veel snoepen verhoogt kans op open ruggetje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daantje57, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
  2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel even nuanceren... een open ruggetje ontstaat al in het begin van de zwangerschap! daar kan je nu niet direct veel meer aan doen hoor.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ja... maar dit is toch niet echt algemeen bekend of ligt dat aan mij?

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    nou ik heb deze zwangerschap veel gesnoept (en ik vind snoep niet eens lekker) maare ben echt niet bang voor een open ruggetje.

slik braaf mijn foliumzuur (ja nu nog steeds)

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier ook veel gesnoept, terwijl ik normaal meer een fruit persoon ben.
    En dan vooral, ook nog eens, de dubbel zoute drop!!

Alle echo's waren prima, niks te zien.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Weer iets om je "druk" om te maken ;)

Sorry voor mn sarcasme maar waarom zeggen de meeste dokteren dan...U heeft gewoon domme pech ;)

(Dit is geen aanval op Ts maar in het algemeen, even voor de duidelijkheid ;))

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    alles wat je teveel doet in een zwangerschap is niet goed. Ik ben er niet zo bang voor dat de hoeveelheid snoep die ik nu pak schadelijk is voor ukkie

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Interessant artikel. Zoals die vrouw zegt, zijn de maanden vóór de bevruchting ook van cruciaal belang, net zoals de maanden waarin je zwanger bent. Dat lijkt me inderdaad zo, je zal geen kindje krijgen met een open ruggetje omdat je tijdens je zwangerschap plots veel meer snoept dan je gewend bent. Verder is een combinatie nodig van gezonde levensstijl en een supplement van foliumzuur en eventueel nog bijkomende vitamines. Op dieet gaan tijdens of voor je zwangerschap kan dus ook niet goed zijn, net zoals teveel suikers of vetten eten.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze zegt dit "Recent hebben wij ontdekt dat sommige vrouwen met kinderen met een open ruggetje hoge suikerspiegels hebben, zonder dat het hier om diabetes gaat. Een oorzaak lijkt snoepen. Snoepen verhoogt de kans op een kind met een open ruggetje, en wel met vier keer."
    Je kunt hier niets mee zonder het oorspronkelijke onderzoek. Ze heeft het over dat er bij SOMMIGE vrouwen met een kindje met een open ruggetje een hogere suikerspiegel is. Ze zegt niets over hoe veel hoger dan normaal die suikerspiegel dan is, ze zegt niets over de richting van dit verband en of die hogere suikerspiegels ook al zijn geconstateerd voordat een open ruggetje werd vastgesteld. Ze zegt ook de oorzaak LIJKT snoepen te zijn, maar ze weet dus eigenlijk niet wat de oorzaak is! Om dan daaruit de conclusie te trekken dat snoepen de kans op een open ruggetje vergroot vind ik wel erg ver gaan.

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht

ja hier heb je inderdaad gelijk in! Want hoeveel is TE veel.. dat weet je natuurlijk helemaal niet.

ik heb zelf nu inderdaad ook meer zin in snoep dan toen ik niet zwanger was.. hoor ik hier meer gelukkig :)

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier in dit artikel inderdaad niet erg wetenschappelijk onderbouwd. Maar ik heb dit al wel eens vaker gelezen.

12. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter echt enorm veel gesnoept en ze is kerngezond. :)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij 3 kinderen enorm veel gesnoept en alle 3 kerngezond.

Deel Deze Pagina