Ik heb even een vraagje, reageer ik nou overdreven: Mijn buurman houd van feesten en house muziek. We hebben een lange geschiedenis van klagen. Mijn oudste is nu 4 jaar en moet elke dag naar school. Vanavond: 4 vrienden in de achtertuin, muziek heel zacht. Niks aan de hand. Ik heb geen reden om te klagen, 20 uur: muziek ineens mega hard staan vrienden door een megafoon te schreeuwen. Ik loop de achtertuin in om te vragen of de muziek wat zachter mag, niet uit maar gewoon wat zachter. Zijn reactie vanuit zijn keuken: sodermieter op, het is 8 uur s' avonds. Ben ik nou gek!
nou de reactie had wel anders gekund idd! je stelt volgens mij een normale vraag omdat je een kind hebt die ligt te slapen en weer naar school moet.
Nou lekkere buurman dan...hij had wel anders mogen reageren... Helaas is idd de regel 22u...maar goed, als je een beetje goede buren bent, houd je rekening met elkaar...
Meiden, Hier hetzelfde verhaal en zodra mensen iets als overlast ervaren, is het ook overlast en daar mag je gewoon over klagen of melding van maken. Hier ooit om 4 uur smiddags echt de radio bij de buren zo hard aan dat wij elkaar binnen met de ramen en deuren dicht niet meer konden verstaan uiteindelijk de politie gebeld wat we moesten doen.. die zeiden eigenlijk meteen mevrouw dit valt onder geluidsoverlast die regel van 22:00 uur is al heel lang niet meer, zodra iemand het ziet als overlast is het ook overlast.... Dus je mag wel degelijk klagen en vind het niet meer dan je goedrecht!! Liefs Ukje
Wat een botte reactie zeg! Ik vind sowieso om keiharde muziek te draaien buiten niet nodig,(als je een keer een tuinfeestje hebt kan ik me voorstellen dat je de muziek een keer harder hebt staan) als ik dit zo lees komt het erg vaak voor. Je reactie vind ik dus normaal
Weet je als het nou gewoon eens i keer was! Maar het is altijd bij hem. Ik ben tegenwoordig gewoon bang om thuis te komen als ik een dagje weg ga omdat ik niet weet wat ik aan tref thuis. Ik moet zeggen dat ik er best een beetje lichamelijk ziek van ben. Ik zit alleen vast, het is een koophuis. Verhuizen zit er gewoon niet in. En wie zegt dat de volgende straat wel rustig is. Ik baal er gewoon van dat het wel lijkt alsof alleen wij klegen. Want niemand gaat er nooit heen ook de buren naast hem, maar dat zijn 2 oude turkse mensen die bijna geen nederlands spreken, volgens mij zien die gewoon bang voor hem.
Het voor vanavond de boel laten, tot 22:00 ookal geldt dat misschien niet meer. En dan de politie bellen.. Als dat niet nodig is morgen of overmorgen als hij wat rustiger is (vind het nogal een 'wilde' reactie) hem even aanspreken en proberen uit te leggen, dat je geen problemen hebt met wat zachte muziek en vrienden in de tuin. Maar dat het niet hoeft zoals je het hier verteld, en zeker niet door de weeks. En als hij niet wilt luisteren, dan laten voelen. En lekker in je sexy snoopy pyama bij hem meegaan feesten. Ik ben best geduldig, maar eens ben ik het een x goed zat. En dan word het aanbellen en kloppen, of hij nu rekening gaat houden met zijn kop, en of hij de verstandshouding goed wilt houden, de ja of de nee. Anders heb ik 2 terrorpeuters en 1 terror dreumes die met alle liefde smorgens om 6 uur de tuin in willen.
Je mag ten alle tijden de politie bellen als je écht overlast hebt. Ik vind het zo kinderachtig! Lawaai maken, zich gedragen alsof ze de enige mensen zijn in de straat! Met hem praten, op een rustig moment, is zeker geen optie!
Whahahaha Ow ik zie het al helemaal voor me geweldig!!! Hahaha echt humor!! Ook al is de reden waarom het dan gedaan zou worden niet zo leuk item je schrijft het met héél veel humor op... super!!!
Maar dat is het dus, hij trekt zicht niks aan van die 22 uur regel. Vorige maand was hij gezellig om 23 uur in de avond aan het boren op een door de weekse avond. Ik zat ook al te denken om misschien even langs te gaan vandaag. Hij had gisteren ook vrienden over de vloer. Dus hij kon zich ook niet laten kennen tegenover zijn hommies.
