Ik temperatuur al een poosje, maar houdt het sinds kort pas bij op FF om zo visueel beter zicht te krijgen. Mijn temp voor ovulatie is meestal rond de 36.5/36.6 Tussen ovulatie en NOD is het tussen 36.8 / 37.1, een mooie duidelijke stijging dus. Gaat al enkele maanden zo, dus was erg tevreden over de duidelijkheid en lengte (27/28 dgn) van mijn cyclus Mijn kaartje van Juli is een rommeltje,... mijn kaartje van Augustus begint al hoog, namelijk op 36.7 gemiddeld voor ovulatie, en daarna 36.8/36.9... dus (nog?) niet echt een flinke stijging, terwijl de temp na ovulatie bij mij altijd direct een sprong maakt van minstens 0.3. Ik vind de 36.7 al behoorlijk hoog als basis, dat was dus altijd 0.1/0.2 lager. Ook de 5 dagen spotting die voor mijn menstruatie kwam vond ik zo raar. FF zet mij ei op dag 11, terwijl ik al maanden op dag 13/14 heb, vind deze kaart dus erg vreemd. Hoor graag van jullie wat jullie mening is over deze 2 kaartjes. Heb overigens 2 testen gedaan (KV2v5) beiden negatief, had ook niet anders verwacht Mijn kaartje: 343484 Ovulation charts on FertilityFriend.com Groetjesss Justb
Je kaartje van juli is wat grillig, maar die vind ik nog wel meevallen. Ik zie wel veel open rondjes ipv blauwe stippen. Heb je dan op een ander moment getemperatuurd? Je kunt op de site van FF onder 'data' een link vinden om een temperatuurcorrectie te doen. Misschien wordt je kaartje dan logischer? Je augustus-kaartje vind ik niet zo duidelijk, de 10e, 11e of 13e zou kunnen... heb je hiernaast ook nog ovutesten gedaan of slijm gecontroleerd?
Hoi Annabeth Kaartje van Juli ziet er idd wat grillig uit met die open rondjes, dat komt waarschijnlijk omdat ik toen de tijd nog invulde, en als dat een uurtje eerder of later was dan gaf ie al een wit rondje. Ik weet dat de tijden belangrijk zijn, maar omdat ik qua uren slaap altijd wel ongeveer gelijk zit heb ik vanaf toen de tijden maar weggelaten. Zit op het begin van deze cyclus ook dagen achtereen op 36.7... heel stabiel maar toch wat hoog vind ik. Slijm zegt bij mij niet veel, ik heb er geen / weinig "last" van, geen vruchtbaar slijm tenminste. Ovulatietesten heb ik overboord gegooid want daarmee kreeg ik nooit een duidelijk positieve test, iig niet met een gelijke of donkerdere streep. Daardoor ging ik alleen maar meer twijfelen en bleek dat wat bij mij de piek was op test maar weinig verschil maakte met overige dagen rond ei. Zit overigens ook in de MMM en weet dat ik een mooie cyclus en eisprong heb, tot nu toe wel tenminste Groetjesss
hmm lijkt alsof je je eisprong nog niet gehad hebt. zie niet echt een stijging in je temp ofzo. maar het is wel belangrijk om op vaste tijden te tempen. ook al slaap je evenveel kan het wel veel verschil geven. in ieder geval bij mij wel.
denk wel dat ik inmiddels mijn eisprong heb gehad hoor, normaal toch netjes op dag 13/14... maargoed zekerheid heb ik daar later pas over natuurlijk Had dat zelf ook gedacht, maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen, langste cyclus die ik ooit had was 1x 31 dgn... dus zou betekenen dat als mijn ei nog niet geweest is, ik nu wel een héél bizar lange cyclus heb voor mijn doen. Ik temperatuur doorgaans op dezelfde tijd, ooit in het weekend een uurtje later ofzo. Bij mij maakt het niet heel veel uit, heb al wat getest wat tempen betreft ... met wekker zetten op temptijd, daarna doorslapen en nog eens tempen... geen verschil. Zelfs ooit s'avonds getempt voor het naar bed gaan (na rustig avondje, gewoon uit nieuwsgierigheid) en ook die was gelijk aan de temp van de ochtend daarna... Heb dus de indruk dat het bij meer te maken heeft met het voldoende aantal uurtjes slaap / rust. Maargoed, dat verklaard dus nog steeds niet deze rare minimale stijging van deze maand waar ik zeker op normale tijden getempt heb. Was er een eisprong, en zoja, wanneer... nog maar ff doortempen, brengt misschien wat duidelijkheid Vind het ook raar dat aan het eind van mijn vorige cyclus / begin deze cyclus heel constant zat op 36.7 (dat is hoog voor mij, en lang op exact dezelfde temp)
jaa is inderdaad raar dat je temp zo hoog is. miss toch zwanger? maar testen zijn negatief, dat is wel weer vreemd. misschien kan je bloedtest laten doen? en anders hoop ik voor je dat je je eisprong hebt gehad en het deze keer raak is.
