Kom er even niet uit, lijk ei gehad te hebben?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MamaKitty, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ladies, willen jullie ff meekijken met me?

Ik doe de ovutesten elke ochtend om dezelfde tijd.
    Ik temp om 06:00, daarna naar wc en rond 8:30/9:00 test ik.
    Alleen nu is mijn test van 3 juli donkerder (teststreep) dan die van eergister en gister? Ze lijken met de dag lichter te worden? Vandaar mijn vraag......
    ps de teststreepjes zijn bij alle ovutesten lichter dan de controlestreep, maar die van 3 juli komt er goed in de buurt.....

Dit is mijn temp-chart:
    Op 3 juni en 4 juni dus buikpijn. 3juni wat rode bloedsliertjes bij wat slijm bij afvegen. Temp van vandaag op 36,5 gezet, maar die was om 06:00 36,6!....maar een kwartier later 36,5 (tempte nogmaals omdat ik het zo hoog vond ineens.....) vandaar dat ik m lager gezet heb, maar als die 36,6 was, dan zou mijn ei gister wel eens gekunt hebben....als de ovutest van 3 juni posi is, dan komt je ei binnen 48 uur...en ik denk dus dat 4 juni mijn ei dan geweest is.....of zie ik spoken? Maar als ik van 36,3 (gister) naar 36,6 (vandaag) ga, dan is dat voor mij toch een temp van eisprong, een kleine 0,1 graad zakken eisprong en daarna dus omhoog stijgen.....(ik tempte ook toen ik voor mijn dochter ging, dus wel aardig wat ervaring)
    Maar als dit zo zou zijn, dan heb ik een cyclus van 22 dagen?

http://www.fertilityfriend.com/home/1538ca/?a=2899426&u=1&

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het zou kunnen natuurlijk, als hij nu blijft stijgen of hoog blijft.

22 dagen zou kunnen maar je fase na je ei zou een keer wat langer kunnen zijn dan 14 dagen. Dan is je cyclus ook wat langer.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm...zou er wel van op kijken. Mijn kortste cyclus was ooit 24 dagen, maar ik houd altijd 14 dagen aan, dan word ik ongi na die dagen. Dat is bij mij nooit veranderd. (kan nu misschien wel hoor, maar denk het niet)
    Maar we zien wel.
    Maar verder nog iemand die IETS ziet of er een mening over heeft?

En zal ik 36,5 aanhouden of 36,5 (vandaag)?

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou nog even doortesten, je bent heel vroeg begonnen met testen en je hebt nog niet echt een positieve test gehad.
    Deze kan best nog komen.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Lastig. Om te beginnen zou ik dus niet de temp aanpassen. Als jouw lichaam 36.6 tempt, moet je 'm niet zelf aanpassen omdat jij vind dat ie te hoog is. Blijkbaar is jouw lichaam op dat moment 36.6 graad, zeker als je altijd om diezelfde tijd tempt. Gewoon 1 keer tempen en that's it. Als je nog meer gaat tempen, dan raak je alleen in de war.

Verders heb ik ook geen goede ervaringen met ovu testen, hoewel ik het deze cyclus op aanraden eens met matcare midstream tests ga proberen. Maar bij mij zijn ze ook nooit donkerder dan het controle streepje geweest. Kan liggen aan een piek in mijn LH die misschien kort is. Ik test namelijk pas 's avonds omdat ik overdag niet op kantoor met die dingen kan gaan lopen. En ze zeggen dat je 4 uur je plas op moet houden voordat je gaat tempen. Als jij om 6 uur tempt om om 8.30 test, kan het zijn dat er te weinig LH in je urine zit.

En of het een eisprong is, kweet 't niet. Als die daling voor jouw normaal een eisprong aangeeft, dan zou ik het het zekere voor het onderzekere nemen en gaan klussen. Anders ff wachten tot de temp van morgen. Als die ook hoger is, dan idd was het een eisprong op CD8.

Kortom ... vele mogeliljkheden.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja maar toch, nog geen 5 min later (ik zei kwartier maar was dus een paar minuten en een aantal minuten later weer) 36,5......vandaar...

Ik zal idd niet meer plassen om 06:00 haha en mijn plasje netjes ophouden ;)

ja idd, als temp morgen nog hoog is dan weet ik genoeg idd.....tenminste zo ging het toen ik voor dochterlief bezig was.....

Maar die 36,6/36,5? Wat moet ik aanhouden denken jullie? Was dus om 06:00 36,6 en 5 min later en weer 5 min later beide keren 36,5....

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gewoon 36.6 aanhouden. Als ik temp, en 5 minuten later weer, is het bij mij ook anders die tweede keer. Zodra je wakker wordt en je lichaam uit rust komt, gaat je temp gewoonlijk omhoog.

En nee, je moet je plasje niet ophouden, want je mag een ovu test niet met ochtend urine doen. Je moet gewoon om 6 uur gaan plassen en dan ophouden tot 9.30 / 10.00 uur. Ik ben daar in het begin ook de fout in gegaan, vandaar dat ik dus mijn testen 's avonds doe. Ik ga vanaf 4 uur niet meer naar het toilet en dan doe ik thuis een test rond 7.30

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oke ik zet hem terug op 36,6..
    ben heel benieuwd en morgen plassen om 06:00 (na tempen) en dan pas 10:00 testen...

thanx! Laat morgen weten hoe of wat!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oefening.... :D je wilt niet weten hoe het is om 's avonds naar huis te rijden met een overvolle blaas, omdat je niet gewend bent zolang je plas op te houden. Ik moet 35 min rijden, maar geloof me, in die periode is dat een duivels end weg ...

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    whoehahaha arme jij ;)
    Mja, tis voor een goed doel moet je maar denken..

Maar goed, ik wacht mijn temp morgen af en laat het ff weten.
    Bedankt iig he! :D

Zou misschien kunnen dat die test van 3 juni bijna posi is doordat ik dus niet lang genoeg gewacht heb met plassen.....hmmmm...makes you wonder ;)

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je ovu test zou juist lichter zijn wanneer je te kort achter elkaar geplast hebt ;) Dus nee die gedachte gaat niet op.

Mijn ovu testen zijn ook nooit positief geworden, maar ik maak blijkbaar maar weinig LH aan. Drie dagen een 2e streepje en verder nooit een 2e streepje.

Ik zou idd gewoon doortempen en doortesten en dan merk je vanzelf of het wel of niet je ei was gisteren.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gaan we doen!

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0