

Graag jullie tips!

Liefs Bloempjuh

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou de jas op de groei kopen, aangezien je een winterjas nu nog niet draagt en hij moet wel een halfjaar mee. De jas passen en dan in de zij, de lengte en de mouwen een paar centimeter extra overhouden. En het passen met een dik truitje of vest, niet met een dun shirtje! Gemiddeld kom je dan op 1-2 maten groter uit dan de maat die je kindje nu draagt. Hier gaat dat elke keer perfect met winter- en zomerjassen.

Onze meid draagt nu maat 92-98, ik heb een winterjas in maat 104 gekocht.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou maat 80 nemen

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier het zelfde dilemma. Mijn zoontje heeft ook 74 maar ik ga denk ik voor maat 80. Ik denk dat 86 erg groot is en hij groeit niet zo heel snel.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik zou maat 80 nemen. Mijn dochter zat voor de zomer in 74 en nu nog steeds in 74/80 met die maat doen ze heel lang!

6. p1982

p1982 Niet meer actief

me dochter heeft soms 74 en rest 80 aan (sinds 1 week) en ze zeiden in winkel winterjas maat 86.

kijk ook naar het model van het jasje

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs krijgt van zn beppe een winterjasje.. maat 80 hebben we gedaan.. Als ie te klein is, dan is er wel een marktplaats of ebay waar we een maatje groter kunnen scoren..

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou niet al te groot nemen, mijn ervaring is dat winterjassen vaak al groot vallen!
    Ik had dus vorige jaar wel een maat groter genomen, en volgens mij kan hij die dit jaar pas aan, want vorig jaar was hij echt te groot!

Mijn jongste zit nu in een maat 80/86 en ik ga voor maat 86 winterjas. De oudste heeft maat 104 en ik ga ook voor een jas maat 104 (hij groeit natuurlijk niet zoveel meer elk jaar, hij wordt in oktober 3).

9. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Let wel goed op want winterjassen vallen hier groter dan zijn normale kleding. Maarja beter te groot dan te klein. Ik zou een maat 80 kopen inderdaad. Gaat meestel wel wat langer mee en ze moet er nog erg lang mee doen

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou ook gaan voor 80! Verschil tussen maat 80 en 86 is meestal echt groot. Wel even kijken naar de jas want er zijn merken die klein vallen, dan heb je misschien wel 86 nodig. Ik leg altijd als ik twijfel 2 kledingstukken op elkaar en kijk dan hoeveel het scheelt, als het niets of bijna niets scheelt neem ik de grootste anders niet.

Een te grote jas staat ook erg armoedig bij een kindje en zeker als ze er van de winter ook mee rond zal lopen, wat heel goed kan al is het aan je hand.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Passen zou ik zeggen, Ietsjes te groot is prima maar echt te groot ziet er niet uit en ieder merk valt weer anders

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat ik toen gedaan heb toen mijn dochter een maandje jonger was dan jouw dochter nu, was gewoon passen en advies vragen in een goede babymodespeciaalzaak. Je kindje zit nog veel in de kinderwagen en MC, dus te groot kopen is dan echt niet comfertabel.

Maareh, je bent er wel op tijd bij zeg! ;)

13. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nou hier kan het snel gaan hoor. Begin zomer geen korte broek meer te verkrijgen en dan heb ik het over juni. Dus heb ook al een winterjas in huis (ook omdat ik hem zag hangen en hem erg leuk vond haha)

14. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips meiden!

Ja, nu groeien ze inderdaad niet zo heel hard meer vandaar ook mijn vraag. Ik heb al een aantal leuke jassen gezien dus ik ga gewoon wel even passen. Als ik het zo hoor ga ik denk ik toch voor maat 80.

Het is inderdaad al vroeg om nu te gaan kijken maar toen ik van het voorjaar op een zomerjas uit ging hadden ze ook niks leuks meer hangen.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het is heel erg, maar je moet in augustus echt al een jas kopen, anders heb je straks geen of weinig keuze meer. Hartstikke gek,natuurlijk maar je moet er wel aan mee doen! Als niemand er meer aan me zou doen is het opgelost, maar tot die tijd ben je het (bijna wel) verplicht.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou zeker maat 80 nemen. Denk eraan dat er straks natuurlijk ook nog een dikke trui onder moet passen of vest

17. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Hallo!

Ik heb ongeveer de zelfde vraag..
    Onze Zoon is nu 3 maanden, en zit in maatje 62/68 sommige kleding zit al strak in deze maat, sommige goed en sommige nog iets te groot.. nu zag ik bij de H&M een super leuke winterjas voor hem..

Dus mijn vraag, wat voor maat kan ik die het beste nemen??
    Nu weet ik dat H&M meestal al aardig groot valt!

Dus dacht zelf mischien een 74/80 dan??? Of zou hij niet zoveel groeien??

Liefs! xxx :)

18. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

vind ik wel een lastige want mijn zoontje zat echt pas met 9 maanden in 74. 80 zou ik zeker niet nemen is best groot. in 68 zijn mijn zoontje best lang. Langer dan in 62 in ieder geval.

19. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Dus zou ik beter wel die 62/68 moeten nemen, aangezien H&M toch ook wel al groot valt... ;)

Liefs! xxx

Deel Deze Pagina