even klagen derde zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door makey, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ben morgen 33 weken en vind t zo zwaar dit is de derde heb nog een 1.5jarige dreumes en een bijna 4jarige rondlopen.
    Vooral de jongste is vermoeiend op dit moment.

Mn buik word zooo zwaar zit in mn ribben geperforeerd (zelf een beetje korte romp).
    Bij mn laatste zwagerschap zat hij al heel laag en was maar klein (in vergelijking met zn broer)

En nu is ze dus wat groter dan gemiddeld (denk tegen de 8 pond straks) maar zeul me een ongeluk voor mn gevoel, ben heel beperkt in dingen doen omdat mn rug dan dienst weigerd:( en veel pijn krijg.

NU heb ik ook nog een navelbreuk(je) maar door die zware buik begint het zo pijnlijk te worden dat ik alleen kan zitten of liggen.
    In ieder geval maa rkort lopen en staan anders is t alsof m ingewanden eruit komen en mn buik scheurt.
    Ze drukt er nu erg tegenaan zo pijnlijk.

Ligt t nu aan mij of is het normaal dat het nu "echt"zwaarder gaat worden???

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik heb s´avonds last van mijn rug en overdag veel last van vocht in mijn benen en voeten maar ach het hoort er allemaal bij en ik kan het niet zwaar noemen......vindt het ook niet erg......ben al lang blij dat ik zwanger ben geraakt. Ik werk 40 uur per week en blijf dat doen tot ik op de 36 weken zit dan gaat mijn verlof in....dus nog 4 weekjes werken.

Gr Silvana

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    door bekken en rug klachten kon ik al snel niet meer werken helaas,werk in de zorg en is er nu er zwaar.
    Vind het heel jammer wilde extra genieten van deze zwnagerschap want het is echt de laatste maar door zoveel pijn en klachten is het soms heel moeilijk.

en er lopen e rhier nog 2 rond kan niet liggen wanneer ik echt heel moe ben

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Denk dat het er bij hoort aangezien de situatie, zelf ben ik nu 32 w en 5 dagen en heb een dreumes van 14 1/2 maand rondlopen, ht valt me nu ook echt erg zwaar, het voelt nu bij elk stuk wat ik gelopen heb alsof mijn buik explodeert, en ook zoals jij zegt tegen je ribben aan drukt.
    Kan niet lekker zitten, staan, liggen voelt alsof ik uit die situatie dan weg moet omdat ik er gewoon niet lekker van wordt, lijkt wel alsof ik het een beetje weg moet puffen.

Nu hebben we een dreumes die echt geen seconde stil zit en alleen maar bezig is.....

We zullen maar zo zeggen, nog even volhouden en hopen dat ie rond de 37 weken wilt komen en niet meer te lang blijft zitten.

Misschien fijn als er iemand is die je de laatste weken misschien 1 dagje in de week kan helpen, zodat je zelf dan even iets meer kan rusten.

Hier komt mijn oma op woensdag en op vrijda ochtend mijn moeder, maar ivm ziekte kan ze niet zo veel, toch scheelt het wel een klein beetje....

5. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, tis soms wel pittig... mijn kids zijn 2,5 en 4, de oudste gaat dus sinds een tijdje naar school. Dat maakt het niet makkelijker, vooral als de jongste een dwarse bui heeft en geen stap meer wil verzetten. Je gooit ze toch niet meer zo makkelijk ff over je schouder ;)

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik krijg gelukkig hulp de oudste zit op de psz en de jongste breng ik zowieso op vrijdag ochtend naa rmn moede rheb ik even voor mezelf.

Idd net of je het weg moet puffen mn toeter explodeert sosm zowat hahaa, ben natuurlijk heel blij en geniet zeker maar pijn is niet fijn niet deze pijn doe liever de bevalling zelf.