@tinkerbel Owh bah, ik kan me voorstellen dat je woongenot verminderd wordt door dat gehannes. Absurd dat hij op zo'n (asociale) manier tegen je reageert. Jammer dat hij niet een beetje rekening met de buurt kan houden, heb je ook nog andere buren die overlast hebben? Misschien is gewoon eens in gesprek gaan een idee, of heb je dat al gedaan? Dat die regel niet meer bestaat is nieuw voor mij. Maar de stelling "zodra iemand het ziet als overlast is het ook overlast" kan m.i. niet opgaan. Sommige mensen ervaren al overlast als de buurman een scheet laat, zo kun je niks meer. [Edit] net even opgezocht maar de huidige regels zijn dit: [bron] Regels voor geluidsoverlast buren en werk Voor geluidsoverlast van buren zijn geen wettelijke geluidsnormen vastgelegd. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) heeft een Handreiking burenlawaai opgesteld met oplossingen voor geluidshinder van buren. Hmm jammer ik vond die 22u regel wel een mooi uiterste om zachtjes te zijn.
Als hij een reactie geeft als het is pas 8 uur 's avonds zou ik als ik jou was mn kinderen om 6 uur 's morgens in alle paraatheid hebben. Ik weet niet of je verwamingsbuizen hebt laten aan zijn kant van het huis.. maarja daar fietsen kinderen nou eenmaal tegenaan enzo. Sorry ja ik ben heel erg van het terug treiteren hahah misschien niet goed maar het lucht zo ontzettend op. Of als je weet aan welke kant zijn slaakamer zit in de kamer die daarnaast de tv lekker hard zetten 's morgens vroeg. Als hij dan klaagt zeg je het is pas 6 uur 's morgens haha jij houd toch ook geen rekening met ons? Zo simpel is het
Ik vind wel knap dat je langs gaat. Ikzelf had de wijkagent gebeld, als je al z'n verleden van klagen ect. met hem hebt... Vind zijn reactie ook erg associaal! Jesus, hij kan toch gewoon de muziek wat zachter zetten en verder zn mond houden........!
ik ben niet van het klagen , meer principe leef en laat leven en ik val dus ook niet over de muziek. maar over de megafoon, dat is echt iets waarvan mijn zoon helemaal van zijn rel zou kunnen gaan. ik zou dus inderdaad gaan vragen of die megafoon ook even wieberen mag. wij hadden een gluur buurman die ook een zeiksnor was. Denk partytent opgebouwd zodat auto die net gespoten was kon opdrogen (achter in onze 20 bij 15 meter tuin) is ie gaan klagen bij gemeente wat woningbouw reageerde niet naar zijn zin. die wisten dat het voor het drogen was en dat we ons huwelijk elders vierde Hij klaagde over dat we een groot huwelijks feest in die tent gingen geven en we hadden bouwvergunning aan moeten vragen! heb de meneer van de gemeente vertelt hoe en wat en die zei oo ja officieel had je die party tent aan moeten vragen , maar zegt ie als het voor die 2 dagen is zeg ik veel succes en fijne bruiloft.
Ik vind het echt heel vervelend voor jullie, en reacties als: tja balen, maar het mag tot 22.00 uur vind ik echt onzin. Alsof dat lekker sociaal is. Als mijn buurman sodemieter op tegen mij gezegd had, had ik meteen de politie gebeld. Is tie helemaal gek geworden!!
Ik had net mijn moeder aan de lijn om even mijn hart te luchten en zij zegt ook, heeft het wel zin om met hem te gaan praten. Je hebt het al zoveel keer geprobeerd. Het grappige was trouwens nadat hij tegen mij schreeuwde dat ik moet opsodemieteren maar dat wel meteen de muziek zachter werd gezet. Ik baal er gewoon van, dat niemand verder klaagt. Want gooit ie steeds in mijn gezicht. Jullie zijn oude lullen en moeten beetje genieten van het leven, en niemand anders klaagt alleen jullie. Volgens mij is de rest gewoon bang.
Zo onwijs vervelend dit. Ik hoop ook zo dat mijn buren nooit gaan verhuizen. Ik had vroeger ook zo'n buurvrouw. Keihard haar muziek aan. In de avond maar voornamelijk wel overdag maar dan zo enorm had dat de kopjes op mijn magnetron stonden te trillen. Vaak in de zomer met de ramen wagenwijd open. Moest ook wel want het werd daar 30 graden. Nou geloof mij, zo hard kan op geen enkel tijdstip. Ja even een nummer ofzo maar niet uren achter elkaar. Ook ik was echt nerveus ervan...... We hebben er een keer goed over gesproken en toen ging het. Zij is hierna weleens klagend aan de deur geweest omdat mijn dochter teveel stampte. Echter daar kon ik vrij weinig aan doen. Een kind loopt nu eenmaal. Ach gelukkig ben ik daar weg en lig ik nu hier op mijn bedje vanuit een erg leuk huis dit te typen.....