Sluitband na bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babs38, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Het schijnt steeds populairder te worden, een sluitband na de bevalling. Vroeger kregen vrouwen standaard een sluitlaken omgevouwen en ik hoor steeds enthousiastere reacties! Kan er alleen nog niet heel veel over vinden, behalve de site waar ik ze kan kopen. Sommige vrouwen gebruiken hem om de buik weer snel in shape te krijgen, maar ik ben met name geinteresseerd in de sluitband na mijn keizersnee. Doordat je alles met de sluitband stevig inpakt schijnt dit fijner aan te voelen, maar ik vraag me af of je zoiets wel op je wond kan hebben? Iemand ervaring?

2. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi babs38,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb er zelf ook heel veel interesse in. Ik heb gemaild met www.motherwear.nl en zij gaven aan dat de sluitband (dus niet het sluitlaken) zowel na een gewone bevalling als na een ks gebruikt mag worden. Na een ks mag hij alleen niet rechtstreeks op de huid gedragen worden, even over een straks shirtje of hemdje doen. Zelf ga ik hem bestellen, ik wil alleen nog even wachten of ik veel ga aankomen. Ze adviseren nl om je maat te bestellen die je had voor je zwangerschap. Mocht je 20kg of meer bijkomen, dan raden ze je aan om een maatje groter te nemen.

Groetjes,
    Roosje

3. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een sluitlaken, maar ben tijdens mijn google zoektocht wel een ervaringsverhaal tegen gekomen van het gebruik van de sluitband na een keizersnede. Zij vond het heerlijk doordat er geen vel over haar wond hing en de wond daardoor sneller genas. Ik zou het sowieso proberen, is het niks, kan je 'm altijd weer verkopen via marktplaats, ze gaan daar erg hard!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    De sluitlaken vond ik heerlijk na de bevalling. Het was geen KS, ik weet niet of het dan ook lekker zit. Ik had het ivm BI en heb er enorme steun aan gehad.

5. PerfectDay

15 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel veel positieve reacties gehoord van de vrouwen die hem na de bevalling droegen. Dus ik zou hem wel aanschaffen! Ga ik zelf ook doen.

6. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een sluitlaken mag niet na een KS maar een sluitband wel, zeggen ze (wel een shirtje eronder doen en in overleg met de arts).

Ik zelf gebruik op dit moment een sluitband. Ik ben 3 weken terug bevallen. Ik gebruik hem voor m'n rug en bekken, en als je er sneller weer strak in vel van komt te zitten is het mooi mee genomen! maar het is vooral erg prettig dragen.

Deel Deze Pagina