Proest, inderdaad zeg! Mijn honden waren altijd grote lieverds, maar wel getraind om 'het erf' te bewaken. Na een jaar (!!) ten einde raad geprobeerd te hebben een fatsoenlijk gesprek met de buurman aan te gaan hebben wij besloten de hond weer buiten te laten op ons EIGEN terrein, de ramen open te doen om te luchten en de kinderen lekker 'smorgens buiten te laten spelen zonder eerst een uur stront te moeten scheppen en pis te moeten schoonspuiten. We hebben de buurman gewaarschuwd maar hij zat er verder blijkbaar niet mee.....dus de natuur zijn gang laten gaan, zonder onze hond er bewust op af te sturen overigens....
Mijn katten blijven binnen! Een kattenren of tuinafzetting moet ooit nog eens gerealiseerd worden, maar komt steeds op een laag pitje te staan. Zelf ben ik van mening dat het niet veilig is om een kat naar buiten te doen en dat buiten het feit om dat ik raskatten heb. Je hebt kattenhaters, het verkeer, honden die ze achterna zitten, ze kunnen gejat worden.... En daarbij hoeven idd mijn katten niet in de tuin van de buren te sch**ten. Wij worden zelf ook doodziek van een rooie kater die hier steeds voor het raam komt zitten en onze poes volledig door het lint laat gaan. Zo erg dat ze onze kater aanvalt. Ze springt de hele woonkamer door in dat geval. Hou ik mijn katten binnen, gaat een ander het alsnog lopen verknallen hier... Ik baal daar wel van ja. Ik doe er verder niks op uit, omdat ik ook niet weet van die kater is, maar ik vind het wel verrekte irritant! En het idee dat een kat zelf maar moet uitkijken wanneer deze de straat kan oversteken.... Brrrrr Als zo'n dier wordt aangereden, ben jij als eigenaar de schuldige! Had je de kat binnengehouden was dit nooit gebeurt!!
Ik heb geen 19 pagina's gelezen, zal wel weer ruzie zijn ofzo Beste ts, als jij aan je buurvrouw aangeeft dat zij water over je kat mag gooien als ze er last van heeft ben JIJ niet diervriendelijk. Train je kat, zet een kattenbak buiten, desnoods overdekt, doe wat met/aan je kat want JIJ bent verantwoordelijk. Dat jij jouw baby gaat inzetten om wraak te nemen vind ik ronduit zielig. Her komt op mij over dat je 1 een huilbaby verwacht 2 de baby expres langer gaat laten huilen zodat de buurvrouw dat hoort. ..................
Jeetje mina zeg wat een discussie weer, het komt op mij over alsof je als katteneigenaar niks goed kan doen, het spijt me ik heb zelf 7 katten, die binnen zitten.. dus komen niet buiten, maar als ik buiten kom word ik gestoord van de hondenschijt die niet opgeruimd word, en als ik daar wat van zeg krijg ik een hoop geblaat.. Als je over katten wat te zzeuren hebt doe het dan ook over honden want ook die schijten tuinen onder hele graszodes zonder dat het hondenuitlaat gebieden zijn.. Geven en nemen mensen..
Jeetje, wat heb ik het getroffen. Mijn hele leven geen kattenhaters tegengekomen. Ik heb daar nooit zo bij stilgestaan dat het er zo veel zijn, beetje triest vind ik.
omdat ook honden geen heilige dieren zijn? en een groot aantal mensen klaagt over katten maar ook honden kunnen vies zijn, dat is wat ik bedoel..
ik ook gelukkig niet, onze kat is een keer onstnapt en lag heerlijk bij de buurvrouw te slapen,buuf heeft eerst geroepen dat ze daar was, en vroeg vervolgens of zenog even mocht blijven liggen ze was zo lief.. haha maar goed sinds dat moment wel goed afgezet zodat mocht ze ontsnappen dat alleen op ons balkon is..
Oh ja, helemaal mee eens!!! Ik heb zelf binnenkatten en een hond. Van de hond ruim ik netjes de keutels op, maar sta dan vervolgens met m'n schoenen in de str*nt van een andere hond! ER-GE-LIJK gewoon!!
Aww da's zeker lief De vorige bewoonster van ons huis, was een bejaarde dame, voerde altijd de kat van de buren. Uit gewoonte komt die soms nog binnen. Gelukkig is hij vriendjes met mijn katten, anders had ik het niet toegelaten.
