Mijn dochter krijgt nog steeds 4 flessen van 200 ml. Ik wil nu echt wel terug naar 3 flessen alleen vind ik 600 ml vocht en fruit-/groentehap te weinig. Het probleem is dat ze geen water/diksap/thee wil drinken uit een fles of tuitbeker. Heb de tuitbeker van Avent en Tommie (nog iets) geprobeerd, heeft iemand nog tips?
Zo'n Difrax leren drinken beker heb ik in huis maar daar steekt ze alleen haar tong in. Rietjesbeker nog niet, zal morgen even kijken, dank je.
Een gewoon stevig glas. Kan ze goed zien wat het drinken doet. Als het goed is vindt ze het reuze interessant om "zelf" te doen en krijgt ze dan ook wel wat binnen.
600ml vocht en dan nog fruit en groentehap (wat ook weer zo'n 200 a 300ml is samen) is echt prima hoor! En met een fles minder gaat ze waarschijnlijk wel ander vocht drinken en misschien beter eten, want met 800ml melk heeft ze nauwelijks honger of dorst.
Ik ben een echte vocht-freak Eten maakt me niet uit of ze dat overslaat maar vocht, oh wat vind ik dat moeilijk loslaten.
Ik herken het wel hoor, Lisa heeft 6 maanden sondevoeding gehad en toen ze daar vanaf was hielden we nog 1,5 maand precies bij hoeveel vocht ze binnen kreeg . Met 3 flessen van 200 en nog wat groente en fruit erbij zit je al veilig hoor! Lisa heeft een maand na de sondevoeding in totaal eventjes op 600ml gezeten, was wel even stressen maar ze deed het er nog prima op en is daarna weer meer gaan drinken en eten. En nu is ze geen grote drinker, Eva ook niet, maar ze doen het allebei prima!
Fijn te lezen dat ik niet de enige vocht-freak ben. Al heeft het bij jou een duidelijke en goede reden.
Hier ook een vochtfreak! Jesse drinkt max 400-500 cc melk op een dag. Daarnaast ongeveer 150 cc aanvocht via fruit en groentehap. Hij eet nog niet zo veel. Wij worden door een dietiste begeleid en zolang Jesse het goed doet is dit geen probleem. Zij geeft aan dat hij minimaal 400 cc vocht binnen moet krijgen per dag (incl de groente en fruithap). Dat is voor zijn vochtbalans net voldoende. Plast je dochter goed? Dat is namelijk het belangrijkste. Maar hier ook een lijstje hoor waarop staat hoeveel er per dag in gaat. Ben blij als dat straks weg kan!