Bieden op een huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Lionne, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij zijn op zoek naar een woonhuis.

Nou hebben we een leuk huis gezien, maar te duur. Hoeveel kun je onder de vraagprijs bieden? (Huis ziet er netjes, maar gedateerd uit)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat ligt onder meer aan de prijsklasse. Bij een huis van 150.000 kun je geen 80.000 eronder bieden, bij een huis van 800.000 kan dat wel. Verder, hoe is de technische staat van het huis, in wat voor wijk ligt het, hoe zijn vergelijkbare huizen geprijsd, hoe lang staat het al te koop, hoe graag willen de kopers er vanaf? Etc...

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Het staat meer dan 6 maanden te koop, keurige buurt, bewoner is overleden, onderhoud is prima. Huis ernaast staat te koop. Maar daar moet alles aan gedaan geworden. Vraagprijs is 225.000

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja...lastig oordelen zo vanachter de computer en ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als het een reeele vraagprijs is, zou ik denk ik iets van 175.000/180.000 proberen ofzo en dan proberen uit te komen rond de 190.000. Denk ik. Het is een kopersmarkt, dus je moet niet met al te weinig genoegen nemen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh, en je zegt te duur? Wat is je max? Want een tophypotheek nemen is ook niet echt relaxt...en kan nog maar heel even. Volgend jaar mag je de kosten koper niet meer meefinancieren en geen aflossingsvrij deel meer hebben etc.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Heb je een link van funda?

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd een maximale hypotheek is zeker in deze tijd niet verstandig.
    Je schrijft dat het gedateerd is, je moet dus ook nog verbouwen en inrichten hou dat in je achterhoofd. Je zou een bouwtechnisch rapport op kunnen laten maken om het onderhandelen makkelijker te maken.

Het is vanaf een computer een beetje lastig oordelen wat de juiste prijs is.

8. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het huis graag kwijt willen. Dan kun je geluk hebben. Zo zijn vrienden van ons ook voor een mooi prijsje aan hun huis gekomen.
    Houd er idd rekening mee dat er in 2013 veel gaat veranderen en het moeilijker wordt een huis te kopen!

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Kosten koper wordt gedurende 5 jaar met 1% per jaar verlaagd.
    Dus in 2013 kan je ipv 105% 104% lenen.

10. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Kijk ook eens op andere sites naar dit huis: bijvoorbeeld jaap.nl of huizenzoeker.nl. Daar staat ook op wanneer het huis precies op de markt is gekomen en prijsveranderingen in het verleden. Zo kan je erachter komen of het misschien al een paar jaar te koop staat en of het al eens in prijs is verlaagd.

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
  12. minon

minon Niet meer actief

Ben niet bekend in Bilthoven maar de vraagrpijs van 225.000 lijkt me echt veeeel te hoog voor wat het huis te bieden heeft. Wel een hoop grond maar het huis zelf is echt gedateerd. Voor 225.000 heb je hier in de buurt van Leerdam echt een huis waar je alleen je koffers mee hoeft te nemen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Denk dat omgeving Bilthoven de prijzen gemiddeld wel hoger liggen. Wij hebben toevallig onlangs ook een tussenwoning gekocht grens Gelderland/Zuid-Holland en daarvan was de taxatiewaarde 180.000 euro met een nieuwe keuken, nieuwe badkamer en verder geen technische gebreken. Bij dit huis is de keuken nogal gedateerd, je hebt maar 4 groepen elektra, verwarming met een gashaard en niet met CV ketel...Dat zijn denk ik sowieso dingen waar geld in gaat zitten.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent op dit huis, echt heel leuk. Maar laat je door dit gevoel niet leiden! Ik vind de vraagprijs hoog, maar ik weet niet of dat voor deze gemeente normaal is. Daarnaast moet echt alles nog gebeuren. Nu is het te duur, stel dat je er nog een hoop af krijgt is het een maximale hypotheek maar je zal ook nog een hoop moeten verbouwen. Nu lijken het alleen de gedateerde dingen zoals geen cv, keuken en badkamer te zijn. Maar denk aan de schrootjes en alle achterstallig onderhoudt van zo'n oude woning. Zelfs een huis die er super af uit ziet, ziet er zonder meubels minder uit. Dus ik verwacht dat hier zeker nog een hoop naar boven zal komen. Als je toch van plan bent het te kopen laat dat wel een bouwtechnisch rapport opmaken!

15. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ik zou zeggen ga daar ver onder zitten.... het is heel erg gedateerd (niet een klein beetje) Hier zullen vrees ik een berg gebreken tevoorschijn komen als je eenmaal gaat beginnen aan een verbouwing.
    Laat dus zeker een bouwkundige keuring doen maar zelf zou ik voor dit huis momenteel (ondanks dat het in bilthoven staat) niet meer voor over hebben dan tussen de 150.000 en 175.000

16. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eén a twee huizen verder staat een hoekwoning te koop. Gedateerd maar met meer woon en perceel oppervlak. http://www.funda.nl/koop/bilthoven/huis-48498970-talinglaan-29/kenmerken/

Hier vragen ze zo te zien 195.000 kk voor. Ik zelf zou dus nooit meer voor een tussenwoning betalen (of de tussenwoning moet perfect zijn en de kosten om de hoekwoning aan te passen moeten hoger liggen).

17. Yris

Yris Niet meer actief

Ik zou een aankoopmakelaar inschakelen, die zal vast een mooie prijs voor je er uit kunnen halen :) zelf heb ik er goede ervaring mee! het heeft ons veel geld bespaard, goede hypotheek heeft hij geregeld met de bank ed.. ik stond er van te kijken hoeveel tijd hij in ons heeft gestoken, daarom vind ik hem zeker het geld waard!

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik de vraagprijs veelste hoog. Dit pand en het pand ernaast moeten beiden erg veel aan gebeuren. Heb je het al van binnen gezien of alleen nog maar op de foto's?

Sowieso nooi beginnen met bieden voordat je het van binnen gezien hebt.

19. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Wij hebben net een ervaring achter de rug met het verkopen van een huis van overleden ouders.
    Dus ik zou me voor kunnen stellen dat de mensen zeer blij zijn als ze het in deze tijd uberhaubt al kwijt raken. Vaak zitten er nog steeds kosten aan verbonden aan zo'n huis. Dus ik zou laag bieden, 160.000 en kijken of je rond de 180.000 uit kunt komen.

20. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik zou eens naar talinglaan 29 gaan kijken.. Stuk goedkoper en een hoekhuis. ( en de woonkamer/keuken is vind ik leuker ingedeeld)
    Het andere huis ziet er netter uit, maar als het op de verbouwing aan komt moet je in beiden huizen toch t zelfde doen..

Deel Deze Pagina