Ik erger me niet aan katten buiten of kattenstront in mijn tuin. In Nederland is het normaal dat katten vrij buiten lopen, en dus ga ik mijn katten niet beperken tot binnenshuis. Als andere mensen daar last van hebben vind ik dat verschrikkelijk vervelend, en zal ik mijn best doen om dat te voorkomen, maar mijn katten binnenhouden zie ik niet als alternatief. Zodra er een regel in Nederland komt die dat voorschrijft, zal ik de eerste zijn om die braaf op te volgen. Dan moeten katten binnen, net als honden op sommige plekken aan de lijn moeten. Jammer dat er zoveel mensen zijn die een hekel hebben aan katten. Er zijn ook een hoop mensen die een hekel hebben aan duiven, daar doe je ook niets aan. Als je een hekel hebt aan muizen of insecten dan mag je je lekker uitleven. Maar sommige dieren moet je nou eenmaal tolereren. Je bent vrij om een poging te doen de dieren uit je tuin te weren, maar kunt niemand verplichten ze in hun eigen tuin te houden. Misschien kun je daarom helpen de buurvrouw te helpen de katten uit haar tuin te weren? Voorstellen om haar omheining aan te passen? Of meebetalen aan middeltjes waar katten een hekel aan hebben? Het is verschrikkelijk als je buren zeuren over iets waar je je machteloos in voelt staan. Ja, ik vind dat deze buurvrouw zeurt, en een probleem maakt over iets wat in mijn ogen onbelangrijk is. Ik begrijp hun klacht, neem hem ook zeker serieus en zou er graag iets aan doen, maar wanneer hun verwachtingen te hoog zijn, dan houd het toch echt op.
Weet je wat triest is? Dat katteneigenaren hun beesten zo naar buiten gooien met alle risico's van dien. EN daarbij totaal niet nadenken over d overlast die ze bij buren bezorgen..... Dat is pas triest. En misschien even het topic goed doorlezen. De meeste hebben hier zelf katten. Dus met kattenhaters valt het wel mee Maar dat ik zelf katten heb betekend niet dat ik me niet dood mag ergeren aan alle katten die mn balkon, tuin, auto enz slopen..
Ik ben absoluut geen kattenhater! Ik vind het heerlijke eigenzinnige wezens. Mag graag een gesprek met een kat aanknopen. Maar ik heb een ontzettende hekel aan viezigheid die ze kunnen maken. Poep op plekken waar het niet hoort, opengekrabde tuinkussens, vlooien (en als ik voorbij een kat met vlooien loop heb ik echt altijd een pijnlijke beet te pakken). Dat is niet de schuld van de katten, maar van de baasjes. Je verstoren achter een kutsmoes dat je kat psychisch gestoord raakt als je 'm binnen zou houden bijvoorbeeld. Dat betekent simpelweg dat je woonomgeving niet samengaat met zo'n soort kat. Dan kun je gewoon beter een hamster nemen. Of verhuizen naar een buitengebied.
Het is JOUW kat... Dus ook jou stront... Jij kiest voor katten, je buren niet.. Dus ja jij hoort er rekening mee te houden en zorgen dat ander mensen geen last hebben van JOUW beesten... Ik ga toch ook niet in jou tuin zitten schijten omdat ik dat zo fijn vind of omdat ik gewend ben om dat altijd buiten te doen... Zou lekker worden zeg.. Jou beest jou verantwoording.... En nee ben geen kattenhater. Heb ze zel ook gehad, maar die kwamen gewoon niet buiten.. Simpel
je zegt dit nu wel over mensen met katten maar ditzelfde geld voor honden.. Ik vind het een beetje apart dat er zo over katten gepraat word terwijl ook hondeneigenaren hun troep niet op ruimen, die zijn er ook. en de katteneigenaren krijgen op hun kop maar als je iemand meteen hond aanspreekt op het feit dat ze hun scheit vanhun hond eens op moeten ruimen is het dak eraf... Inderdaad onze katten onze verantwoordelijkheid daarom houd ik ze binnen maar als we katten niet meer naar buiten kunnen laten gaan kunnen we net zo goed alle dieren binnen houden..
Als katteneigenaar van katten die wel buiten komen vind ik het juist weer gezeik om niets. In mijn straat lopen meerdere katten maar van geen enkele kat heb ik overlast, misschien ook omdat ik mij er niet zo druk over kan maken. Mijn kinderwagen is mij dierbaar dus die staat binnen, heb zelf 2 honden dus de meeste katten komen niet bij ons huis binnen en als ik zelf last heb van de kattenpoep dan ruim ik het even op en gooi koffiedik door de tuin...probleem opgelost. Ook een hamster vind ik zielig in een kooitje, net zoals een goudvis in een heel klein kommetje of een paard wat de hele dag op stal staat.