Even klagen..15 maanden sprong

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maja82, Nov 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    OMG, ik word gek!!
    Cool ventje is even niet meer zo cool. Hij zit de hele dag als een pritstift aan me vast geplakt en jammert aan één stuk door. Normaal eet hij supergoed maar nu vliegen de boterhammen en aardappelen me om de oren want meneer hoeft ze niet. Hij maakt een drama om niks, stort zich krijsend ter aarde en bonkt dan met zijn hoofd op de vloer.. En het allerergste.. slapen is een ramp! En hij sliep net zo lekker door de laatste weken :(
    Enniehoe, het is hier niet heel gezellig in huis:D
    Ik probeer er maar een beetje in mee te gaan en vind het ook zo sneu voor hem.. Helaas weet ik dat deze sprong best een poosje kan duren. Bij mijn dochter ging de 15 maanden sprong vloeiend over in de 17 maanden sprong. Best knap hoor, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee:)

Zo, dat is er uit.

2. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Hahaha herkenbaar. Hier net een heel drama/driftbui/jankpartij gehad omdat ik opperde dat het tijd was om naar bed te gaan. En ondanks dat mevrouw in haar ogen wreef van vermoeidheid werd ze me een partij kwaad. Pannenkoek met spinazie was niet erg in trek vanavond, verschonen is een ramp en het inslapen is jammer genoeg ook weer wat moeilijker voor d'r.

En we staan nog maar aan het begin van die hele sprong....
    Maar, los van de ongemakken die het mij af en toe geeft, vind ik het vooral sneu voor mijn meisje. Er zit soms een bonk frustratie in die ze nog niet helemaal kwijt kan. Acherrum.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

oh heel veel sterkte deze sprong is heftig. Maar hier was het daarn avoorgoed voorbij met de sprongen.. (hoop ik ;))

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Pff, weet er alles van. Als ik er nu nog aan denk...
    Denk je dat je die sprongetjes gehad hebt, krijg je ze nu weer met de 2e. En niet te vergeten de puberende peuter die we nu hebben...

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    o jee zijn dat sprongetjes? nu begrijp ik het hahaha! dat aan je vastgeplakt zitten herken ik heeeeeel goed maar ik gaf het stoppen van de borstvoeding de schuld...nu met 16 maanden en een griepje verder is het allemaal veel rustiger en speelt meneertje veel zelfstandig en komt wel voor een knuffel maar laat me dan weer 'los'...maar met 17 maanden weer dus? pfff! hihihi!tja en met slapen is het nog steeds niet ok hier verder gaat het prima!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    o ja, die driftbuien maar die krijg je toch ook met 2 jaar?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Heeeeel herkenbaar.... hier lijkt het ook wel alsof ik naar de noordpool vertrek als ik ga plassen, dan gaat meneer helemaal over de rooie! Eten en slapen is ook niet wat het geweest is en verschonen is ook een ramp. Ooit gaat het over ;)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    naar de Noordpool ja hahahahaha!:D hier was douchen ook niet te doen! gaat nu iets beter, ik laat hem gewoon in de badkamer zodat hij ziet dat ik nog besta!:p

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hmm hier is het ook alweer even bezig. Idd continu jammeren, zelfs als ze lekker speelt (zeldzaam nu even) jammert ze nog een beetje door?! En niet zonder mij willen. Vind het ook wel zielig voor haar, je ziet zo graag een en al vrolijkheid en niet deze ellende. Ook hier de nachten weer rommeliger helaas (ze sliep net 3 weken door zo'n beetje).

Ik dacht dat het de 14 mnd sprong was die wat vroeg was... Maar ik lees hier 15 en 17, oefff.

Ik merk trouwens wel dat het veel verschil maakt om echt goed aandacht te blijven geven, en serieus te vragen wat er is of wat ze wil, en haar dan ook de gelegenheid geven om 'antwoord' te geven. Het duurt even, en ze praat natuurlijk nog niet, maar ze probeert vaak wel echt iets duidelijk te maken. Het wordt er ieg wel echt rustiger van :)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    indd babel, er even aandacht aan besteden en zeggen wat je debnk dat het probleem is en hem/haar er over na laten denken. Scheelt hier ook wel tijdens een sprong. Wij komen ind e buurt van die van 17 maanden ;)

Van de week nog gehad. Kleine kabouter hier is helemaal bezeten van de bezem en de stoffer en blik, vraag me niet waarom maar dat is het einde momenteel. Dus ik deed de kast open om de tafel te dekken voor het middag eten en Tycho was best moe. Nog voordat ik het doorhad zat hij al in de kast en had de bezem te pakken. Dus ik zeg nee Tycho we gaan eten we gaan niet vegen, zet maar terug. Een partij boos dat hij werd!! Hoofdbonken, gillen, huilen en zo hard dat ik dacht dat hij erin zou blijven... Dus ik hem heel even laten gaan en ben daarna naar hem toe gegaan en heb hem rechtop gezet en gezegd tegen hem: je wilt graag vegen he, zullen we dan straks als we gegeten en geslapen hebben samen vegen? Ik kreeg nog een flinke snik en een diepe zucht en dat was het...

En toen hij dus geslapen had ben ik met hem buiten de tuin gaan vegen (het schoot niet echt op maar vooruit hahaha)

xxx

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Agossie, lief verhaal!

12. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij hebben ook weer zo´n sprong achter de rug. 2,5 week veel wakker ´s nachts. ontroostbaar als we hem op bed legden en wegliepen. de hele tijd aan mama plakken en oh wee als ik 2 sec. uit beeld verdween. nu lijkt hij ineens weer heel anders. mijn man zei het ook gisteren. hij lijkt wijzer en hij reageert heel anders. nu moppert hij ook als hij huilt, dus echt met lettergrepen. je kunt er natuurlijk niets van maken, maar klinkt wel erg aandoenlijk. net of hij aan het vertellen is waarom hij verdrietig is

13. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 13mnd geweest maar heeft ook dit soort acties, en of het nou een sprong is ik weet het niet, ben er niet zo in thuis. Weet alleen dat het erg vermoeiend is. De ene keer wilt ze wel nog een keer in de ochtend slapen en in de middag en de andere keer wilt ze maar alleen smiddags ff slapen, ik volg haar maar en meer kan ik niet doen.
    eten gaat wel goed en drinken doet ze naar eigen behoefte.
    Daar maak ik me al niet meer druk om. Maar vraagt wel veel aandacht.
    Ook heeft mijn moppie nog geen tandjes en die mogen van mij nu ook wel een keer komen hihi.
    Ook is mevrouw bezig om los stapjes te zetten erg leuk om te zien hihi.
    Nou meiden, we maken allemaal hetzelfde mee en we moeten maar denken het komt allemaal goed.

Share This Page