Ik zou in elk geval voor de volgende cyclus proberen wel steeds weer op dezelfde tijd te tempen en als dat eens niet lukt de correctie toe te passen. Normaal gesproken is je temp namelijk hoger als je later opstaat. Ik heb het zelf ook wel eens getest; netjes om 7 uur getempt en dan bijv. nog een keer om 9 uur. Dat kan echt fors verschillen. Hoe dat precies kan weet ik ook niet, maar bij mij was het wel zo... Haha en dat je die streepjes ovu-testen niet meer gebruikt snap ik wel. Ik heb bij matcare bijna altijd positieve testen en in de afgelopen cyclus had ik met de testen van 123ovulatietest geen enkele positieve test, terwijl CB Digital 2x een smiley gaf en ik later netjes een tempstijging had... Nou... ben benieuwd of je toch ongesteld gaat worden of zwanger bent...
Zoals ik al zei, ik temperatuur al ff, en altijd rond dezelfde tijd. Maar heb ook wel eens geëxperimenteerd, dus op normale tijd getempt en vervolgens nog ff doorgeslapen en dan weer tempen. Kreeg dus altijd dezelfde temp (als er al verschil inzat was het 0.1) Ook na een rustig avondje, of op de bank in slaap gevallen bijvoorbeeld ook wel eens getempt... en ook dan maakt het met de temp van de ochtend daarna géén verschil. Dat het tempen niet goed gaat dat geloof ik niet, ik weet hoe het werkt en doe het al ca 8 maanden en dit is de eerste cyclus dat ik er zelf echt niets van snap... Mijn gemiddelde temp is dus hoger dan normaal en de stijging juist niet... vreemd dus. Hoop dat ik positief mag testen deze keer, zou wel fijn zijn na 1,5 jaar... in Oktober gaan we voor de ines studie weer op gesprek dus als het ff kan... bel ik ze liever af haha
ja als jij zegt dat het zo goed gaat met tempen dan weet ik ook niet hoe het komt dat ie zo hoog is. maar zoals ik al zei kan je misschien een bloedtest laten doen.
Ik wacht het deze cyclus nog even af. In Oktober hebben we weer een afspraak in het ZH dus hoop tegen die tijd wel te weten of ik al dan niet zwanger ben Ben gelukkig heel nuchter hierin, hoewel het me wel bezighoud natuurlijk. Heb ondertussen de data aan kunnen passen, heb geen VIP status en dat moet je daar wel voor hebben zag ik, dus moest ff uitvogelen hoe... maar schijnt via de app op mijn telefoon wel te kunnen Ik persoonlijk denk dat mijn ei deze cyclus op dag 13 was ipv dag 11 wat FF zegt. Hopen dat mijn temp morgen weer hetzelfde of hoger is als vandaag dan krijg ik er mss weer wat vertrouwen in Ik laat iig de moed niet zakken, en mocht het allemaal niet baten... in Oktober gaat het ZH ons wat helpen gelukkig
@ annabeth : ja die ovutestjes zijn voor mij zonde geld hoor. Veel hebben er wel baat bij maar ik werd er stapelgek van... nooit eens die piek die je altijd ziet op fotootjes, dan ga je toch echt aan jezelf twijfelen haha gelukkig weet ik nu wel zéker dat ik een eisprong heb en een nette cyclus van 27/28 dagen hebben ze in het ziekenhuis mooi in kaart gebracht en ze adviseerden me daar ook om te gaan tempen, maar dat deed ik toen al omdat ik van die testjes niks wijzer werd.