Ze zal wel tot 42 weken blijven zitten daar ga ik maar vanuit dan valt dat in ieder geval mee

De jongste is me 39 weken geboren en de oudste met 41

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hier is de kleine heel de dag thuis, maar als oma er is scheelt toch wel even, nu wil ik de kleine zaken nog op orde brengen, dan heb ik alles klaar in huis en buitenshuis en van ons bedrijf. Wel wil ik verplicht rusten als de kleine haar middagslaap doet.

Doe ook liever de bevalling zelf dan elke avond op de bank, niet weten hoe ik liggen of zitten moet.

Lisa is met 39.2w geboren, heb alleen deze zwangerschap heel sterk het gevoel dat de kleine echt eerder gaat komen, heel erg sterk gewoon... zal wel vast van niet maar ok.... nu maar hopen op nog 4/5 weken das minder lang tellen, is zijn we daar over, dan is het ook nog maar 2/3 weekjes... dan valt het tellen wel mee, doen we het gewoon in 2 helften....

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    haha ja idd als ik in t vooruitzicht heb met 37 weken te bevallen (dat zal wel niet!!!) dan is t nog maar 4 a 5 te gaan dat is te doen maar nog 5 eraan vastplakken pfiehhh moet er niet aan denken.

kanook niet lekker gaan winkelen dan word mn buik als een kogel en alles doet dan pijn dus ja als je neit veel kan doen verveel me te pletter!!! ben dan blij als mn vriend weer thuis is en t overneemt

Al is de oudste wel makkelijker natuurlijk doet veel zelf maar ze kunnen samen lekker vervelend en druk zijn op momenten dat je dat juis niet kan hebben.

Maar ik draag de babay met liefde hihihihh maar dat eind vind ik maar niks

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Heeeeel herkenbaar! Hier ook 2 kindjes meer rondlopen (12 maanden en 3,5 jaar) Ben aan het einde van de dag ook echt gebroken. Gisteren hebben de kids en manlief me lekker met een slaapzak op de bank geinstalleerd toen manlief thuis was. Kreeg een kopje thee en mocht lekker gaan liggen van ze. (hoewel liggen nu ook weer niet 1 van mn favorieten is, ik kon echt niet meer...) Nouja, ik snap in elk geval helemaal wat je bedoelt. Bij een eerste zwangerschap kun je rust nemen als je dat nodig hebt, bij een tweede gaat dat al moeilijker, maar bij de 3e....... :S Pffff. En idd, NIETS is meer fijn. Kweet ook niet zo goed hoe ik op de bank moet gaan hangen als de kids in bed zijn...
    Nu alleen maar hopen dat nr er wel op tijd uit wil komen. ( eerste EN tweede pas bij 42 weken)

Sterkte in elk geval nog, en probeer ook nog te genieten. Achteraf gezien is het straks weer veel te snel gegaan waarschijnlijk!

10. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    pfff daar heb ik nu ook net een prbleem mee, als ik de kans krijg om te slapen/rusten, kan ik echt geen rust vinden, dan verplicht ik mezelf wel om te gaan liggen maar slapen, val gewoon niet in slaap... vannacht heb ik gedroomd dat ik een spoed bevalling had van het 1 op het andere moment, de kleine liep boven rond, poortje was nog niet dicht op de overloop en had ik ons maar op de slaapkamer opgesloten, moest gewoon echt al perse, manlief was weg en kon niet snel thuis zijn, had de vlos aan de telefoon en heb nog net aan het raam kunnen schreeuwen in de hoop iemand mij zou horen op stal om te helpen... daarna lag de baby op mijn buik en zaten we helemal te shaken... vervolgens kwam de vlos binnen.... kan er niet an denken als het zo zou moeten gaan.
    Heb spontaan vanmorgen de wieg vast klaar gemaakt.....

Jij bent wel al weer een stukje verder, wil er even niet aan denken hoe het over een paar weken zal zijn of het nog zwaarder gaat worden of niet.. en uiteraard genieten doen we zeker nog wel, misschien is het wel de laatste voor ons.

Deel Deze Pagina