Pijn re-bovenbuik?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lumiere, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vraag me af of iemand raad weet of dit herkend.
    Sinds een week word ik iedere nacht enkele malen wakker van heftige krampende steken onder mijn rechterribben, moet die echt even wegpuffen. Duurt hooguit een minuut en dan val ik weer in slaap. Overdag nergens last van, volop energie, bijna geen harde buiken.
    Vlg de vlk zijn die krampsteken bandenpijn, maar ik heb regelmatig bandenpijn en dit voelt heel anders. Dit is geen zeurende pijn, maar echt felle steken. Ik had ook al gedacht aan beebje die tegen mijn ribben trapt, maar mijn bm zit pas een cm of 3 boven mijn navel dus dat lijkt me ook niet logisch. Ik ben ook niet misselijk ofzo, anders zou ik nog aan galstenen kunnen denken. Ik heb de 19e weer een afspraak bij de vlk, zolang het alleen 's nachts is vind ik het ook niet nodig om er extra voor te bellen, maar ik ben wel benieuwd of anderen soortgelijke krampen hebben/gehad. Het is mijn 1e zw-schap, heb verder een heel fijne, vlotte zw-schap, ik ben een groentje in zw-kwaaltjes...

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heb je vaker pijn na vet eten?
    Galsteen aanval duurt meestal wel langer

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Heb dat wel eens maar dan onderin, maar echt wel een felle stekende pijn/kramp. Toch echt bandenpijn. Weet niet of je op je rug slaapt misschien eens met een voedingskussen proberen te slapen. Maar hier ook meestal 's nachts dat het zo extreem zeer doet. Maar dat ik ook al voordat ik zwanger raakte.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb wel regelmatig bandenpijn, maar dat voelt anders, meer zeurende pijn en idd meer in mijn taille. Sinds ik beter op mijn houding let is de bandenpijn wel minder. Ben altijd erg geneigd om voorovergebogen te lopen, maar nu ik een zwangere buik heb is dat niet handig omdat die dan teveel hangt. Ik draai me in mijn slaap inderdaad vaak op mijn rug, heb zo'n kussenrol tussen mijn knieeen.
    De pijn is ook niet na het eten, echt in de nacht alleen. Het is gelukkig niet erger geworden, zit nog steeds onder mijn ribben en breidt niet uit, dus ik vraag het woensdag nog wel aan de vlk.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.350
    10.310
    113
    Misschien toch een verkeerde houding tijdens het slapen, ze zeggen ook dat slapen op je rug toch een mindere houding is tijdens de zwangerschap. dat had te maken met afknelling bloedvaten(niet slecht voor de baby maar minder prettig voor de zwangere).
    (Over de galstenen daar heb je geen last van na het eten maar juist vooral snachts.)

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ook na het eten kan je last hebben van galstenen hoor.
    Echt niet alleen s nachts. Hier begonnen de aanvallen juist na een keer wat eten.
    Ik zou het even in de gaten houden. Ik heb galstenen gehad en ik had daarbij geen steken bij me ribben. Misschien lig je toch verkeerd in bed? Ik heb nu ook last van me ribben en dat komt echter door een verkeerde houding in bed.

7. senta

senta Niet meer actief

Bij mijn galsteen kolieken die kwamen ook als ik nuchter was had ik juist pijn in mijn rug en niet bij mijn ribben aan de voorkant.

Deel Deze Pagina