wie kan mij uitleggen of een keratine behandeling nou goed of slecht voor je haar is? Ik lees zoveel verschillende verhalen. Ik heb op dit moment echt hele droge punten steeds dus ik wil heel graag een keratine behandeling die het haar stijl en glanzend maakt. Helaas lees ik ook veel verhalen dat je haar dan na een half jaar nog slechter eraan toe is... Iemand hier die mij kan vertellen hoe het echt zit?
Ik doe hem regelmatig van L'anza. En mijn haar knapt er echt van op! Is zo'n mooi verschil. Ben er echt fan van, kan dus ook niet zeggen dat mijn haar er op den duur slechter van word..
Ik ben geen kapper maar ik heb meerdere behandelingen gehad. Met een jaar tussen pose. Ik liet mijn haar in model knippen en daarna behandelen. Het gehele jaar was ik mijn haar met keratine shampoo/ conditioner. Het is zeker wel goed voor je haar maar het stijlt je haar niet. Maar omdat het zo goed verzorgd en glad maakt is het wel makkelijker te stijlen.
Hoi! Ik ben kapster en geef mijn klanten regelmatig een keratine behandeling. Je haar knapt er zeker van op! Het is alleen dat mensen soms de fout in gaan met wat het haar nodig heeft. Keratine, ik noem het even proteine want dat is wat je toevoegt, heb je nodig wanneer je haar teveel vocht en dus weinig proteine heeft. Je haar valt veel uit, is broos etc. Maar het kan ook zijn dat je haar juist teveel proteine heeft en dus vocht nodig heeft. In dit geval is je haar ook zwak en breekbaar. Je moet zorgen naar een juiste balans. Doormiddel van een rektest kun je achter komen wat je haar nodig heeft! Wil je weten hoe je dat moet doen mag je me wel een berichtje doen, anders wordt dit bericht zo lang haha
Aangezien ik ook erg geïnteresseerd ben in een keratine behandeling reageer ik ook even. Ik heb de rektest even gedaan en de puntjes blijven recht.. is dat goed of niet goed? Heb zelf namelijk ook echt heel droog, krullend en pluizig haar. Ik word er niet goed van! Ik heb trouwens wel eens bij iemand op facebook gezien die zo'n behandeling heeft laten doen en dit was echt prrrrrachtig!
Je moet je niet laten misleiden door hoe het haar aanvoelt! Aan geblondeerd haar bijv zijn, als gevolg van het oxidatieproces, pigmenten en keratine onttrokken. Vocht heeft de lege plaatsen ingenomen. Toch voelt het haar droog aan. Dit komt doordat de schubben in de buitenste laag van het haar beschadigd zijn. De juiste diagnose is in dit geval om keratine aan het haar toe te voegen om het weer op te bouwen. Een ‘zuur’ product zorgt ervoor dat de schubbenlaag zich sluit. Gebruik van een shampoo voor droog haar zou precies averechts werken. Heb je de rektest goed uitgevoerd in vochtig en na gewassen haar? Het gaat niet om de punten maar om de rek die je ziet