Nou heel goed hoor, de moed niet laten zakken. ja ermee bezig zijn ken ik ik hou me er namelijk ook erg mee bezig. Zit nu ook al beetje in de zenuwen. Deze maand voor het eerst een forse tempdaling en nu 2 dagen voor NOD. Brrr... maar ik ga morgen testen dus kijken of het wat is of niet. Voel helemaal niets.. dus weet niet of het wel raak is of niet. Hoop iig voor jou dat als je nu niet zwanger bent je dat straks wel bent!!!
ohh Fleurtje... spannend!! ik denk ook elke maand dat ik vanalles voel en dan is daar elke keer weer die teleurstelling dus misschien is niets voelen ook wel heel positief volgens FF zit ik nu op 10 dpo, wat met een LF van 14 (heb ik) dan zou betekenen dat ik over 4 dgn alweer ongesteld moet worden?! geloof ik niet zo in, ik denk zelf dat ik op 7 of 8 dpo zit.. dus ik ga zowiezo uit van nog een week afwachten ik duim voor je dat je een posiieve test in handen hebt morgen!!!
ja spannend he. helaas zijn mijn testjes die ik vandaag had besteld niet aangekomen. had al een potje urine in de koelkast staan maarja deze dus uitgesteld tot morgen. Ja ik voel me gewoon alsof ik ongesteld moet worden. Heb af en toe ongikrampjes en had gister heel erg last van me borsten maar vandaag weer niet dus om gek van te worden zeg maar. Verder nergens last van haha. Naja we zullen zien. Ik hoop natuurlijk op een posi test. Maar ja dan eerst maar afwachten of me temp morgen nog hoog is, dat zegt bij mij altijd al heel veel.
bij mij zakt mijn temp altijd geleidelijk als mijn menstruatie er aankomt. de eerste daling zegt mij dan altijd alweer genoeg, ik hoop dan altijd dat ie de dag erop weer hoger wordt haha.. maar da's nog niet gebeurd gebeurt vaak dat ie pas echt daalt als menstruatie weer voorbij is. mijn lijf is meestal zo voorspelbaar, keurig cliché eigenlijk... behalve deze 2 maanden dus, hoewel mijn cyclus ondanks de rare curve vorige maand toch netjes 28 dgn was, met mn ei op dag 14 ben wel benieuwd wat het deze keer gaat doen, is zo anders als de voorgaande maanden. als ik nou zou twijfelen over een evt zwangerschap dan zat ik morgen bij de HA voor een bloedtest haha maar ik twijfel niet dus ik wacht netjes het einde van deze cyclus af... die hopelijk een maand of 9 duurt hopelijk komen je testjes morgen wel binnen , anders maar ff naar de drogist zeker?!
vervelend dat je lichaam in eens zo raar kan doen he. heb je altijd keurige cyclus en nu dit. snap dat dat balen is. Mijn lichaam begint het eindelijk weer een beetje te snappen. dit keer voor het eerst eisprong op dag 16 gehad, daarvoor had ik echt lange cyclussen vaak 44 dagen ofzo. ja ik ga morgenochtend maar even 2v5 kv halen. snap niet dat mijn testen vandaag niet binnen zijn gekomen maar goed. eigenlijk durf ik niet te testen. als mijn temp morgen gedaald is denk ik ook niet dat ik het doe want dan kan ik net zogoed wachten tot ik ongesteld wordt.
@ Fleurtje: Heb je inmiddels getest? Ben benieuwd, hoop dat het positief was?! Heeft ff geduurd voor ik weer online was, drukdruk op het werk en thuis Bij mij is het allemaal maar raar gelopen deze cyclus. Temperatuur steeg op een gegeven moment nog wat meer, waardoor FF mijn ei op dag 20 zette(!?)... dat klopt niet. Daarna werd ik op dag 25 ongesteld, 3 dagen te vroeg. Tenminste... dag 25 had ik wat spotting, dag 26 lichtrood bloed af en toe een druppel, onverwacht want normaal krijg ik eerst wat roze verlies. Dag 27 niks meer, dag 28 vandaag dus, is het rood doorgebroken. Wel netjes op dag 28 maar niet zo heftig als anders en ook geen stolsels en totaal géén menstruatie klachten (fijn!!) terwijl ik normaal pillen tegen de pijn moet slikken om normaal te functioneren :s Dus mijn nieuwe cyclus is weer begonnen, twijfelde eerst nog maar aangezien mijn temp vanmorgen ineens kelderde naar 36.4 (laagste ooit) ga ik ervan uit dat we voor een nieuwe ronde gaan!